روزهای سخت احمد توكلی... : روزهای سخت توكلی روایت متفاوت«تهران امروز»از فیلتر ...



روزهای سخت توكلی

روایت متفاوت«تهران امروز»از فیلتر سایت الف

این روزها روزهای خوش یمنی برای احمد توكلی نیست و سال 1391 تاكنون برای احمد توكلی خوش یمن نبوده است. دیروز و تنها چند روز پس از آنكه احمد توكلی ریاست مركز پژوهش‌های مجلس را در ماراتنی نفسگیر به كاظم جلالی واگذار كرد، تنها سایت منسوب به‌این نماینده اصولگرای مجلس هم فیلتر شد تا روزگار روی دیگرش را بیش از گذشته به توكلی نشان داده باشد.

 

تهران امروز: این روزها روزهای خوش یمنی برای احمد توكلی نیست و سال 1391 تاكنون برای احمد توكلی خوش یمن نبوده است. دیروز و تنها چند روز پس از آنكه احمد توكلی ریاست مركز پژوهش‌های مجلس را در ماراتنی نفسگیر به كاظم جلالی واگذار كرد، تنها سایت منسوب به‌این نماینده اصولگرای مجلس هم فیلتر شد تا روزگار روی دیگرش را بیش از گذشته به توكلی نشان داده باشد.

سایتی كه دیروز فیلتر شد مهم‌ترین تریبون نشر افكار و عقاید احمد توكلی محسوب می‌شود. اگرچه سایت الف در مردادماه 1387 هم تیغ فیلترینگ را به‌واسطه انتشار مطالبی درباره مدرک تحصیلی علی کردان چشیده بود اما در آن سال‌ها احمد توكلی خود رئیس مركز پژوهش‌های مجلس بود و حتی اگر رسانه‌ای هم در اختیار نداشت، گزارش‌های مركز تحت كنترل وی در نقد عملكرد دولت احمدی‌نژاد در بخش‌های مختلف به‌راحتی می‌توانست مهم‌ترین تیتر رسانه‌ها را در  اختیار خود قرار دهد.

احمد توکلی درباره فیلترینگ تنها سایت منسوب به خود گفته است كه فیلتر شدن سایت الف به دستور آقای جعفری دولت آبادی دادستان تهران انجام گرفته است. وی همچنین گفته است دادستانی معتقد است این سایت مطالبی را منتشر کرده است که به نظر آنها مجرمانه به‌نظر می‌رسد.

 

توكلی سیاستمدار سرد و گرم چشیده‌ای است. از آن طیف‌ها كه گویند آنچه جوان در آینه می‌بیند؛ پیر در خشت خام بیند. اندك روزگاری از تشكیل دولت اول احمدی‌نژاد نگذشت كه توكلی به یكی از بزرگ‌ترین منتقدان دولت نهم و‌دهم تبدیل شد. كابینه اول احمدی‌نژاد، توكلی و سایت منسوب به او با افشای ماجرای كردان و حتی استعلام نام و نشان مدرك وزیر فقید كشور كاری كردند كه نام كردان در دیكشنری آكسفورد ثبت شد و بی‌آبرویی اش برای دولت باقی ماند.

احمدی‌نژاد كه در سال 1388 باردیگر رئیس جمهور شد، احمد توكلی بازهم در صف مقدم مخالفان كابینه معرفی شده از سوی وی بود و در جلسه رای اعتماد

به وزرا بی‌پروا به وزرای معرفی شده احمدی‌نژاد برای وزارت كشور و وزارت علوم تاخت.

در مجلسی كه به «عدم اقتدار» مشهور شد، احمد توكلی و چند نفر دیگر رسما از همان آغاز مجلس اعلام كردند كه حاضر نیستند در مقابل بی قانونی‌های دولت احمدی‌نژاد كوتاه بیایند.

