روحانی باید جواب آمریکایی‌ ها را می‌داد : آیت‌الله سید احمد خاتمی با اشاره ...


آیت‌الله سید احمد خاتمی با اشاره به اهانت‌های اخیر اوباما رئیس جمهور آمریکا به غیر اعتماد بودن ملت ایران، گفت: شما و رؤسای قبلی شما ژنتان خواستن منافع‌ خودتان است و کاری به قرار و تفاهم ندارید؛ بسیار متأسف شدم که جناب آقای روحانی جواب این بددهنی‌ها و توهین‌های آمریکا و دولت‌های اروپایی را در آن سطح نداده است. خبرگزاری فارس: آیت‌الله سید احمد خاتمی پنج‌شنبه‌شب در جمع عزاداران حسینیه سید جواد خامنه‌ای در مشهد مقدس با بیان اینکه زیارت‌های امام حسین از منابع معتبر نهضت عاشورا و امام‌شناسی است، اظهار داشت: زیارت عاشورا متن حسین‌شناسی و امام شناسی است.

امام جمعه موقت تهران افزود: زیارت عاشورا از زیارت‌های منتسب به امام حسین و برای معرفی ایشان است.

وی با اشاره به اینکه معرفی هدف نهضت امام حسین از محورهای اساسی زیارت اربعین است، گفت: حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) قیام کرد تا همه را از رفتار نابخردانه و تحت جذب سوء جامعه نجات دهد.

عضو مجمع خبرگان رهبری افزود: امام حسین‌(ع) با برپایی نهضت عاشورا می‌خواست زندگی را با عزت و اقتدار به مردم نشان دهد، نه با ننگ و ذلت؛ قبل از انقلاب عده‌ای حرف از آشتی امام با شاه مخلوع با واسطه آقای مطهری می‌زدند و این نشان‌ دهنده زندگی ننگین این افراد است.

وی با اشاره به اهانت‌های اخیر اوباما رئیس جمهور آمریکا به غیر اعتماد بودن ملت ایران، گفت: شما و رؤسای قبلی شما ژنتان خواستن منافع‌ خودتان است و کاری به قرار و تفاهم ندارید؛ بسیار متأسف شدم که جناب آقای روحانی جواب این بددهنی‌ها و توهین‌های آمریکا و دولت‌های اروپایی را در آن سطح نداده است.

خاتمی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری اشرافیت کاملی در تمام زمینه‌ها دارند و نخواهند گذاشت ضربه‌ای به عزت ملت وارد شود اما، وظیفه ما است که به مردم فرهنگ مقاومت را یادآوری کنیم.

وی اذعان کرد:‌ آنها بعد از انرژی هسته‌ای ما را به نقض حقوق بشر و حمایت از حزب‌الله، سوریه و مردم فلسطین متهم خواهند کرد و خواهان از بین رفتن ما در منطقه هستند ولی ابراز نمی‌کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: بسیاری از بندهای آورده شده در کنوانسیون حقوق بشر ضد دین ما است و نخواهیم توانست آنها را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه آمریکا از ترس موشک‌های دوربرد سپاه و ارتش نیروهای خود را از خلیج فارس به دریای عمان می‌برد، گفت: اسرائیل که جان آمریکاست و مقامات آمریکایی به صراحت امنیت اسرائیل را اصل آمریکا می‌دانند، اگر این رژیم جعلی دست از پا خطا کند، موشک‌های دوربرد سپاه و ارتش، تلاویو را با خاک یکسان می‌کنند.

وی تصریح کرد: ملت‌های استکباری می‌خواهند ملت انقلابی ایران را ذلیل کنند ولی نمی‌دانند که ملت ایران ذلت‌پذیر نیست.

خاتمی یادآور شد: ما 35 سال با فرهنگ مقاومت پیروز شده‌ایم و می‌توانیم عزتمندانه از مشکلات داخلی کشور عبور کنیم.


ویدیو : روحانی باید جواب آمریکایی‌ ها را می‌داد