روایت علیرضا حقیقی از مذاکراتش با سه باشگاه معروف اروپا و ماجرای رضایتنامه 13.5 میلیاردی اش :



ماجرای ازدواج الناز شاکردوست با علیرضا حقیقی واقعیت یا شایعه؟ , شایعه و ماجرای جنجالی ازدواج علیرضا حقیقی و الناز شاکردوست , علیرضا حقیقی

دروازه بان تیم ملی می گوید:«تا مرز پیوستن به لالیگا یا لیگ‌برتر رفتم و برگشتم.

علیرضا حقیقی از دل ماجراها می‌‌آید. از سفر به اسپانیا و انگلیس. از اینكه تا لحظه 90 نقل و انتقالات اروپا، تا مرز پیوستن به لالیگا رفت. او همه كار كرد تا به عنوان یك ایرانی به فوتبال اسپانیا و انگلیس برود.

 

بعد از مدتی سكوت و پس از این‌همه خبر، سرانجام علیرضا حقیقی دیروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرورزشی سكوتش را شكست. او از این گفت كه در مذاكراتش با روبین كازان چه گذشت. گفت همه چیز برای حضورش در اسپانیا قطعی بود اما ناگهان روس‌ها مانع بزرگی جلوی پایش قرار دادند...

*علیرضا در این مدت اخباری درباره پیوستن تو به تیم‌های انگلیسی و اسپانیایی مطرح بود. خودت توضیح بده با چه باشگاه‌هایی مذاكره كردی و چرا در نهایت در روبین كازان ماندی؟
من بعد از بازی با تركمنستان بلافاصله اردوی تیم‌ملی را ترك كردم و به كازان رفتم و به اردوی روبین ملحق شدم. از آنجا هم به اتریش رفتیم.

 

اردوی خوبی در اتریش داشتم و در تمرینات خیلی سرحال بودم. بعضی از روزها حتی سه، چهار جلسه تمرین می‌كردم تا از نظر بدنی آماده شوم. بعد از این اردو بود كه با روبین كازان جلسه داشتم و گفتم چون دروازه‌بان اول ایران هستم، می‌خواهم در جایی باشم كه بازی كنم. گفتم این خواسته قلبی من است.

 

حتی گفتم اگر می‌توانم در روبین دروازه‌بان اول باشم كه مشكلی نیست، اگر نه بروم. آنها هم بعد از چند روز به من گفتند اشكالی ندارد می‌توانی باشگاه جدیدت را به ما معرفی كنی.

*یعنی حاضر بودند بدون هیچ مشكلی به تو رضایتنامه بدهند؟
ما روز اول اصلاً بحث پولی نداشتیم. آنها درخواست مالی نداشتند و مشكلی از این بابت دیده نمی‌شد. تقریباً 10 روز به پایان نقل و انتقالات اروپا مانده بود كه دو باشگاه انگلیسی خواستار جذب من شدند. مدیر برنامه‌هایم به روسیه آمد و با باشگاه روبین كازان صحبت كرد. روس‌ها اصلاً تصور نمی‌كردند باشگاهی از لیگ ‌برتر من را بخواهد به همین دلیل تا خبر پیشنهاد را شنیدند، جا خوردند.

 

همان جا گفتند كه باید فكر كنیم و به تو خبر بدهیم. بعد از چند روز با من جلسه گذاشتند و گفتند نظر ما و رئیس باشگاه این است كه شما 3 میلیون و 500 هزار یورو (حدود 13.5 میلیارد تومان) بدهید و بازیكن آزاد شوید! همان جا گفتم من فقط یك سال دیگر با شما قرارداد دارم و این مبلغ طبیعی نیست. گفتند به ‌هر ‌حال این نظر ماست. مدیر برنامه‌های من این موضوع را با انگلیسی‌ها در میان گذاشت.

