روحانی خوش شانس ترین رئیس جمهور ایران : نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان ...


نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تمام اقتصاد دانان مجلس آماده اند تا نشست مشترکی را با رئیس جمهور منتخب برای ارائه راهکار های اقتصادی و انتخاب اعضای کابینه داشته باشند گفت: فکرمیکنم روحانی خوش شانس ترین رئیس جمهور تاریخ کشورمان است؛ به این خاطر که علی رغم همه مشکلات، بزرگترین فرصت های اقتصادی، امروز در اختیار آقای روحانی قرار گرفته است. خبرگزاری مهر: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تمام اقتصاد دانان مجلس آماده اند تا نشست مشترکی را با رئیس جمهور منتخب برای ارائه راهکار های اقتصادی و انتخاب اعضای کابینه داشته باشند گفت: فکرمیکنم روحانی خوش شانس ترین رئیس جمهور تاریخ کشورمان است؛ به این خاطر که علی رغم همه مشکلات، بزرگترین فرصت های اقتصادی، امروز در اختیار آقای روحانی قرار گرفته است.

محمد رضا پور ابراهیمی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  با بیان اینکه پایان کار یک دولت یعنی آغاز تحقیق و تفحص از عملکرد آن دولت و عملکرد مقطع زمانی یش مبانی تحقیق و تفحص قرار خواهد گرفت اظهار داشت: بسیاری از نمایندگان مجلس محکم امور مربوط به تحقیق و تفحص از سازمان هال و وزارت خانه های مختلف را انجام می دهند و خود من نیز تحقیق و تفحص از صنعت و مس و بیمه را در دستور کار دارم و محکم ایستاده ام تا این کار را انجام دهم.

نماینده مردم کرمان با اشاره به اینکه اگر تخلفی در تحقیق و تفحص ها مشخص شود از دو تا پنج سال قابل پیگیری است افزود: دولت ها به خصوص دولت جدید بداند که حتی اگر خداحافظی هم کرد و رفت می تواند تحقیق و تفحص برایش تصویب شود.

پور ابراهیمی در پاسخ به این سوال که مهمترین ضعف دولت فعلی که دولت آینده باید آن را جبران کند چیست؟ گفت: ضعف مفرط و شدید بانک مرکزی اقتصاد کشور را دچار چالش جدی کرد و آقای روحانی باید به بانک مرکزی نگاه ویژه داشته باشد. همچنین باید یک سازمان به عنوان مغز متفکر اقتصاد کلان کشور وجود داشته باشد سازمانی که در معاونت رئیس جمهور هضم نشود، مستقل عمل نکند و ادبیاتش کلان باشد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد در ادامه با بیان اینکه احیای جریان سهام عدالت به عنوان عقبه جریان بازار سرمایه کشور نیز یکی دیگر از اقدامات مهمی است که باید در دولت آینده انجام شود افزود: ما منتظریم تا هرچه زودتر برنامه های اجرایی در حوزه اقتصاد به همراه افراد، از سوی آقای روحانی معرفی شوند که اگر این افراد با تجربه، متخصص و متعهد باشند فارغ از فضای سیاسی بزرگترین فرصتها برای جهش های اقتصادی در شرایط امروز کشور فراهم است.

وی با اشاره به اینکه فکرمیکنم روحانی خوش شانس ترین رئیس جمهور تاریخ کشورمان است؛ به این خاطر که علی رغم همه مشکلات، بزرگترین فرصت های اقتصادی، امروز در اختیار آقای روحانی قرار گرفته است گفت: کافی است که  رئیس جمهورمنتخب به همراه تیم اقتصادیش کمی زرنگی و دقت داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: اگر روحانی با یک دقت و ظرافت خاص عمل کند میتوانیم جهش های بزرگ اقتصادی را با فرصتهایی که در کشور فراهم شده است در نیمه دوم سال شاهد باشیم.

وی در ادامه افزود: امروز بدون نفت کم کم به یک تعادل در منابع مصارف ارزی میرسیم و این برای اولین بار در کشور است. گرچه کاهش ارزش پول ملی آثار تورمی شدیدی بر کشور داشت اما دومزیت برای کشور یعنی افزایش حجم صادرات و کاهش میزان واردات به کشور را به دنبال داشت و این کار یعنی استارت تولید ملی زده شده است.

پورابراهیمی تصریح کرد: امروز اگر کسی هماهنگی بین اجزا را بتواند انجام دهد و گره های اولیه را برطرف کند مطمئن هستم که حداقل ظرف یک یا دوسال میزان تولید ملی ما دو برابر وضع موجود خواهد شد و امیدواریم دولت جدید از این ظرفیت بزرگ انباشت سرمایه های اجتماعی و تعاملات خارجی در فضای بین المللی استفاده کند و بزرگترین حسن دولت میتواند این باشد که در ماه های اول دولت تصمیمات بزرگ اقتصادی بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا مشاوران اقتصادی آقای روحانی رایزنی و مشورتی با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص انتخاب اعضای کابینه داشته اند یا خیر گفت: ما پیشنهاداتی داشتیم تا جلسه مشترکی با رئیس جمهور منتخب داشته باشیم؛ صحبتهایی هم شده است اما به علت مشغله کاری و دید و بازدید هایی که آقای روحانی دارند این فرصت تا کنون فراهم نشده است.

وی افزود: تمام اقتصاد دانان مجلس آماده اند تا نشست مشترکی را با رئیس جمهور منتخب برای ارائه راهکار های اقتصادی و انتخاب اعضای کابینه داشته باشند.

پورابراهیمی در پایان خاطر نشان کرد: اگر تعامل متقابل از سوی دولت اتفاق بیفتد و دولت جدید بتواند عدم تعامل دولت فعلی با مجلس را جبران کند مطمئن هستم آثارش در همین سال جاری مشهود خواهد بود.


ویدیو : روحانی خوش شانس ترین رئیس جمهور ایران