رفع برخی محدودیت های گوگل در ایران : طی ساعات گذشته باخبر شدیم که دسترسی به ...


طی ساعات گذشته باخبر شدیم که دسترسی به برخی سرویس‌های خاص گوگل برای ایرانی‌ها آزاد شده است. در حال حاضر سرویس‌هایی مثل Google Analytics ،Google Developers و Android Developers باIP ایران در دسترس هستند. مجله دیجی کالا - محمد زرین صدف: طی ساعات گذشته باخبر شدیم که دسترسی به برخی سرویس‌های خاص گوگل برای ایرانی‌ها آزاد شده است. در حال حاضر سرویس‌هایی مثل Google Analytics ،Google Developers و Android Developers باIP ایران در دسترس هستند.

       ‌ایران گوگل , گوگل ایران , بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل در ایران

‌کاربران ایرانی برای دسترسی و استفاده از برخی سرویس‌های گوگل همواره با در بسته مواجه می‌شوند. استفاده از  این سرویس‌ها، احتمالا به‌واسطه‌ی تحریم‌ها برای ایرانی‌ها امکان‌پذیر نیست. بسیاری از کاربران ایرانی برای استفاده از سرویس‌های چون Google Analytics‌ مجبور بودند از آدرس‌های IP غیرایرانی استفاده کنند.

از دیروز خبرهای پراکنده‌ای از باز شدن دسترسی به برخی از این سرویس‌ها منتشر شده است. تا این لحظه می‌دانیم که سایت‌های Android Developers‌ و Google Developers برای ایرانی‌ها در دسترس هستند. این سایت‌ها ابزارهایی را برای توسعه‌ی نرم‌افزاری روی پلتفرم گوگل و اندروید در اختیار کاربران قرار می‌دهند. همچنین از ساعاتی پیش استفاده از سرویس Google Analytics برای کاربران داخل ایران میسر شده است. این سرویس گوگل برای بررسی آمار بازدیدکننده‌های وب‌سایت‌ها و  تحلیل و واکاوی داده‌ها‌یشان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با این ‌همه هنوز کاربران ایرانی نمی‌توانند به‌طور تمام‌وکمال از مهم‌ترین مشخصه‌های اندروید گوگل یعنی Google Now‌ و Now on Tap بهره ببرند. همچنین سرویس‌هایی مثل AdSense هنوز برای کاربران ایرانی از دسترس خارج است.

باید دید که رفع این محدودیت‌ها تا کی دوام می‌آورد و اساسا سایر سرویس‌ها مثل Google Now هم مشمول آن می‌شوند یا خیر. هنوز پاسخ‌های کاملی برای این سوال‌ها وجود ندارد. طی ساعات و روزهای آینده اطلاعات کامل‌تری را در اختیارتان می‌گذاریم.


ویدیو : رفع برخی محدودیت های گوگل در ایران