روزی كه همه متهم شدند... :   نقد و بررسی حواشی لیگ برتر سال 90؛ روزی كه همه ...



روزی روزگاری , روزی روزگاری آنتالیا , داروخانه شبانه روزی

 

نقد و بررسی حواشی لیگ برتر سال 90؛

روزی كه همه متهم شدند

لیگ برتر فوتسال در سال 90 با قهرمانی گیتی پسند به پایان رسید، ولی این رشته را انگشت نمای همه كرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ لیگ برتر فوتسال بالاخره بعد از گذشت 26 هفته با برگزاری هفته های منسجم به پایان رسید.

شایان ذكر است؛ لیگ فوتسال امسال یكی از پرحاشیه ترین تیم های لیگ برتر بود.

در تمام طول لیگ تیم ها با یكدیگر درگیر بودند و حرمت هیچ كس حفظ نشد.

 

حاشیه های لیگ 90 به جایی رسید كه در سالن پیروزی اصفهان با نام اعضای خانواده یكی از سرپرستان به او فحاشی شد!

تیم های مدعی یعنی شهید منصوری قرچك، گیتی پسند اصفهان و شهید منصوری قرچك از ابتدای لیگ كری خوانی را شروع كرده و صحبت علیه یكدیگر و تبانی كردن را تا هفته پایانی ادامه دادند.

به نظر می رسد در صورتی كه عباس ترابیان با این تیم ها برخورد جدی تری داشت، مدیران به این راحتی به هم تهمت نزنند.

 

*** اوج حواشی در هفته آخر

اوج حواشی لیگ برتر فوتسال در هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتسال بود و در نهایت نتایجی به دست آمد و شرایطی ایجاد شد كه همه اهالی ورزش بعد از شنیدن اتفاقات متعجب می شوند و این رشته بار دیگر در جمع انگشت نما شود.

در روز بازی فولاد ماهان و منصوری سرمدی باشگاه فولاد ماهان بازیكنان اصلی خود را به خانه می فرستد و با تیم دوم خود به میدان می رود. هفته آخر محمد طاهری، اصغر حسن زاده، جواد اصغری مقدم، سپهر محمدی، حسین طیبی و ... هركدام به دلایل مختلفی بر سر بازی حاضر شدند تا ماهان مقابل منصوری پنج بازیكن و دو دروازه بان داشته باشد.

این خبر همه را بهت زده كرد و از لحاظ روحی روانی نیز تاثیرات منفی روی تیم حریف داشت.

از سوی دیگر شنیده شده، فولاد ماهان با پخش زنده بازی خود مخالفت كرده است.

همچنین؛ شنیده شده به محض انتشار خبر افزایش تعداد گل های گیتی پسند، فولاد ماهان دروازه بان خود را بیرون كشیده و در 5 ثانیه دو گل دریافت كردهاست!

در زمانی كه فولاد ماهان قصد داشت پنالتی خود را بزند، حسین افضلی سرمربی تیم به كافه بازیكن برزیلی خود این اجازه را نداد و دروازه بان خود را پشت توپ گذاشت و این توپ در اوج تعجب به اوت زده شد.

 

دومین پنالتی ماهان با عكس العمل كافه همراه بود. این بازیكن كه عصبانی به نظر می رسد، خودش بدون نگاه كردن به حسین افضلی پشت توپ قرار گرفت و توپ را وارد دروازه كرد.

*** شمار تماشاگران علیه تیم خود!

حواشی فوتسال در سیزدهمین دوره به حدی رسید كه هواداران علیه تیم خود فحاشی كردند. زمانی كه هواداران در سالن پیروزی اصفهان شاهد بازی عجیب ماهان مقابل منصوری بودند، شروع به فحاشی علیه حسین افضلی، بازیكنان ماهان و ... كردند تا بار دیگر شاهد از بین رفتن اخلاقیات در این رشته باشیم.

 

*** 9 گل در یك نیمه

یكی از مباحثی كه در روز آخر فوتسال شایعه تبانی را مطرح كرد، مصاف گیتی پسند با پرسپولیس بود. در شرایطی كه گیتی پسند اصفهان در نیمه اول 2 بر 2 مقابل پرسپولیس به تساوی دست یافته بود.

در نیمه دوم بدون دریافت گل یك تنه 9 گل وارد دروازه كرد تا در كنار قهرمانی تمامی تهمت های تبانی را به جان بخرد.

 

*** اقدام مشكوك صدا و سیما

این بازی از شبكه اصفهان پخش مستقیم می شد. زمانی كه گیتی پسند در حال از دست دادن جام بود، ناگهان پخش مستقیم برای دقایقی متوقف می شود و زمانی كه بار دیگر پخش مستقیم آغاز می شود، گیت پسند 5 گل وارد دروازه كرده است!

این كارها موجب می شود، شایعه تبانی قوی تر شده و پرونده لیگ 90 با اخباری خجالت آور بسته شود.

 

*** عكس العمل رئیس كمیته فوتسال

در شرایطی كه انتظار می رفت رئیس كمیته فوتسال اتفاقات هفته آخر را زیر ذره بین قرار داده و از بررسی بیشتر این بازی ها خبر بدهد، اعلام كرد كه بازی ها در كمال سلامت انجام شده و شایعه تبانی به هیچ وجه صحت ندارد.

ترابیان در سه هفته آخر لیگ خود ناظر ویژه بازی های گیتی پسند بوده و در كنار زمین عملكرد این تیم را به دقت زیرنظر داشت.

 

*** آقای گلی بازیكن با استعداد منصوری

در پایان لیگ برتر احمد اسماعیل پور بازیكن جوان و با استعداد منصوری به آقای گلی رسید. اسماعیل پور سابقه ملی داشته و با وارد كردن 32 گل درون دروزاه خود را به علی صانعی ثابت كرد تا از این پس حضور بیشتری در لیگ برتر داشته باشد.

*** تمركز ستارگان در تیم های مدعی

لیگ برتر امسال از لحاظ پراكندگی ملی پوش، وضعیت چندان مناسبی نداشت. درصد بالایی از سه تیم بالای جدول یعنی منصوری، گیتی پسند و ماهان ملی پوش بوده و دیگر بازیكنان در سایر تیمها سهم چندانی در تیم ملی نداشتند.

 

*** خداحافظی قدیمی ترین تیم لیگ

در لیگ امسال دو تیم راه ساری و دبیری تبریز، عنوان سقوط كننده ها را به خود اختصاص دادند. راه ساری یكی از قدیمی ترین تیم های لیگ برتر است كه از سال 73 وارد فوتسال شده و از سال 81 در رقابت های لیگ برتر حضور داشت.

شایان ذكر است؛ راه ساری به نوعی نشان دهنده قدمت فوتسال ایران است، ولی بی توجهی ها، عدم حمایت مسئولان شورای شهر ساری و شركت راه ساری، موجب بی انگیزگی بازیكنان و در نهایت سقوط راه ساری شد.

شایان ذكر است؛ راه ساری مانند تیمهای متمول با سه سال سابقه پول نداشت تا تنها نماینده شمال كشور را حفظ كند، به همین دلیل این تیم به راحتی در جدول رده بندی سقوط كرد.

با سقوط تیم هایی مثل راه ساری احتمال حذف این تیم هم وجود دارد و با توجه به اینكه تیم های مدعی هیچ وقت سابقه حضور بلندمدت در فوتسال را ندارند، می توان منتظر بروز مشكلات بیشتر در این رشته بود./باشگاه خبرنگاران


ویدیو : روزی كه همه متهم شدند...