 

آنها حاضر بودند مبلغی را برای رضایتنامه بدهند ولی پرداخت سه و نیم میلیون یورو برای یك دروازه‌بان ایرانی برایشان نرمال نبود. این شد كه قبول نكردند و در واقع كار ما با انگلیسی‌ها خراب شد.

*گویا اوایل این هفته به اسپانیا رفتی و از آنجا به ایران آمدی. ماجرای سفر به این كشور چه بود؟
یك پیشنهاد از لالیگا به من رسید. من همین چند روز قبل به اسپانیا رفتم و با آنها صحبت كردم. پس از مذاكراتی كه با این باشگاه داشتم، دوباره آنها را به روبین معرفی كردم. توقعم این بود به خاطر شرایط فوتبال اسپانیا و مشكلات مالی كه باشگاه‌ها دارند، روبین تخفیف بدهد.

 

در لحظات آخر نقل و انتقالات اروپا بود كه ناگهان روبینی‌ها به من گفتند یا 5/3 میلیون یورو را بده و یا اینكه با ما سه ساله ببند و به صورت قرضی به لالیگا برو. اصلاً این موضوع به مذاق اسپانیایی‌ها و همین‌طور انگلیسی‌ها خوش نیامد. اینكه بازیكن را بخرند و فقط یك سال در اختیار داشته باشند.

 

یك‌سال برایش هزینه كنند و بعد دیگر بازیكن خودشان نباشد. متأسفانه لج‌بازی باعث شد من نتوانم از روبین جدا شوم و حالا باید در این باشگاه بمانم. مطمئناً این اتفاقات باعث نمی‌شود كه كوتاه بیایم. اینقدر می‌جنگم كه یك روز بالاخره به این هدفم برسم و بتوانم در لیگ‌های بزرگ اروپا بازی كنم. مطمئنم آن روز زیاد دور نیست.

*قبل از جام‌جهانی‌ می‌گفتی اینقدر می‌جنگی كه فیكس ایران در برزیل شوی. به این هدفت رسیدی. حالا هم به همان اندازه خواهی جنگید؟
یك روز با خودم عهد كردم باید اینقدر بجنگم كه در جام‌جهانی‌ فیكس باشم. الان هم با خودم عهد كرده‌ام باید در لیگ‌های بزرگ بازی كنم. همین كه تا مرز رفتن به باشگاه‌های اسپانیا و انگلیس رفتم، نشان می‌داد به هدفم نزدیك شده‌ام و توانایی‌‌اش را دارم.

 

فقط یك قدم مانده بود كه به یكی از لیگ‌ها بروم و برگشتم. این دفعه قدم بردارم، دیگر برنمی‌گردم و شك نكنید به یك لیگ خوب اروپایی می‌روم.

*با اتفاقی كه افتاد، حالا نگران آینده‌ات در باشگاه روبین كازان نیستی؟
قطعاً این خواسته قلبی‌ام بود كه به یك لیگ خوب بروم و بازی كنم. الان ناراحتم ولی حداقل می‌دانم تلاشم را كردم. می‌خواستم این اتفاق بیفتد اما كاری نمی‌شود كرد. غیر از این دیگر نمی‌توانستم كاری كنم. من با روبین قرارداد دارم و عملاً بازیكن‌شان هستم.

 

اگر می‌گفتند به خانه برو باید می‌رفتم، می‌گفتند روی نیمكت بنشین، باید می‌نشستم، به ‌هر‌ حال هر كاری كه می‌گفتند باید انجام می‌دادم. كاری هم از دستم برنمی‌‌آمد. تلاشم را كردم ولی متأسفانه نمی‌دانم لج‌بازی یا هر چیزی كه اسم آن را بگذارید، باعث شد اتفاق بدی بیفتد و نتوانم به لیگ‌هایی كه دوست داشتم بروم. من و مدیر برنامه‌هایم گروهی كاری را كردیم. نمی‌دانم، شاید یك خیری در این اتفاق بود.

