رفیق کشی در ویلا : رفیق کشی در ویلا چند جوان که برای خوشگذرانی به ویلایی در ...



رفیق کشی در ویلا

چند جوان که برای خوشگذرانی به ویلایی در منطقه فردوسی مشهد رفته بودند پس از خوردن مشروبات الکلی با یکدیگر درگیر شدند که در این میان یکی از آن ها به ضرب چاقو کشته شد.

به گزارش خراسان، حدود 23:10 شب شنبه گذشته، قاضی ویژه قتل عمد در حال تحقیق درباره مرگ مشکوک جوان ۳۰ ساله ای در بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد بود که صدای زنگ تلفنش به صدا درآمد.

یکی از ماموران پاسگاه انتظامی فردوسی به نقل از ماموران انتظامات بیمارستان طالقانی از مرگ جوانی بر اثر اصابت ضربات چاقو در بیمارستان خبر داد.

در پی دریافت این خبر و با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله «قاضی موحدی راد» ضمن صدور برخی دستورات تلفنی، عازم بیمارستان شد. در همین حال به دستور مقام قضایی، کارآگاهان پلیس جنایی آگاهی خراسان رضوی به همراه عوامل بررسی صحنه جرم و پزشک قانونی به سوی بیمارستان طالقانی حرکت کردند. جسد مربوط به جوانی حدود ۲۳ساله بود که آثار ضربه چاقو در زیر گردنش دیده می شد.

دستگیری ۲ مظنون

اولین سوال مقام قضایی که چه کسی مصدوم را به بیمارستان رسانده؟ نگاه کارآگاهان را متوجه ۲ جوانی کرد که هنوز از مرگ دوستشان خبر نداشتند و در گوشه ای از بیمارستان منتظر بودند، دو تن از نیروهای انتظامی به سمت آن دو جوان رفتند و با اشاره مقام قضایی، آنان را به داخل خودرو گشت پلیس هدایت کردند.

وقتی قاضی ویژه قتل عمد برای پرسیدن چند سوال از ۲ جوان یاد شده در خودرو پلیس را گشود متوجه بوی نامطبوع مشروبات الکلی شد که در فضای داخل خودرو پیچیده بود همین امر ظن مقام قضایی را برانگیخت و این احتمال قوت گرفت که دو جوان از چگونگی قتل جوان ۲۳ ساله اطلاع دارند چرا که همین بوی نامطبوع در فضای اطراف جسد نیز به مشام می رسید. دو مظنون که حال مناسبی نیز نداشتند ابتدا سعی می کردند خود را بی خبر از همه چیز نشان دهند اما مقام قضایی که دیگر به یقین رسیده بود آنان از ماجرای قتل اطلاع دارند دستور بازجویی را صادر کرد.

در همین حال یکی از آن دو نفر به سرنخ مهمی اشاره کرد برای خوشگذرانی و صرف مشروبات الکلی به یکی از ویلاهای روستای شاه فیل رفته بودیم که با یکدیگر درگیر شدیم. با این اظهارات ماموران انتظامی از مقام قضایی درخواست کردند تا اجازه دهد متهمان برای ادامه بازجویی به پاسگاه انتظامی منتقل شوند ولی قاضی ویژه قتل عمد که می دانست برای رسیدگی به این گونه جرایم، زمان نقش مهمی دارد، ضمن رد درخواست ماموران انتظامی، از آنان خواست تا به سمت ویلای مورد اشاره متهمان حرکت کنند و در مسیر راه نیز بازجویی از آنان را ادامه دهند.

ویلا شناسایی نشد!

دقایقی بعد خودرو قاضی ویژه قتل عمد و ماموران انتظامی آژیرکشان به سمت روستای شاه فیل در منطقه فردوسی حرکت کردند. خودروها با اشاره یکی از متهمان داخل کوچه ای فرعی متوقف شد اما هیچ آثار مشکوکی در ویلای مورد اشاره متهمان دیده نمی شد. ۲ جوان مذکور که هنوز حالت طبیعی خود را به دست نیاورده بودند گفتند آن ویلا شبیه همین ویلا بود!

یکی از آنان درباره چگونگی ورود به ویلا نیز توضیح داد: یکی از بچه ها با سرایدار ویلا آشنا بود و ما به همراه سرایدار وارد ویلا شدیم. در پی این اظهارات و به دستور مقام قضایی، نیروهای عملیاتی پلیس به ۴ گروه تقسیم شدند و در کنار قاضی ویژه قتل عمد به بررسی ویلاهای منطقه پرداختند. عقربه های ساعت ۲ بامداد را نشان می داد که کارآگاه حمیدفر (افسر جنایی آگاهی) و عوامل پاسگاه انتظامی فردوسی همچنان در حال جست وجو برای یافتن سرنخی در اطراف ویلاها بودند که ناگهان قاضی ویژه قتل عمد دستور توقف عملیات را صادر کرد او از اظهارات ۲ متهم داخل خودرو متوجه شده بود که ۲ تن دیگر از عوامل شرکت کننده نزاع داخل ویلا در روستای امرغان سکونت دارند بنابراین از ماموران انتظامی و کارآگاهان خواست تا برای ردیابی ۲متهم به نام های رضا و محمد به سوی روستای امرغان حرکت کنند که آنان فرصتی برای فرار نداشته باشند.

