رهبر کره شمالی درگذشت :       تلویزیون دولتی کره شمالی اعلام کرد که کیم جونگ ...



 

 

رهبر کره شمالی , همسر رهبر کره شمالی , عجایب رهبر کره شمالی

 

تلویزیون دولتی کره شمالی اعلام کرد که کیم جونگ ایل رهبر این کشور در سن ۶۹ سالگی در اثر حمله قلبی درگذشته است.

به گزارش شفاف، خبر مرگ او در یک بیانیه ای احساساتی در تلویزیون ملی قرائت شد. گوینده خبر که لباس سیاه به تن داشت گفت که او روز شنبه ۱۷ دسامبر در اثر فشار کار زیاد بر جسم و ذهنش درگذشت.

در این خبر گفته شد که کیم در یک قطار هنگام دیدار از ناحیه ای در خارج از پایتخت درگذشت. مرگ او باعث شوک عظیمی در کره شمالی خواهد شد. کیم جونگ ایل از سال ۱۹۹۴ پس از مرگ پدرش رهبر این کشور فقرزده کمونیست بوده است.

او در سال ۲۰۰۸ دچار سکته مغزی شد و برای چندین ماه از انظار عمومی دور بود. تصور می شود که "کیم جونگ اون" پسر سومش که بیش از ۲۵ سال دارد به عنوان جانشین او تعیین شده باشد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، کره جنوبی اعلام کرد که در پی اعلام این خبر ارتش را به حالت آماده باش در آورده است و شورای امنیت ملی آن کشور برای یک جلسه فوق العاده آماده می شود. کیم در عکس ها و ویدئوهای اخیر از سفر به روسیه و چین نسبتا سرحال به نظر می رسید.

گفته می شود که رهبر کره شمالی علاقه زیادی به سیگار برگ و شراب داشت و تصور می شود که از دیابت و بیماری قلبی رنج می برد.

واکنش اوباما

سخنگوی کاخ سفید در آخرین ساعت یکشنبه شب به وقت واشنگتن در بیانیه ای نوشت: ما از نزدیک گزارش های مربوط به مرگ کیم جوگ ایل را زیر نظر داریم. رئیس جمهوری مطلع شده است، و ما در تماس نزدیک با متحدان خود در کره جنوبی و ژاپن هستیم. ما همچنان به ثبات در شبه جزیره کره و آزادی و امنیت متحدان خود متعهدیم.

نشست محرمانه حزب حاکم پیونگ یانگ

حزب حاکم جمهوری دموکراتیک خلق کره اعلام کرد روز سه شنبه نشست فوق العاده ای را برای انتخاب رهبر جدید این حزب برگزار خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری شین هوا، بر اساس منشور حزب جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی یا حزب کارگر، در این نشست تغییرات احتمالی در سیاستهای این حزب و تغییرات دیگراحتمالی در آن بررسی خواهد شد.

تسلیت سفیر ایران به ملت و دولت كره شمالی

در پی انتشار خبر درگذشت رهبر کره شمالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای درگذشت وی را به ملت و دولت كره شمالی تسلیت گفت.

بر اساس این گزارش، مرتضی مرادیان با ابراز تاسف از این رویداد اظهار داشت: به عنوان نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران در این لحظات كه كره شمالی به دلیل فقدان رهبر خود در غم فرو رفته با مردم این كشور همدری می كنیم.

گفتنی است جمهوری اسلامی و كره شمالی در دوره 'كیم جونگ ایل' ضمن برخورداری از دیدگاه های مشترك در مسایل جهانی روابط رو به گسترشی را تجربه كردند.

سقوط ارزش بورس آسیا

در شرایطی که تنها ساعاتی از انتشار خبر درگذشت کیم جونگ ایل رهبر کره شمالی گذشته است، این مسئله بر روی بازار بورس آسیا تاثیر منفی داشته است.پایگاه خبری بلومبرگ گزارش داد که ساعاتی پیش خبر درگذشت کیم جونگ رهبر کره شمالی در سن 69 سالگی در اثر بیماری قلبی اعلام شد. این در شرایطی است که این مسئله باعث ایجاد تاثیرات منفی بر روی بورس آسیا شده و بر اساس بررسی های انجام شده ارزش این بورس هم اکنون سقوط را تجربه می کند. به طوری که بورس هنگ کنگ 3 درصد و بورس کره جنوبی 4 درصد سقوط را تجربه کرده اند.

تاخیر در ارسال کمک غذایی آمریکا به کره شمالی

از سوی دیگر پایگاه خبری بوستون نیز در گزارشی اعلام کرد: خبر درگذشت رهبر کره شمالی باعث به تاخیر افتادن کمک غذایی آمریکا به این کشور خواهد شد. بر اساس این خبر، آمریکا قرار بود یک بسته کمک غذایی برای مردم کره شمالی در این هفته ارسال کند که انتشار خبر مرگ کیم جونگ ایل احتمالا باعث خواهد شد ارسال این کمک غذایی به تعویق بیافتد.

پسر کوچک کیم جونگ ایل جانشین پدر

خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز در خبری اعلام کرد که کیم جونگ اون پسر 27 ساله کیم جونگ ایل را به عنوان جانشین پدرش برای رهبری کره شمالی انتخاب کرده است.

با اعلام درگذشت "کیم جونگ ایل" رهبر کره شمالی از سوی رسانه های رسمی این کشور، "کیم جونگ اون" بعنوان جانشین وی معرفی شد. گفتنی است کیم جونگ اون متولد سال 1984 است.

28 دسامبر برای دفن پیکر رهبر کره شمالی تعیین شد

خبرگزاری آسوشیتد پرس دقایقی قبل گزارش داد که کیم جونگ ایل رهبر فقید کره شمالی روز چهارشنبه 28 دسامبر برابر با 7 دی دفن خواهد شد.

بر اساس این گزارش، فرزند رهبر کره شمالی که جانشین وی نیز شده است، از برگزاری مراسم تدفین پدر خود در تاریخ 28 دسامبر (هفتم دی ماه ) خبر داد.

بر  اساس گزارش منابع خبری، کیم جونگ اون ریاست کمیته مراسم تدفین پدرش را برعهده گرفته است.

رهبر حقیقی جدید کره شمالی کیست؛ پسر ایل یا خواهرش؟

اگرچه در پی درگذشت کیم جونگ ایل ظاهرا  کیم جونگ اون به عنوان رهبر جدید معرفی شده است، اما به نظر می رسد در واقع عمع کیم جونگ اون اداره کشور را بر عهده خواهد داشت، چرا که "اون" هم اکنون بی تجربه است..../عصرایران


ویدیو : رهبر کره شمالی درگذشت