رواج هواپیماهای شخصی در ایران : آیا می دانستید که با 200 میلیون تومان می توانید ...


آیا می دانستید که با 200 میلیون تومان می توانید صاحب یک هواپیمای شخصی فوق سبک دو نفره شده و پس از طی کردن یک دوره 100 ساعته آموزشی، گواهی رسمی خلبانی را برای پرواز در ایران کسب کنید؟



پادشا: رواج خرید و فروش هواپیمای شخصی در ایران در سال های اخیر افزایش یافته است. زمانی، 200 میلیون تومان پول نقد، یک سرمایه عجیب و غریب بود. اما الان، موج پورشه سواران و مازراتی سواران در کلان شهرهای ایران، که حداقل 5 برابر این 200 میلیون رویایی قیمت دارد، صحنه های عادی در زندگی روزمره خیلی ها شده است. اکنون به همه این صحنه های جولان پول دار ها در کلان شهرها و بر روی خیابان ها، باید به جولان بچه پول دارهای هواپیمای شخصی وار نیز در آسمان، اضافه کرد.
 
هواپیماهای جنگی ایران , جت شخصی در ایران , هواپیماهای مسافربری ساخت ایران

به گزارش پادشا، اگر چه اقبال عمومی برای خرید یا فروش هواپیماهای شخصی سبک یا فوق سبک در ایران به اندازه موج لوکس سواری نشده است، اما با توجه به گستردگی کسب و کار این حرفه و قیمت قابل دسترس و استطاعت طیف پول دار کلان شهرهای ایران، موج هواپیمای شخصی سواری در کشور به زودی قابل رویت باشد. بررسی ها نشان می دهد که ظرف چند سال اخیر، ده ها پرتال مربوط به مجموعه های وارداتی و مونتاژ هواپیماهای شخصی در ایران راه اندازی شده است که کار فروش، بازاریابی و تبلیغات مربوط به هواپیماهای شخصی فوق سبک و سبک را برای هموطنان ایرانی انجام می دهند. اصغر ترکان، مدیرکل سابق فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران، پیش تر در گفت و گویی با یکی از رسانه ها گفته بود که طبق قانون، هر کسی میتواند هواپیمای شخصی داشته باشد، اما به جز شرکت نفت، خیلی از ارگان ها و اشخاص علاقمند نیستند تا با داشتن هواپیمای شخصی،اسمشان سر زبان ها بیافتد.

اگر چه به ظاهر این نظر درستی است، اما شواهد نشان می دهد که کسب و کار فروشندگان هواپیماهای شخصی در ایران، کسب و کار پر درامد، حرفه ای و مخصوص پول دار هست که خریداران و علاقمندان خاص خود را دارد. علاقمندانی که رویایی پورشه سواری ان ها تا حدودی! پایان یافته است و اکنون به دنبال فتح آسمان با خودروی هوایی خود هستند. عدم تحریم هواپیما های کوچک شخصی، یکی دیگر از موضوعاتی است که سبب شده است تا شرکتهای فعال در این زمینه، بتوانند به راحتی نسبت به واردات هواپیما و تامین قطعات یدکی آن، به نسبت هواپیماهای بازرگانی غول پیکر، اقدام کنند. در برخی از پرتال ها، فروش هواپیمای شخصی دست دوم نیز معمول است و خریداران می توانند با پرداخت 60 هزار دلار، یا معادل ریالی آن، این هواپیما را سفارش دهند.

افرادی که رویای پرواز با هواپیمای شخصی دارند، ابتدا بعد از طی یک دوره آموزشی رسمی خلبانی،گواهینامه LPP را دریافت می کنند که تنها برای راندن هواپیمای شخصی تک موتوره اعتبار دارد. این افراد بعد از طی کردن میزان ساعت پروازی تعیین شده توسط ارگان های رسمی پروازی کشور، می توانند در آزمون گواهینامه LPC نیز شرکت کننده تا مجوز پرواز با هواپیماهای شخصی دو موتوره را کسب کنند. دوره های آموزشی هواپیماهای شخصی در ایران، حدود 100 ساعت می باشد که زیر 15 میلیون تومان برای دانشجویان هزینه خواهد داشت. برخی از سایت ها به علاقمندان توصیه می کنند این دوره ها را در فیلیپین یا ترکیه یا اوکراین طی کنند و به نظر می رسد، همانند اعزام دانشجو به دانشگاه های خارج از کشور، موسسات و مجموعه هایی م در این زمینه فعالیت دارند که جالب توجه است.
 