 

ممكن است در نیم‌فصل امسال اتفاقی كه فكر می‌كنم بیفتد. من در نیم‌فصل امسال می‌توانم مذاكراتم را با هر باشگاهی كه دوست داشتم شروع كنم چون قراردادم به پایان می‌رسد. قطعاً از نظر تمرینی شرایط ایده‌آلی در كازان خواهم داشت و باید ببینم در آینده چه پیش می‌‌آید.

*ولی اگر یكی از این انتقال‌ها قطعی می‌شد، افتخار بزرگی برایت بود. اینكه گلری كه از لیگ ‌برتر رشد كرده توانسته به یك لیگ خوب اروپایی ملحق شود.
به ‌هر ‌حال باشگاه‌های اروپایی به سختی خواهان جذب یك دروازه‌بان آسیایی می‌شوند، آن‌هم در ایران. من در این چند سال دیدم كه برای انتقال بازیكنان ایرانی به تیم‌های خوب چه مشكلاتی وجود دارد. متأسفانه در حالی كه فكر می‌كردم امسال این مشكل حل شده، روبین اجازه نداد جدا شوم. اشكالی ندارد.

*به‌ هر ‌حال داشتن این پیشنهادها هم اتفاق خوبی بود.
همین كه اروپایی‌ها خواهان من شدند برایم افتخار است. در حالی كه آنها به من این‌طور احترام گذاشتند، در ایران خودمان بعضی‌ها می‌گفتند اینكه تیمش پارسال افتاد. متأسفانه بعضی‌ها فقط بدی‌ها را می‌بینند و در روزهای حضورم در پنافیل فقط می‌گفتند فلان قدر گل خورده اما نمی‌گفتند با آن خط دفاعی خراب پنافیل، عملكرد من خوب بود. در هر بازی مجبور بودم چند برابر توانم بازی كنم. در اروپا اما این‌طور فكر نمی‌كردند.

*از مذاكراتی كه با اسپانیایی‌ها و انگلیسی‌ها داشتی، نكته خاصی هست كه بگویی؟
واقعاً چیزی جز احترام ندیدم. در مذاكراتی كه داشتم می‌گفتند مشكلی نیست كه تیم افتاده و ما فقط به نمایش تو نگاه می‌كردیم. دیده بودند كه نشریات پرتغالی به من چه نمراتی داده‌اند. حتی فیلم تمام بازی‌هایم در اختیار آنها بود.

 

با مربی دروازه‌بان‌های یكی از این باشگاه‌ها حرف زدم. گفت برای ما افتخار است بازیكنی داشته باشیم كه در جام‌جهانی‌ بازی كرده است. می‌گفت من فیلم بازی‌هایت در پنافیل را دیدم و كارت را دوست داشتم اما در ایران بعضی‌ها فقط بدی را می‌بینند.

 

فقط می‌گویند پنافیل سقوط كرده و حقیقی گل خورده. فرق فوتبال ما با اروپا همین است. نه تنها در فوتبال بلكه در خیلی چیزها اینطوری رفتار می‌كنیم. دوست نداریم یك نفر را بالا ببریم، بلكه می‌خواهیم او را پایین بكشیم اما در اروپا 180 درجه فرق می‌كند. اگر دروازه‌بانی گل بدی خورده باشد می‌گویند بخشی از فوتبال است.

 

دروازه‌بانی پست خطرناكی است و ممكن است برای هر بازیكنی پیش بیاید كه اشتباه كند. خوشحالم كه اروپایی‌ها این برخورد را با من داشتند. واقعاً ناراحتم كه نتوانستم به باشگاه‌هایی كه دوست داشتم بروم ولی چه كار می‌شود كرد؟ چاره‌ای جز این نبود.

*در یك مصاحبه گفته بودی علاقه‌مند نیستی به باشگاه‌های كوچك بروی. این یعنی تو هدف‌گذاری بزرگی كرده‌ای، درست است؟
من اگر می‌خواستم به باشگاهی مثل پنافیل بروم، الان از كازان جدا شده بودم و تازه 5 تا بازی هم كرده بودم. شك نكنید مثل سابق روبین هم مخالفتی نمی‌كرد و جدا می‌شدم ولی مسئله این است كه تا نام باشگاه بزرگ به میان آمد، نظر روس‌ها عوض شد.

