روحانی:از هیچ کمکی به عراق دریغ نمی‌کنیم/منطقه باید از لوث دخالت‌ خارجی پاک شود :



چرا باید سفر کنیم , چرا باید به دلمان اعتماد کنیم؟ , چرا باید حمام کنیم

رییس‌جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید عراق در تهران ، با تاکید براهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران با کشور همسایه، دوست و برادر عراق، گفت: بی‌تردید امنیت و ثبات در عراق به مثابه امنیت و ثبات در ایران است.

به گزارش ایسنا  حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه و در این دیدار با بیان این که «آرزوی ما این است که عراق شاهد استقرار ثبات و امنیت کامل باشد»، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره از تمام توان و ظرفیت خود برای استقرار ثبات و امنیت در عراق در چارچوب تمایل و خواست دولت و مردم این کشور بهره گرفته است؛ و اگرچه معتقدیم مسئولیت اصلی استقرار امنیت بر عهده دولت و مردم این کشور می‌باشد، اما از هیچ کمکی به کشور دوست عراق دریغ نخواهیم کرد.

وی ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوان برای گسترش روابط دو کشور در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را نیز یادآور شد و اظهار داشت: خواهان استمرار روابط رو به رشد دو کشور در همه زمینه‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: آرزوی ما پیروزی ملت عراق در مبارزه با تروریسم و زندگی همه اقوام عراقی در چارچوب یک ملت و در آرامش و امنیت کامل است.

رییس‌جمهور ادامه داد: امیدوارم زائران ایرانی به زودی بتوانند در امنیت و آرامش به زیارت عتبات عالیات بروند آنگونه که مردم عزیز عراق نیز با آرامش و امنیت از اماکن مقدسه ایران بازدید می‌نمایند.

«راجح صابر عبودی الموسوی» سفیر جدید جمهوری عراق نیز در این دیدار پس از تسلیم استوارنامه خود با بیان این که ایران به تعبیری وطن دوم ماست، گفت: مردم عراق به ویژه در سالهای اخیر و در مبارزه با تروریست‌ها احساس برادری و نوع‌دوستی ایرانی‌ها را به طور ملموس‌تری درک کرده‌اند؛ به همین جهت از طرف ملت عراق از این بابت از ملت و دولت ایران سپاسگزاری می‌نمایم.

وی افزود: ملت عراق هیچگاه فراموش نمی‌کند که خون برادران ایرانی در کنار برادران عراقی در سنگر مبارزه با تروریسم و دفاع از مقدسات اسلامی بر زمین ریخت. دشمنان تلاش زیادی برای ایجاد اختلاف بین دو ملت کردند اما ما همچنان با اهتمام جدی دولت و ملت عراق و ایران به سمت گسترش روابط دوستانه به پیش می‌رویم.

وی با تبریک حصول توافق هسته‌ای این پیروزی را متعلق به همه ملت‌های مسلمان دانست و تأکید کرد: اطمینان داریم که جمهوری اسلامی ایران در خط امام راحل و تحت رهبری مقام معظم رهبری و مدیریت جنابعالی به سمت توسعه هر چه بیشتر به پیش می‌رود.


  اخبار  سیاست  خارجی  -   ایسنا 


ویدیو : روحانی:از هیچ کمکی به عراق دریغ نمی‌کنیم/منطقه باید از لوث دخالت‌ خارجی پاک شود