 

شكایت از احمدی‌نژاد

ماجرای اختلاس عجیب و غریب سه هزار میلیارد تومانی كه افشا شد توكلی در صف مقدم 10 نماینده‌ای بود كه رسما از احمدی‌نژاد شكایت كردند و خواستند تا ماده233 مجلس درباره احمدی‌نژاد اجرایی شود. ماده 233 همان ماده‌ای است كه می‌گوید اگر گزارش تنها 3 تخلف از رئیس قوه مجریه كشور از سوی پارلمان به قوه قضائیه فرستاده شود به منزله استیضاح رئیس‌جمهور است. اگر چه‌این شكایت به جایی نرسید ولی آتش اختلاف شدید توكلی با دولت را از زیر خاكستر بیرون كشید و با چراغ سبز اعلام نشده‌ای، رسانه‌های حامی‌دولت بی‌پروا بر او تاختند.

 

ریاست مجلس

ماجرای ریاست مجلس كه پیش آمد احمدتوكلی همه روابط قوم و خویشی و رفاقت با لاریجانی رابه‌كناری نهاد و در كنار رقیب لاریجانی یعنی حدادعادل ایستاد و از او دفاع كرد. خیلی‌ها تلاش كردند تا ماجرای كناررفتن توكلی از ریاست مركز پژوهش‌های مجلس را به همین ماجرا نسبت دهند اما اینگونه نشد چه آنكه در اواخر مجلس قبل هم زمزمه‌هایی بلند شده بود و حتی نام چند كاندیدای ریاست این مركز هم در رسانه‌ها آمد كه البته نام توكلی در بین آنها نبود.

 

اعتبارنامه‌ها

اعتبارنامه‌ها آخرین ایستگاه احمد توكلی در قامت رئیس مركز پژوهش‌های مجلس بود. انتخابات مجلس كه تمام شد احمد توكلی سخنی در لفافه گفت و گذشت تا زمان تصویب اعتبارنامه‌ها معنی آن حرف مشخص شد. وی گفته بود: «در زمان تصویب اعتبارنامه ‏ها، ماجراها خواهیم داشت.»

توكلی در ماجرای تصویب اعتبارنامه‌ها آنقدر مدرك و سند با خود به مجلس آورده بود تا ثابت كند برخی از آنهایی كه نام نماینده ملت برخود نهاده‌اند از همه چیز نشان دارند جز شایستگی‌های یك نماینده. افشای برخی اسناد و نامه‌هایی كه برخی آنها را محرمانه خواندند سبب شد تا توكلی خیلی زود توسط افرادی چون علی مطهری و مسعود پزشكیان به‌باد انتقاد گرفته شود و نتواند آنگونه كه می‌خواست موثر واقع شود. افول قدرت توكلی وقتی بود كه هر چهارنماینده‌ای كه وی به اعتبارشان اعتراض داشت از مجلس رای سفید گرفتند و دونفرهم معترض اعتبارنامه توكلی شدند. توپخانه رسانه‌ای رقبا هم دراین میان به یاری رقبای توكلی آمد و مسیر عرش به فرش توكلی را هموارتر كرد. کار به کمیسیون تحقیق و استعلام از شورای نگهبان کشید و اعتبارنامه وی پس از جنجالی هرچند كوتاه‌مدت تصویب شد.

كناررفتن از مركز پژوهش‌های مجلس تیرآخر به توكلی تا پیش از فیلتر شدن تنها رسانه رسمی‌منسوب به وی بود. احمد توكلی از ریاست مركز پژوهش‌ها هم كه رفت باز وعده داد تا سكوت نكند. امروز كمتر سیاستمداری در ایران را می‌توان یافت كه از احمدتوكلی دلی‌خوش داشته باشد یا لااقل چندباری به تیر زبان وی گزیده نشده باشد.

از محمود احمدی‌نژاد گرفته تا‌هاشمی‌رفسنجانی؛ از پسرخاله‌هایش(لاریجانی‌ها) گرفته تا سیدمحمد خاتمی‌اصلاح‌طلب. هریك به‌طریقی مورد عتاب احمد توكلی بوده‌اند. همین‌هاست كه او را تنهاتر از همیشه كرده است./تهران امر.ز


ویدیو : روزهای سخت احمد توكلی...