خاتم کاری در کدام شهر ایران بیشتر رواج دارد؟ , ورود هواپیماهای جدید به ایران , هواپیماهای لوکس شخصی
(تصویر داخل دو هواپیمای شخصی پهن پیکر )

افرادی که هواپیمای شخصی را خریداری می کنند، طبق قانون باید از یک فرودگاه درخواست کنند تا این خودروی هوایی را نگهدار کند. قطعا انتظار ندارید که در پارکینگ خانه یا سرکوچه این هواپیما را پارک کنید! نگهداری یک ماهه هواپیمای شخصی شما در فرودگاه نزدیک محل زندگی، حدود 2 میلیون تومان هزینه ماهانه دارد که می تواند بخاطر تورم، این رقم هر ساله افزایش یابد. با کم تر از 1 میلیون تومان در ماه نیز،می توان نسبت به استخدام یک مسئول فنی بازرسی ایمنی و مهندسی هواپیمای شخصی اقدام کرد که این رقم هم به عنوان هزینه های تعمیر و نگهداری هواپیما و کل پولی که برای این کار صرف شده است، رقم عجیبی نیست.

اگر تهران، کیش را ظرف یک ساعت با هواپیماهای مسافربری غول پیکر طی میکردید، با هواپیمای دو نفره سبک، حدود 4 ساعت زمان می برد و با 1 باک بنزین امکان پذیر است. شرکتهای بیمه کننده هواهپیماهای شخصی، تقریبا 5 میلیون تومان از مخاطبان برای هر سال دریافت می کنند که به نسبت خطرات آن به نسبت خودروی شخصی، خیلی رقم غیر قابل تصوری نیست. اگر فکر می کنید هواپیماهای شخصی، استانداردهای سخت گیرانه ایرباس های 747 را ندارد، اشتباه می کنید. همان استانداردها در این هواپیماهای نیز صادق است و اگر کوچکترین خطری برای هواپیما ایجاد شود، چتر نجات هواپیما، شما و هواپیما را سالم روی زمین می نشاند. بنابراین خیلی نگران نباشید. اگر دوستی دارید که هواپیمای شخصی دارد و از شما میخواهد یک دور دور هوایی ! بزنید، درخواست او را قبول کنید. عبدالله مالمیر، رییس آموزشگاه خلبانی فوق سبک مرکز آموزش و فنون خدمات هوایی، سال پش اعتقاد داشت که بیش از 250 هواپیمای شخصی اکنون در کشور فعال است که به نظر می رسد این رقم تا سال های آینده چند برابر شود.

اگر شما هواپیمای شخصی داشته باشید، و از هزینه های مختلف آن خسته شدید، نگران نباشید. سری به نمک آبرود و نوشهر و کیش بزنید و مشاهده کنید که هر یک ربع پرواز با هواپیماهای شخصی، چقدر قیمت دارد. می توانید ساعتی 400 تا 600 هزار تومان از گرداندن علاقمندان در آسمان، پول در آوردید. یکی از پرتال های ارائه خدمات خرید و فروش هواپیماهای شخصی در ایران، پرشین اوییتور http://persianaviator.comهست که در این زمینه سابقه چند ساله دارد.
 
هواپیما های شخصی در ایران , محافظ شخصی در ایران , آیا ورزش های رزمی در ایران باستان رواج داشته؟

در این پرتال عین نمایشگاه ماشین، مدل ها و اطلاعات مختلف هواپیماهای سبک، فوق سبک تک موتوره و دو موتوره یک نفره تا چند نفره قرار گرفته است که شما می توانید انتخاب کرده و سفارش خرید بدهید. پرشین اوییتور، یک سایت آموزشی و اطلاع رسانی قوی و گسترده نیز هست که درباره مسائل پرواز به عموم علاقمندان، اطلاعات خوبی ارائه می دهد. هواپیمای زیر را میتوانید با 300 میلیون تومان سفارش بدهید و مجاز به 100 ساعت پرواز با ان هستید.
 
خرید و فروش هواپیماهای شخصی , هواپیماهای جنگده ساخت ایران , مقایسه جدول هواپیماهای ایران

علاوه بر این پرتال، سایت http://airplane.ir نیز در زمینه ارائه خدمات فروش و نگهداری و آموزش هواپیماهای شخصی در ایران فعالیت دارد. در این سایت، همه نوع مدل هواپیمای شخصی، هم به فروش میرسد هم آموزش داده می شود برای نگهداری و تعمیر رو مسائل جانبی، راه حل هایی توسط متخصصان به علاقمندان ارائه می شود.
 
