«رضا ضراب» راهی بیمارستان شد : رضا ضراب، تاجر ایرانی که در جریان عملیات 17 ...


رضا ضراب، تاجر ایرانی که در جریان عملیات 17 دسامبر 2013 ترکیه دستگیر و به اتهام پولشویی در زندان به سر می‌برد، به خاطر بیماری‌ای که ادعا می‌کند به آن مبتلاست، روانه بیمارستان شد. خبرگزاری ایسنا: رضا ضراب، تاجر ایرانی که در جریان عملیات 17 دسامبر 2013 ترکیه دستگیر و به اتهام پولشویی در زندان به سر می‌برد، به خاطر بیماری‌ای که ادعا می‌کند به آن مبتلاست، روانه بیمارستان شد.

«روز نو» نوشت: این خبر را شبکه سامان یولوی ترکیه منتشر کرد و گفته می‌شود که وضعیت بیماری رضا ضراب به گونه‌ای بود که باید تحت درمان قرار می‌گرفت اما بلافاصله بعد از معاینات پزشکی به زندان برمی‌گردد.

ضراب در اولین جلسه دادگاهش در ششم ژانویه 2014 ادعا کرده بود که در بالای کلیه‌اش تومور سرطانی دارد و باید تحت شیمی‌درمانی قرار بگیرد و در صورت عدم درمان، این تومور هر ٤ روز یک سانتیمتر بزرگ‌تر خواهد شد.

او اصرار داشت که برای همه اینها مدارک پزشکی دارد.

رسانه‌های ترکیه این ادعای تاجر ایرانی را بهانه‌ای برای گریز از زندان دانسته و به دیده شک به آن نگریستند.

بر اساس این گزارش، وکیل مدافع رضا ضراب در آن زمان برای اینکه ادعای موکلش را باورپذیر جلوه دهد گفت که پرونده پزشکی موکلش از سوی بیمارستان فلورانس نایتینگل به پزشک زندان داده شده است.

با این همه با توجه به پرونده قضایی رضا ضراب که دارای اتهام‌های مختلف همچون پولشویی و جعل اسناد است، رسانه‌ها این احتمال را می‌دهند که مدارک فوق جعلی باشد. به همین خاطر آنها مریضی رضا ضراب و اعزام او به بیمارستان را چندان جدی نگرفته و آن را ترفندی برای تایید ادعای قبلی او مبنی بر وجود تومور سرطانی در بالای کلیه‌اش دانسته‌اند.

خبر بیماری تاجر ایرانی و اعزام او به بیمارستان به صورت کوتاه از شبکه سامان یولوی پخش شد و بلافاصله مورد بحث قرار گرفت.

اغلب نظرات بر این نکته که بیماری او یک بازی و بهانه برای رهایی از زندان است متمرکز بود. برخی هم این موضوع را به خبر آزادی او از زندان ارتباط داده و گفتند با توجه به خبر آزادی ضراب در روزهای نزدیک، دولت اردوغان هم با ادعاهای او همراهی می‌کند.


ویدیو : «رضا ضراب» راهی بیمارستان شد