ادامه عملیات

دقایقی بعد خودروهای پلیس و قاضی ویژه قتل عمد در ورودی روستا متوقف شدند. آنان در اولین اقدام از دومین مرحله عملیات شبانه قصد داشتند تا مدتی اعضای شورای اسلامی روستا را پیدا کنند به همین خاطر در یکی از منازل را به صدا درآوردند.

وقتی چند زن و مرد با شنیدن صدا، کنار در منزل آمدند، این امر نیز توجه مقام قضایی و نیروهای انتظامی را به خود جلب کرد چرا که در آن وقت شب هیچ کدام خواب آلود نبودند و نگرانی خاصی در چهره شان پیدا بود. قاضی موحدی راد که همه این موارد را از دور با دقت زیر نظر داشت از اهالی منزل آدرس اعضای شورا را پرسید، اما آن ها با نگرانی پاسخ دادند ما آدرس منزل آن ها را نمی دانیم.

قاضی پرسید: منزل محمد (یکی از متهمان تحت تعقیب) کجاست؟ یکی از زن ها با شنیدن این کلمه رنگ از چهره اش پرید و گفت: خدا مرگم بدهد! در این حال یکی دیگر از اهالی منزل به آن سوی کوچه اشاره کرد و در خیاطی را نشان داد. او در همین حال گفت: کسی متوجه نشود که ما آدرس آن ها را داده  ایم. بلافاصله گروهی از ماموران به سمت منزل مورد اشاره رفتند اما کسی در را باز نکرد

. زنی از داخل گفت: من تنها هستم پسرم محمد در خانه نیست!! به دستور مقام قضایی زن مذکور در حیاط را گشود و ماموران به جست و جوی منزل پرداختند. عکس محمد در کنار عکس دیگری خودنمایی می کرد. زن داخل منزل درباره عکس کنار محمد گفت: او «رضا» دوست محمد است و به سمت خانه ای که ابتدا ماموران زنگ آن را به صدا درآورده بودند اشاره کرد و گفت: آن جا سکونت دارد! همان خانه ای که لامپش روشن است!

همین جمله کافی بود که ماموران دوباره به سمت منزل اول حرکت کنند. زن میانسال با دیدن دوباره ماموران بی حال شد. به دستور مقام قضایی، ماموران با اورژانس تماس گرفتند از سوی دیگر نیز با به دست آوردن شماره تلفن رضا یکی از ماموران با وی تماس گرفت و از وخامت حال مادرش خبر داد. اما او گفت: من نمی توانم بیایم یکی از بچه های محل را می فرستم تا مادرم را به درمانگاه فدک ببرد. در این حال اورژانس رسید و زن میانسال را به سمت درمانگاه فدک برد. دقایقی بعد جوانی با وانت پیکان رسید ولی بلافاصله توسط ماموران دستگیر شد.

دستگیری ۲متهم فراری

قاضی پرونده که احتمال می داد رضا به درمانگاه مراجعه می کند، دستور مراقبت غیرمحسوس را صادر کرد. همزمان با رسیدن اورژانس به مرکز درمانی ۲جوان از یک خودرو پیاده شدند. ماموران که عکس های آنان را در دست داشتند ۲جوان را دستگیر کردند و به پاسگاه انتقال دادند آن ها رضا و محمد بودند که از ساعتی قبل تحت تعقیب قرار گرفته بودند. در بررسی از خودروی پراید مورد استفاده ۲متهم مذکور آثار خون مشهود بود که از آن اثربرداری شد.

اعتراف به درگیری

۲ متهم یاد شده اعتراف کردند ما ۸نفر بودیم که در باغ ویلا پس از صرف مشروبات الکلی با یکدیگر درگیر شدیم. آنان درباره چگونگی آغاز درگیری گفتند وقتی شام و مشروب خوردیم مرتضی (مقتول) بلند شد و گفت: من باید زودتر بروم فردا صبح کار دارم اما امید نگذاشت او برود، گفت باید با هم برویم به همین خاطر مشاجره شروع شد که با دخالت دیگران پایان یافت اما این مشاجره در بیرون هم ادامه یافت تا این که من (محمد) به حمایت از امید بلند شدم ولی نمی دانم چه کسی مرتضی را با چاقو زد!

آنان همچنین ویلای مذکور را نیز به ماموران نشان دادند که آثار خون در کنار آن نمایان بود. این گزارش حاکی است: عقربه های ساعت ۶صبح را نشان می داد که مقام قضایی دستور بازداشت ۴متهم مذکور را صادر کرد و ماموران برای ادامه عملیات و دستگیری دیگر متهمان اعزام شدند./خراسان

 


ویدیو : رفیق کشی در ویلا