هواپیماهای جنگی ساخت ایران , جدید‌ترین هواپیماهای ایران , هواپیماهای شخصی

یکی از خدمات این سایت، اجاره هواپیمای شخصی با خلبان است که به نسبت هواپیما و مدل ان و میزان ساعت تحت الاجاره، قیمت های مختلفی دارد اگر بخواهید هواپیمای زیر را اجاره کنید، باید ساعتی 250 هزار تومان بپردازید. البته نگران بناشید، شبیه هواپیماهایی که ارتش آلمان نازی در جنگ جهانی استفاده می کرد نیست ! خیلی نترسید!
 
خاتم کاری در کدام شهر ایران بیشتر رواج دارد , ایران خودرو , ایران فیلم

در این سایت، به هر حال برای هر نوع سلیقه، هدف، علاقمندی و بودجه شما، فرصت هایی فراهم کرده است که جالب توجه است. همه این موارد نشان م یدهد، که علاقمندان رویای پرواز در ایران، اینقد رهستند که این پرتال های اطلاع رسانی و فروش، که بعضا کد اعتماد الکترونیکی را نیز دارا هستند، خدمات ارائه می کنند. در سایت هایی مانند مرجع هوانوردی پارسی http://www.aerospacetalk.ir نیز مطالب زیادی درباره هوانوردی به افراد حرفهای و آماتور ارائه شده است که جالب توجه است.
 
عصر ایران , ایران تجارت , نقشه ایران

از جمله سایت های دیگر در زمینه هوانوردی در ایران که علاقمندان و مخاطبان زیادی دارد، سایت ایرو سنتر http://www.aerocenter.irاست که درباره مسائل پرواز شخصی،اطلاعات خوبی ارائه می دهد و انجمن های الکترونیکی پرواز برای مشتاقان این سفر هوایی دارد.
 
ویزا ایران , ایران کنسرت , ایران جیب

این مرکز برای علاقمندان به پرواز، دوره های پرواز با شبیه سازهای حرفهای را هم ارائه می دهد که اطلاعات بیشتر در این پرتال قابل دسترس می باشد.

یکی دیگر از پرتال های ارائه دهنده خدمات فروش و اجاره هواپیمای شخصی، سایت اینترنتی شهپر پرواز shahparaviation.ir می باشد که به نظر می رسد چند سالی در این زمینه به اطلاع رسانی به هموطنان ایرانی فعالیت دارد.
 
پرچم ایران , ایران داک , روزنامه ایران

شرکت خدمات هوایی پرواز نیز از دیگر پرتالهای ارائه دهنده مسائل مربوط به علاقمندان به پرواز در ایران است که خدمات و اطلاعات متنوعی را برای علاقمندان در آدرس  parvaz-co.com فراهم کرده است.
 
مرکز آمار ایران , ایران ایر , ایران کیش

در کنار همه این اطلاعات، سایت دانشکده صنعت هوایی catc.ac.ir نیز میتواند مرجع آموزشی خوبی برای علاقمندان باشد که به نظر می رسد در سال های اخیر،موج مشتاقان به صنعت هوایی و به خصوص خلبانی هواپیماهای شخصی و بالطبع مراجعه به چنین سایت های رسمی هوایی در کشور افزایش یافته است.
 
بانک ملی ایران , فونت ایران سنس , ایران سامانه

این گزارش نشان می دهد که موج جدیدی از مشتاقان پرواز در سراسر ایران راه اندازی شده است و گذار از مازراتی در خیابان ها، به هواپیمای شخصی بر فراز آسمان بزودی تغییر خواهد یافت. دولت باید از طریق اطلاع رسانی مطلوب، در این عرصه اطلاع رسانی لازم را انجام دهد تابا نظارت بیشتر بر مراکز دولتی و خصوصی ارائه خدمات خرید و فروش و آموزش و نگهداری هواپیماهای شخصی، فضایی امن و سالم و شفاف را برای علاقمندان به این حرفه تفریحی، فراهم کند. تقویت شرکتهای فعال در زمینه تفریح های هوایی، از جمله دیگر موضوعاتی است که در حوزه تقویت گردشگری هوایی در ایران می تواند برای گردشگران داخلی و خارجی، جالب توجه باشد.

گزارش جالبی از رواج هواپیماهای شخصی در ایران را میتوانید در ویدئو زیر دنبال کنید.



اگر میخواهید درباره هواپیماهای خصوصی اشرافی، اطلاعاتی کسب کنید، پیشنهاد میکنیم ویدئو 3 دقیقه ای زیر را مشاهده کنید.




ویدیو : رواج هواپیماهای شخصی در ایران