رقص پرچم فلسطین در کنسرت «یانی» : علاقه‌مندان موسیقی در تونس با اهتزاز پرچم‌ ...


علاقه‌مندان موسیقی در تونس با اهتزاز پرچم‌ فلسطین، از کنسرت «یانی»، پیانیست مشهور یونانی در جشنواره موسیقی «کارتاژ» استقبال کردند. خبرگزاری ایسنا: با وجود مشکلات امنیتی گسترده، 9 هزار تونسی در پنجاهمین جشنواره موسیقی شهر «کارتاژ» واقع در شمال تونس به استقبال «یانی»، آهنگساز و پیانیست مشهور یونانی رفتند.

به گزارش شبکه الجزیره، مرکز مدیریت جشنواره «کارتاژ» چند روز پیش اعلام کرد، به دلیل اوضاع نابسامان امنیتی مجبور است بعضی از اجراها را لغو و افتتاح جشنواره را تا سه روز به تأخیر بیاندازد.

با این حال، «یانی» که از مدت‌ها قبل برای حضور در جشن بزرگ پنجاهمین سال جشنواره موسیقی‌های بومی عربی به شهر کارتاژ دعوت شده بود، برای اولین‌بار برای اجرای موسیقی به خاک آفریقا قدم گذاشت.

پیش از آغاز این کنسرت، حاضران پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند تا حمایت خود را از مردم بی‌گناه فلسطین اعلام کنند.

«یانی» هم با اجرای قطعات «پایان آگوست»، «در آینه»، «باران باید ببارد» و «رویای یک مرد» شبی بسیار عالی را رقم زد.

یانی مابین اجرای قطعات مختلف فرصت را غنیمت شمرد و چند کلمه‌ای به لهجه تونسی با حاضران صحبت کرد. وی با ابراز تشکر از میزبانی خوب تونسی‌ها، از انقلاب آن‌ها حمایت کرد.

«محمد بوغلاب»، روزنامه‌نگار تونسی با اشاره به تأثیر این جشنواره بر روحیه مردم تونس گفت: تونسی‌ها با حضور خوب خود، این پیام روشن را به جهانیان دادند که هرگز به دنبال آشوب، خشونت و تروریسم نیستند و مانند همه مردم جهان خواهان زندگی آرام‌اند.

پنجاهمین جشنواره موسیقی «کارتاژ» که مهمترین جشنواره موسیقی‌های بومی کشورهای عربی است تا 16 اوت با برنامه‌های متنوع هنرمندان عرب و جهان در این شهر ادامه دارد.


ویدیو : رقص پرچم فلسطین در کنسرت «یانی»