روحانی: پیام تخت جمشید، ما می‌توانیم است : رییس جمهور با اشاره به اینکه پیام ...


رییس جمهور با اشاره به اینکه پیام تخت جمشید، "ما می توانیم " است، گفت: ملت بزرگ ایران می تواند هر کار بزرگی را انجام دهد. خبرگزاری ایسنا:  رییس جمهور با اشاره به اینکه پیام تخت جمشید، "ما می توانیم " است، گفت: ملت بزرگ ایران می تواند هر کار بزرگی را انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در جریان بازدید از مجموعه جهانی تخت جمشید گفت: این آثار نشان از تمدن بسیار کهن در سرزمین ایران دارد و نشان می دهد ایرانیان هزاران سال پیش دارای هنر، طراحی، مدیریت و مهندسی سطح بالا بودند.

روحانی اظهار کرد: ملت بزرگ ایران و کسانی که آثار با عظمت تخت جمشید را آفریدند فرزندان این مرز و بوم بودند و ما به ملیت ایرانی و فرهنگ اسلامی افتخار می کنیم و باید از تمدن ایرانی و اسلامی خود دفاع کنیم.

رییس‌ جمهور با اشاره به سنگ‌تراشی ها و کارهای هنری بسیار زیبا که در ساخت اثر باستانی تخت جمشید در سر ستون‌ها و دیوارها انجام شده، گفت: این آثار نشان می‌دهد علم و فناوری و هنر از هزاران سال پیش در این سرزمین وجود داشته است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی سپس با اشاره به افزایش آمار بازدید گردشگران از استان فارس، گفت: بر اساس آماری که ارایه شد، ‌تعداد گردشگران و بازدیدکنندگان تخت جمشید در سال ۹۲، دو برابر سال ۹۱ و در سال ۹۳ دو برابر سال ۹۲ بوده و در سال ۹۴ نیز این روند ادامه خواهد داشت. این آمار تصاعدی نشان می‌دهد این مکان جاذبه بسیاری برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد.

روحانی ادامه داد: مهم‌تر از آثار باستانی خود مردم فرهنگ دوست و خونگرم فارس هستند که می‌توانند پذیرای گردشگران در این محیط باستانی باشند.

رییس‌ جمهور با تاکید بر اینکه دولت وظیفه صیانت و حفظ آثار باستانی را بر عهده دارد، گفت: هر اقدامی در این خصوص لازم باشد، انجام خواهیم داد. باید آثار باستانی را تکمیل کنیم قطعاً در کنار این کارها، تأسیسات، ورودی‌ها و خروجی‌ها و برج و باروهایی وجود داشته که هنوز در زیر خاک مدفون هستند.

روحانی ضرورت فراهم کردن تسهیلات لازم برای جذب گردشگران نظیر احداث هتل، فرودگاه، جاده، مسیر راه‌آهن، غذا و رستوران را یادآور شد و گفت: تسهیلات لازم را برای تقویت صنعت گردشگری در استان فارس افزایش خواهیم کرد و این روند را ادامه می دهیم. چنانچه در حال حاضر بیش از ۱۵ هتل چند ستاره در فارس در حال احداث است و ۱۴۰ میلیارد تسهیلات برای تکمیل شدن آنها اختصاص یافته است.

رییس‌ جمهور گفت: باید شرایط را آماده کنیم تا مردم دنیا بیایند و مردم خوب فارس و آثار تمدنی ایران را ببینند و همچنین با زبان فارسی و کسانی که این زبان را به حد اعلا رساندند، آشنا شوند و ببینند که سعدی و حافظ که سروده‌های جاویدان بر جای گذاشته‌اند، کجا زندگی کرده‌اند و در چه فضایی این آثار را آفریدند.

روحانی و هیأت همراه پس از عبور از پله‌های ورودی تخت جمشید و دروازه ملل از کاخ آپادانا و مجموعه‌ صد ستون و موزه تخت جمشید بازدید کرده و پیرامون نحوه نگهداری و مرمت این مجموعه سوالاتی مطرح کردند.

معاون سازمان میراث فرهنگی نیز در این بازدید گزارشی از ویژگی‌های تخت جمشید و آثار حکاکی شده بر روی دیواره‌ها و ستون‌های این اثر ارایه کرد.


ویدیو : روحانی: پیام تخت جمشید، ما می‌توانیم است