روحانی مدت زمان لازم برای بازسازی مناطق زلزله زده بوشهر را اعلام کرد : اخبار ...



چقدر زمان برای جذب پماد به پوست لازم است , زمان لازم برای بخت کلم برکلی , مدت زمان لازم برای پختن مرغ

اخبار اجتماعی - روحانی مدت زمان لازم برای بازسازی مناطق زلزله زده بوشهر را اعلام کرد

رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: مشکلات به وجود آمده بر اثر زلزله در دشتستان استان بوشهر و بازسازی این مناطق باید در مدت سه هفته انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در بازدید از مناطق زلزله زده دشتستان در جمع مردم روستای امیرآباد این شهرستان با ابلاغ سلام رهبرمعظم انقلاب به حادثه دیدگان افزود:ما امروز آمده ایم تا بگوییم نسبت به مشکلی که پیش آمده همه مردم ایران،دولت و مسوولان با شما همدلی می کنند.
 
وی با تاکید براین که همه مردم در کنار شما هستند، بیان کرد: گرچه خسارت زلزله سنگین نبوده ولی از این که چند نفر از هموطنان عزیزمان در این زمین لرزه جان خود را از دست داده اند، همه مردم متاثر شدند.
 
روحانی بیان کرد: دولت به حول و قوه الهی برای همه مناطق آسیب دیده برنامه ریزی می کند و در زمان کوتاهی با دستوری که به رییس بنیاد مسکن کشور دادیم، همه خانه ها و مناطق مسکونی که آسیب دیده به طور کامل بازسازی می شود.
 
رییس جمهوری گفت: دولت برای کمک به زلزله زدگان دشتستان کمک های بلاعوض، وام با سود چهار درصد بلند مدت 15 ساله پرداخت می کند و به خانواده های جان باختگان این حادثه نیز کمک می شود.
 
وی بیان کرد: بودجه لازم برای بازسازی تاسیسات و محل های عمومی در نظر گرفته شده و تخصیص می یابد.
 
روحانی اظهارکرد: در بدو ورود به استان بوشهر با حضور در بیمارستان از مجروحان این حادثه عیادت کردیم و مسوولان بیمارستانی برای بهبود و سلامت کامل مجروحان تلاش می کنند.
 
رییس جمهوری افزود:از همه مسوولانی که در مراحل اولیه برای جست و جو،نجات ، امداد رسانی و اسکان موقت حادثه دیدگان و از امروز به بعد برای بازسازی اقدام می کنند، تشکر می کنم.
 
وی همچنین با قدردانی از استاندار بوشهر، جمعیت هلال احمر و بخش های امنیتی گفت: براساس گزارش های مسوولان تاکنون هیچ حادثه و مشکل ناامنی در منطقه زلزله زده دشتستان گزارش نشده است.
 
رییس جمهوری با ابزار همدردی با آسیب دیدگان افزود: خداوند به کسانی که آسیب و داغ دیده اند، شفا و صبر بدهد.
 
وی بیان کرد: با کمک شما مردم و عزم مسوولان و تصویب دولت همه مشکلات مناطق زلزله زده دشتستان برطرف می شود و دولت رسالت خود را در این زمینه انجام می دهد.
 
رییس جمهوری صبح روز شنبه برای بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان دشتستان در راس هیاتی از اعضای دولت به استان بوشهر سفر کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و هیات همراه پس ورود به استان بوشهر با حضور در بیمارستان شهدای خلیج فارس شهر بوشهر از مصدومان زلزله دشتستان که در این بیمارستان بستری هستند عیادت کرد.
 
رییس جمهوری پیش از ظهر شنبه با ورود به شهر زلزله زده برازجان مرکز شهرستان دشتستان استان بوشهر از مناطق آسیب دیده این شهر دیدن کرد.
 
رییس جمهوری را دراین سفر محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری، رحمانی فضلی وزیر کشور، آخوندی وزیر راه و شهرسازی، نهاوندیان رییس نهاد ریاست جمهوری، ترکان مشاور ارشد رییس جمهوری و آیت الله حسینی بوشهری نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری همراهی می کنند.
 
رییس جمهوری شامگاه پنجشنبه در پیامی ضمن عرض تسلیت و ابراز همدری با داغداران و آسیب دیدگان این زمین لرزه ،از همه مسئولان ذی ربط خواست با بسیج امکانات و نیروی امداد رسانی، پشتیبانی ها و کمک های لازم را از مردم مناطق زلزله زده بعمل آورند.
 
روحانی همچنین پنجشنبه شب در تماس تلفنی با استاندار بوشهر آمادگی دولت را برای هرگونه کمک به زلزله زدگان شهرستان دشتستان اعلام کرد.
 
زمین لرزه 7/5 ریشتری عصر روز پنجشنبه هفتم آذر در شهرستان دشتستان هفت کشته، 195 مصدوم و خسارت هایی بین 10 تا 60 درصد به 300 واحد مسکونی منطقه وارد کرد.
 
شهرستان دشتتسان با 240 هزار نفر جمعیت و مرکزیت شهر برازجان در فاصله 65 کیلومتری شرق بوشهر واقع است.

اخبار اجتماعی - ایرنا

 


ویدیو : روحانی مدت زمان لازم برای بازسازی مناطق زلزله زده بوشهر را اعلام کرد