روزبه نعمت اللهی عاشق کنسرت خیریه است! : یکی از ویژگی های روزبه نعمت اللهی ...


یکی از ویژگی های روزبه نعمت اللهی خواننده محبوب پاپ کشورمان، حضور در برنامه ها و برگزاری کنسرت های خیریه است. او حتی بزرگترین آرزوی خود را تاسیس یک موسسه خیریه عنوان می کند و می گوید در چند سال آینده این کار را انجام خواهد داد.


روزنامه آسیا: یکی از ویژگی های روزبه نعمت اللهی خواننده محبوب پاپ کشورمان، حضور در برنامه ها و برگزاری کنسرت های خیریه است. او حتی بزرگترین آرزوی خود را تاسیس یک موسسه خیریه عنوان می کند و می گوید در چند سال آینده این کار را انجام خواهد داد.

او را شاید بشود بی حاشیه ترین خواننده بازار موسیقی کشور نامید. جوان خوش اخلاقی که همیشه و در همه حال به اخلاق پایبند بوده و از این حیث می توان او را جزو هنرمندانی دانست که هرگز دچار حاشیه نشده و همیشه راهش را درست انتخاب کرده است.

روزنامه «آسیا» در گفتگو با روزبه نعمت اللهی، ضمن بررسی چگونگی برگزاری جشنواره موسیقی فجر از او درباره برنامه های آینده اش پرسیده است؛ به این گفتگو توجه کنید.

روزبه نعمت اللهی , بیوگرافی روزبه نعمت اللهی , روزبه نعمت‌اللهی

جشنواره موسیقی فجر بایستی دربرگیرنده چه ویژگی هایی باشد؟


- مهمترین ویژگی جشنواره موسیقی فجر آن است که در جهت شناسایی استعدادهای جوان گام برمی دارد. نکته مهمتر از این مسئله، اتفاقات بعدی است که برای این استعدادها روی می دهد. سوال این است که پرونده استعدادها با دادن تندیس و جایزه بسته می شود یا اینکه در روند فعالیت شان مورد حمایت قرار می گیرند. خود من در جشنواره ای چنین تجربه ای داشته ام، به اعتقاد من مهمتر از کشف استعدادها، حمایت از آنها است.

البته در دوره های مختلف جشنواره، این موضوع مورد تاکید قرار گرفته اما خروجی موضوع از سوی رسانه ها دنبال نشده است.


- استعدادهای جوان پس از سال ها تلاش و آموزش با امید در جشنواره ها حضور می یابند و می خواهند در این عرصه ماندگار شوند. من می دانم که کسانی از شهرستان ها و حتی روستاها روی صحنه آمده اند. کسی که در چنین عرصه ای حاضر می شود بازگشت به پله قبل برایش دشوار است. امیدوارم شرکت های موسیقی که کارهای مارکتینگ انجام می دهند به جذب این استعدادها بپردازند. البته این امر مستلزم آن است که دفتر موسیقی ارشاد برنامه ریزی در این زمینه داشته باشد.

روزبه نعمت الهی , روزبه نعمت الهی جریان , روزبه نعمت الهی هماهنگ

موسیقی پاپ چگونه باید در جشنواره حضور یابد، در همان بخش جنبی بماند و هزینه جشنواره را تامین کند یا به عرصه رقابتی بیاید و مورد داوری قرار بگیرد؟


- موسیقی پاپ چون به بازاری بودن نزدیک است، بلاتکلیف می باشد. ما گروه های مختلف داریم که با تابلوی راک، تلفیقی،^ پاپ و ... فعالیت می کنند. در این میان موسیقی هایی چون نواحی، کلاسیک و سنتی مهجور مانده و مردم کمتر با آنها ارتباط برقرار می کنند. البته هستند کسانی همچون همایون شجریان که با صدای بی نظیرش، فضای امروزی تری را ارائه می دهد.

به اعتقاد من موسیقی پاپ اگر در همان بخش جنبی بماند بهتر است چون به اندازه کافی شنیده می شود.

می توان در جشنواره هایی مانند فجر، آلبوم سال هم انتخاب کرد؟


- برنامه ریزی های دقیق و حضور داوران برجسته در جشنواره فجر می تواند چنین محملی را فراهم سازد چرا که همه امور کارشناسی پیش می رود و مردم و اهالی موسیقی از انتخاب های صورت گرفته استقبال می کنند.

پس از آلبوم زیبای «داروک» که با اقبال عمومی مواجه شد، در عرصه آلبوم و کنسرت چه برنامه هایی دارید؟

- هفته گذشته با ارکستر بزرگ در سالن میلاد نمایشگاه، در حمایت از بیماران مبتلا به سرطان، کنسرت خیریه ای برگزار کردم. در زمینه آلبوم، پیش و پس از «داروک» قطعاتی را در دست اجرا داشتم که ملودی و اشعار آنها دستخوش تغییر و تحول شده است که پس از استانداردسازی آنها، منتشر خواهد شد.

یکی از ویژگی های شما در زمینه برگزاری اجراهای زنده، برپایی کنسرت های خیریه است، از این اقدام انسان دوستانه چه بازخوردی می گیرید؟


- تمام زندگی من وابسته به ماجراهایی از این دست است و خواندنم در چنین فضاهایی معنا می یابد، البته نمی خواهم بگویم که آدم عجیب و غریب و عارفی هستم، نخیر بلکه از خدمت به چنین کسانی اعتماد به نفس می گیرم.

روی صحنه زمانی می توانم حضور پیدا کنم که انرژی اینگونه افراد را حس کنم، من در این روند هم خیریه برگزار می کنم و هم درآمد لازم برای انجام کارهای بعدی ام را به دست می آوردم.

آخرین کار روزبه نعمت اهللی , مسرور نعمت اللهی , احمد نعمت اللهی

در برگزاری کنسرت چقدر به تبلیغات اهمیت می دهید، امکان استفاده از تبلیغات محیطی برایتان فراهم است؟


- آخرین باری که از تبلیغات محیطی استفاده کردم، خیلی دچار حاشیه شدم و این موضوع مرا خسته کرد؛ بنابراین ترجیح می دهم تبلیغات خودم را به عرصه های کوچک مانند صفحه شخصی ام انتقالدهم.

چقدر به مسئله خیریه اهمیت می دهید؟


- این مسئله یکی از اولویت های زندگی من است، به گونه ای که تصمیم دارم در چند سال آینده یک موسسه خیریه تاسیس کنم.

منظور از چند سال یعنی چقدر؟

- کمتر از 5 سال!


ویدیو : روزبه نعمت اللهی عاشق کنسرت خیریه است!