 

در هر صورت من هدفم این است كه بتوانم به یك لیگ خوب ملحق شوم تا بتوانم برای كشورم افتخار‌آفرینی كنم. برای من اول از هر چیز سربلندی ایران مهم است. قطعاً حضور هر بازیكنی از ایران در اروپا، برای كشورمان خوب است.

*حالا روحیه‌ات را چطور برای ادامه فصل حفظ می‌كنی؟
من نمی‌توانم ناراحتی‌ام را پنهان كنم. اگر این اتفاق می‌افتاد برای من و فوتبال ایران افتخار بود اما هواداران مطمئن باشند من از همین امروز تمام تلاشم را می‌كنم. كار حقیقی تازه سخت‌تر شده و حالا تلاشش دو برابر می‌شود. حالا هدفم این است كه خودم را به مربی روبین كازان تحمیل كنم.

*هفته قبل دروازه‌بان روبین اخراج شد. ممكن است در بازگشت به روسیه برای این تیم فیكس بازی كنی؟
من نمی‌توانم به صورت قطعی درباره چیزی صحبت كنم. با توجه به شرایطی كه وجود دارد و من دو سال از روسیه دور بودم، چیزی قابل پیش‌بینی نیست.

 

از طرفی روس‌ها به خاطر جام‌جهانی‌ دارند هر سال سهمیه بازیكنان خارجی را كمتر می‌كنند تا بازیكنان خودشان پیشرفت كنند. قبلاً 6 بازیكن خارجی در تیم‌ها حضور داشتند اما امسال شد 5 بازیكن. سال بعد هم 4 بازیكن می‌شود و برای فصل بعد از آن سه خارجی. این یعنی روس‌ها ترجیح می‌دهد روی بازیكنان خودشان سرمایه‌گذاری كنند.

 

مهمتر اینكه روس‌ها حضور دروازه‌بان خارجی را خیلی محدود كردند. الان فقط یك دروازه‌بان برزیلی وجود دارد كه كاپیتان لكوموتیو است. این شرایط واقعاً كار را سخت‌تر می‌كند ولی من همه تلاشم را می‌كنم تا بتوانم در تركیب روبین قرار بگیرم.

*بزرگترین هدفت در فوتبال اروپا چیست؟
اول از همه افتخار‌آفرینی برای ایران و مردم كشورم. دوم اینكه بتوانم به یك باشگاه بزرگ و خوب اروپایی بروم. اگر من امسال به لیگ ‌برتر یا لالیگا می‌رفتم افتخارش بیشتر برای ایران بود تا خودم.

 

شما یك‌شبه در فوتبال نمی‌توانید پیشرفت كنید، مخصوصاً اگر دروازه‌بان باشید. من در این مدت خیلی زحمت ‌كشیدم تا بتوانم پیشرفت كنم. الان هم دست از تلاشم برنمی‌دارم و به مردم و هوادارانم قول می‌دهم از هیچ تلاشی دریغ نكنم. امیدوارم یك روز به بالاترین جایگاه برسم تا باعث افتخارآفرینی برای كشورم شوم.

*سؤال آخر ما هم درباره حرف‌های اخیر كروش است. او گفته دنیا باید بداند آرژانتین معجزه كرد كه ایران را برد نه اینكه بازی ایران معجزه بود.
بله، این حرف كارلوس كروش كاملاً درست است. ما چیزی كمتر از آنها نداشتیم. اگر داور پنالتی می‌گرفت چه بسا برنده آن مسابقه می‌شدیم. من با كارلوس كروش موافق هستم.

اخبار ورزشی - خبر آنلاین


ویدیو : روایت علیرضا حقیقی از مذاکراتش با سه باشگاه معروف اروپا و ماجرای رضایتنامه 13.5 میلیاردی اش