رنگینک شکلاتی - دارچینی : آرد را درون تابه می‌ریزیم و روی حرارت کم قرار می‌دهیم ...


آرد را درون تابه می‌ریزیم و روی حرارت کم قرار می‌دهیم تا رنگ و بوی آن تغییر کند، سپس آن را از روی حرارت برمی‌داریم....


 پادشا: انتخاب رنگینک به عنوان یک شیرینی و دسر معطر برای سفره افطار از چند جهت اهمیت دارد که یکی از مهم‌ترین آنها افزایش قوای بدن و پیشگیری از ضعف بدن در روزهای پرکار و آفتابی است. این شیرینی را می‌توانید در هر دو وعده افطار و سحر بعد از خوردن غذا میل کنید.

کیک شکلاتی , کاپ کیک شکلاتی , دسر شکلاتی

مواد لازم برای 4 نفر

  • پودر قند: یک و نیم پیمانه
  • آرد گندم: 3 پیمانه
  • کره: یك پیمانه
  • پودر هل: یك قاشق مرباخوری
  • پودر زنجبیل: یك قاشق مرباخوری
  • پودر قند برای تزیین: به میزان کافی
  • شکلات سفید برای تزیین: به میزان کافی
  • پودر پسته: نصف پیمانه 
  • مواد میانی رنگینک
  • گردوی خرد شده: یك پیمانه
  • خرما: 350 گرم
  • دارچین: یك قاشق غذاخوری
  • روغن کنجد: یك قاشق غذاخوری

روش تهیه

برای تهیه رنگینک مثل تهیه حلوا اقدام می‌کنیم. 

آرد را درون تابه می‌ریزیم و روی حرارت کم قرار می‌دهیم تا رنگ و بوی آن تغییر کند، سپس آن را از روی حرارت برمی‌داریم.


 بعد از تفت دادن آرد پودر قند، هل و زنجبیل را با هم ترکیب کنید و یک‌بار آنها را از الک عبور دهید تا پودری کاملا نرم و یکدست به دست آید.


 سپس پودر به دست آمده و كره را به آرد اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. 


سپس برای تهیه مواد میانی رنگینک سراغ خرما ها بروید و بعد از جدا کردن هسته خرماها، آنها را در مخلوط کن بریزید و گردوی خرد شده، دارچین و روغن کنجد را به آن اضافه کنید و آن را به خوبی مخلوط کنید.


 در این حالت برای تهیه رنگینگ آماده شوید. آرد بو داده را به 2 بخش تقسیم کنید. هر بخش را روی کاغذ روغنی گذاشته و با وردنه آن را صاف کنید به طوری که قطر آرد نیم سانتی‌متر شود، سپس مخلوط خرما را روی بخش اول آرد بریزید و با کفگیر آن را صاف و یکدست کنید. بعد از آن لایه دوم خمیر را روی آن قرار دهید و آن را به کمک قاشق یا کفگیر خوب صاف کنید تا 3 لایه منظم داشته باشید.


 در نهایت شکلات سفید را درون کاسه قرار داده و آن را به روش غیرمستقیم با کمک بخار آب ذوب کنید و از آن همراه پودر پسته و دارچین برای تزیین رنگینک استفاده کنید. بعد از تزیین، آن را به شکلی که تمایل دارید برش بزنید. 




طرز تهیه کیک شکلاتی , پودینگ شکلاتی , کوکی شکلاتی

این دسر را با چی بخوریم؟

بهترین نوشیدنی​ای که می‌توانید با شیرینی رنگینک در وقت افطار میل کنید چای سبز است که به جذب مواد مغذی موجود در این شیرینی کمک می‌کند و از طرفی موجب افزایش نشاط و شادابی جسمی و روحی روزه‌دار پس از 14-13 ساعت روزه‌داری می‌شود.



رنگ موی قهوه ای شکلاتی , رنگ مو شکلاتی , طرز تهیه چیز کیک شکلاتی

  پیشگیری از ضعف بدن با آرد گندم

آرد گندم یکی از بهترین گزینه‌ها برای تهیه رنگینک است. این آرد به این دلیل که ارزش‌غذایی بالایی دارد و سرشار از نشاسته، روی و ویتامین‌های گروه B است، یکی از مفیدترین موادغذایی برای افراد روزه‌دار محسوب می‌شود که می‌تواند توانایی بدن آنها را در برابر گرسنگی افزایش دهد. از این‌رو، علاوه بر آنکه روزه‌داران را به استفاده از رنگینک، حلوا و کاچی تهیه شده با آرد گندم دعوت می‌کنیم به آنها پیشنهاد می‌کنیم نان گندم سبوس‌دار را در ماه رمضان جایگزین نان معمولی کنند تا به این ترتیب بتوانند مقاومت و توانایی بدنشان را بیشتر کنند. 



پاناکوتا شکلاتی , طرز تهیه پودینگ شکلاتی , کیک اسفنجی شکلاتی

  پیشگیری و درمان بدبویی دهان

یکی از شیوه‌های طبیعی و بسیار راحت در پیشگیری از ابتلا و درمان بدبویی دهان، استفاده از دانه‌های هل در غذاست. از آنجا که بسیاری از مردم بدبویی دهان را در ایام روزه‌داری تجربه می‌کنند، پیشنهاد ما این است که از این دانه خوش عطر و خوشبو برای پیشگیری از بروز این عارضه استفاده کنند. از طرفی، استفاده از این دانه گیاهی در تهیه موادغذایی و خوراکی‌ها موجب تقویت دستگاه گوارش و بهبود عملکرد هضم و جذب مواد غذایی در طول روز می‌شود.



کیک شکلاتی بی بی , طرز تهیه دسر شکلاتی , ترافل شکلاتی

 بهبود جریان گردش خون و جذب غذا

اگر میزان کالری های دریافتی در طول روز برای شما مهم است باید خیالتان را آسوده کنیم که وجود زنجبیل در این شیرینی به سوخت و ساز بهتر مواد کمک می‌کند و می‌تواند به عنوان یک چربی‌سوز طبیعی به از بین رفتن کالری​های اضافی کمک کند. از این رو توصیه می‌کنیم، میزان زنجبیل موجود در این شیرینی را کاهش ندهید. به این ترتیب، علاوه بر آنکه با خوردن این شیرینی می‌توانید انرژی مورد نیاز بدنتان را در ماه‌رمضان تامین کنید؛ می توانید از خواص دیگر زنجبیل به منظور افزایش خونرسانی در بدن  استفاده کنید و میزان جذب و هضم موادغذایی را که در طول وعده افطاری مصرف می‌کنید، بالا ببرید.



ویدیو : رنگینک شکلاتی - دارچینی