رشوه 2.5 میلیون دلاری به گمشده در کیش : بر اساس گزارش یک روزنامه آمریکایی، ...


بر اساس گزارش یک روزنامه آمریکایی، سازمان مرکزی جاسوسی این کشور (سیا) از خانواده "رابرت لوینسون" جاسوس بازنشسته آمریکایی که گفته می شود در جزیره کیش ناپدید شده است خواسته تا هویت اصلی اش را فاش نکند. عصر ایران: بر اساس گزارش یک روزنامه آمریکایی، سازمان مرکزی جاسوسی این کشور (سیا) از خانواده "رابرت لوینسون" جاسوس بازنشسته آمریکایی که گفته می شود در جزیره کیش ناپدید شده است خواسته تا هویت اصلی اش را فاش نکند.

روزنامه هاوینگتون پست نوشت: مقامات سیا مبلغ دو و نیم میلیون دلار به خانواده لوینسون داده است تا از شکایت خود که موجب فاش شدن هویت اصلی وی می شود؛ صرفنظر کنند.

این در حالی است که پیش از این دولت آمریکا اعلام می کرد لوینسون جاسوس سیا نیست و تنها یک شهروند معمولی آمریکایی است.

براساس گزارش این روزنامه آمریکایی، سیا خواستار عدم دخالت علنی در این موضوع شده و برای مخفی مانده جزئیات این پرونده، این مبلغ را به خانوده لوینسون ارائه کرده است.

کاخ سفید ماه گذشته میلادی اعلام کرد که لوینسون یک شهروند آمریکایی است که در سال 2007 برای یک ماموریت تجاری به جزیره کیش ایران رفته بود.

روزنامه هاوینگتون پست در این گزارش می نویسد: ماموریت لوینسون یک ماموریت غیر رسمی از طرف سیا بوده و یک گروه وابسته به سیا، وی را برای جمع آوری اطلاعات در مقابل دریافت پول به ایران فرستاده بود.

آمریکا از زمان ناپدید شدن لوینسون تا کنون ادعا می کند وی در ایران است اما محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران اخیرا در گفتگو با شبکه سی بی اس آمریکا اعلام کرد لوینسون در ایران نیست.

مدتی پیش خبرهایی در رسانه ها منتشر شد که نشان می داد لوینسون در مکانی در پاکستان به سر می برد.


ویدیو : رشوه 2.5 میلیون دلاری به گمشده در کیش