روح قالیباف در تهران، جسمش در شهرستانها : تبلیغات انتخاباتی برای محمد باقر ...



قالیباف شهردار تهران , “حقوق قالیباف” شهردار تهران و همسرش چقدر است؟ , همسر قالیباف شهردار تهران

تبلیغات انتخاباتی برای محمد باقر قالیباف شدت می گیرد

روح قالیباف در تهران، جسمش در شهرستانها 

هنوز چند روزی از سخنان مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر اینکه قالیباف از شهرداری مرخصی بگیرد سپری نشده که حجم تبلیغات قالیباف با بهره گیری از منابع مالی شهرداری سیری صعودی به خود گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری فریادگر، هفته گذشته و در پی کاندیداتوری محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در انتخابات ریاست‌جمهوری، مهدی چمران گفت : اگر شهردار تهران که کاندیدای ریاست‌جمهوری هم هست، قصد داشته باشد که به طور دائم و مرتب به شهرداری مراجعه نکند و برای تبلیغات وقت بگذارد، باید مرخصی بگیرد. 

اما به نظر می رسد نه تنها قالیباف برای تبلیغات انتخاباتی خود مرخصی نگرفته و برای سفرهای تبلیغاتی، بدون مرخصی از شهرداری به خوزستان و بوشهر سفر کرده است، بلکه از از حمایت رییس مجلس هم در تهران استفاده کرده تا در غیاب او در مراسم افتتاحیه بزرگراه امام علی که قرار بود تبلیغاتی نباشد، همه دست به دست هم دهند تا این مراسم به تبلیغاتی تمام عیار برای قالیباف تبدیل شود.

روح قالیباف در تهران، خودش در خوزستان

اعلام شده بود که قالیباف برالی جلوگیری از شائبه استفاده تبلیغاتی از مراسم افتتاحیه بزرگراه امام علی (ع) در تهران، در این مراسم حاضر نخواهد شد. اما غیبت قالیباف هم نتوانست مانع از تبلیغاتی شدن این مراسم به سود قالیباف شود. 

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی که پس از اظهارات محمود احمدی نژاد در یکشنبه سیاه مجلس بر ضد او و برادرش، تبدیل به مهره سوخته اصولگرایان شد و در حالیکه رقابتهای انتخاباتی خود را زودتر از سایر اصولگرایان کلید زده بود مجبور به عقب نشینی شد، به حمایت ار محمد باقر قالیباف پرداخت و در مراسم افتتاحیه بزرگراه امام علی برای شهردار تهران سنگ تمام گذاشت. 

لاریجانی گفت که قالیباف مدیری پرتوان و سازنده است که توانسته آبادانی را در شهر تهران ایجاد کند. وی همچنین از قالیباف به دلیل پرهیز از رفتار تبلیغاتی و حضور نیافتن در مراسم افتتاح تقدیر کرد و گفت که قطعا روح وی در این مراسم حاضر است. 

بدین ترتیب مراسمی که قرار بود به تبلیغ به نفع قالیباف تبدیل نشود با حضور رییس مجلس و فضاسازی رسانه های حامی قالیباف به یک شوی تبلیغاتی برای او تبدیل شد؛ بطوریکه روزنامه همشهری در تیتر درشت صفحه اول خود به اظهارات لاریجانی پرداخت و آن قسمت از اظهارات او را که حاوی تقدیر از قالیباف به دلیل پرهیز از رفتار تبلیغاتی بود برجسته کرد تا اثبات شود که عدم حضور قالیباف در مراسم افتتاحیه هم یک رفتار تبلیغاتی بود و لاریجانی آمده بود تا جای قالیباف را پر کند. 

به این ترتیب قالیباف با یک تیر دو نشان زد؛ هم جسمش را به خوزستان و بوشهر برد تا برای مردم آن دیار از محاسنش بگوید و هم روحش را در تهران حفظ کرد تا با بهره گیری از فردی به نام علی لاریجانی، برای خود در تهران تبلییغ کند

. پرهیز او از کار تبلیغاتی هم مشخص شد که یک شعار است چراکه همه رسانه های حامی او، غیبت او را نشانه پرهیزش از کار تبلیغاتی ذکر کردند و مشخص نشد اگر غیبت او کار تبلیغاتی نبود، پس چرا رسانه های حامی او تا این حد برای این کار تبلیغ کردند!

افتتاح پروژه های نیمه کاره

محمد باقر قالیباف شهردار تهران طی سالهای اخیر گامهای بلندی در جهت عمران تهران برداشته که حتی اگر به بهانه جمع آوری رای مردم تهران برای انتخابات ریاست جمهوری هم باشد، در نتیجه این فعالیتها برای سهولت زندگی در کلان شهر تهران تغییری ایجاد نمی کند. اما وقتی این پروژه ها با تبلیغات فراوان به صورت نیمه کاره افتتاح می شود تا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، پرونده قالیباف را قطورتر کند، شائبه تبلیغاتی بودن این اقدامات را افزایش می دهد. 

به عنوان نمونه پروژه و تونل نیایش که قرار بود بر اساس روزشمار آن به طور کامل تا خرداد ماه جاری افتتاح شود هنوز تا پایان کار، فاصله فراوانی دارد و مسیرهای دسترسی تونل نیایش هم به طور کامل در دسترس شهروندان نیست. پل شیخ فضل الله در غرب تهران در شرایطی به تازگی افتتاح شده که هنوز بخشی از لاینهای آن مسدود است. 

اتوبان امام علی در شرایطی با شتاب زدگی افتتاح شده که به نوشته روزنامه جمهوری اسلامی، هنوز دسترسیهای آن افتتاح نشده است. باغ پرندگان با تبلیغات فراوان در سراسر شهر تهران، به طور ناقص افتتاح شده و از لحاظ تعدد و تنوع پرندگان و جذابیتهای ظاهری، از باغ پرندگان اصفهان که قدمتی طولانی تر دارد، به مراتب ضعیف تر است. پل تقاطع شهید باکری – اتوبان کرج بیش از چهار سال پس از آغاز عملیات اجرایی همچنان در نیمه راه است و نمونه هایی از این دست که فراوان است.

بهره گیری از امکانات شهرداری

اینکه چمران می گوید قالیباف از شهرداری مرخصی بگیر تا فعالیتهای تبلیغاتی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری انجام دهد، اگرچه می تواند حرف درستی باشد، اما قالیباف چند سال است برای ریاست جمهوری خود تبلیغ می کند. توزیع بسته های فرهنگی حاوی تبلیغ قالیباف به بهانه های مختلف همچون عید نوروز حتی در شهرهای دیگر کشور، برگزاری مراسم و جشنهای مختلف برای خانواده شهرداری و نیز اقشار مختلف مردم و اعطای هدیه های فراوان به حاضران در این همایشها و جشنها، همچنین دعوت از استاتید دانشگاه به بهانه های مختلف برای حضور در مراسم مختلفی که طی آن هدایای متنوعی هم اعطا می شد، نشانه تبلیغات دامنه دار قالیباف برای انتخابات ریاست جمهوری با بهره گیری از امکانات شهرداری است که مختص چند ماه اخیر هم نیست. بنابراین مرخصی گرفتن یا مرخصی نگرفتن قالیباف از شهرداری، تفاوتی در ماهیت فعالیتهای تبلیغاتی او ایجاد نمی کند./فریادگر

 

 


ویدیو : روح قالیباف در تهران، جسمش در شهرستانها