رسول منتجب نیا : مردم در انتخابات نشان دادن چه کسی جانشین شهید مطهری است :



شهید مطهری , زندگی نامه شهید مطهری , بزرگ نشان دادن اتاق کوچک

اگر آقایانی بیایند و بگویند که چنین افرادی نه در حد و اندازه مطهری که بالا‌تر از او هستند، نظر آنان بوده و محترم است ولی در جواب باید گفت که نظر ایشان برخلاف نظر امام (ره) و مردم است. عیبی هم ندارد آقایان نظر بدهند، مردم هم نظر بدهند. آقایان تریبون دارند و از این طریق نظر می‌دهند ولی مردم چون تریبونی ندارند از طریق سبد رای نظر خود را می‌دهند و می‌گویند که چه کسی جانشین مطهری هست و چه کسی نیست.

همچنان حواشی انتخابات هفتم اسفند ادامه دارد و بازماندگان انتخابات به شکلی تلاش می‌کنند تا پیروزی جریان رقیب را در انتخابات کمرنگ کنند.

آنچنان که طی چند روز اخیر برخی از چهره‌های برجسته این جریان رای دهندگان را متهم به حذف دلسوزان نظام و نامزدهای بازمانده از مجالس بعدی را جایگزین مطهری‌ها و بهشتی‌ها عنوان کرده تا بدین شکل رای دهندگان در انتخابات را در مقابل نظام، ولایت فقیه و منافع ملی تصویر کنند و بگویند: «مردم در انتخابات هفتم اسفند اطراف رهبری را قیچی و جایگزین شهید مطهری را حذف کردند.»

این در حالی است که رسول منتجب نیا در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ درباره این ادعای اخیر جریان‌های شکست خورده در انتخابات، می‌گوید: اینکه برای افراد جانشین تعیین کنیم، دلالت بر سلیقه خودمان دارد. قطعا بر اساس سلیقه افرادی که آقای مصباح را به شهید مطهری تشبیه کردند، چهره‌هایی چون شهید بهشتی و همین طور شهید مطهری ایده آل نیستند بلکه از دیدگاه چنین افرادی ایده آل در شخصیت‌هایی مثل آقای مصباح معنا می شود.

قائم مقام حزب اعتماد ملی، اهمیت این مساله را چنین دانست که «ما باید ببینیم کسانی که می‌خواهند جانشین، علامه، اسوه، الگو و قهرمان تعیین کنند، از چه زاویه‌ای به مسائل نگاه می‌کنند که مساله دقیقا در چنین جایی ارزش پیدا می‌کند. مردم نشان دادند که چه افرادی را قبول ندارند و رد کرده یا تایید نکردند اما اینکه آقایانی چنین افرادی را تایید می‌کنند، باید متوجه بود که از چه زاویه ای به این افراد نگاه می‌کنند.»

او نسبت به جریان سازی برخی از تشکل‌های سیاسی در حمایت از بازماندگان مجلس پنجم خبرگان علیه آرای عمومی چنین واکنش نشان داد که «ما سوابق این افراد را که نگاه می‌کنیم، می‌بینیم قبل از انقلاب سوابق خوبی نداشتند، با امام اگر مخالفتی نکردند ایشان را در آن برهه زمانی حساس همراهی نکردند. همین طور بعد از پیروزی انقلاب تاکنون این افراد سوابق درخشانی نداشتند و همیشه مسیری را دنبال می‌کردند که بر خلاف امام (ره)، آرمان‌های انقلاب و مطالبات مردم بوده است. این قضاوتی است که ما نسبت به چنین افرادی داریم و مردم نیز این قضاوت را پسندیده و در انتخابات اسفند نشان دادند.»

رسول منتجب نیا ادامه داد : حالا اگر آقایانی بیایند و بگویند که چنین افرادی نه در حد و اندازه مطهری که بالا‌تر از او هستند، نظر آنان بوده و محترم است ولی در جواب باید گفت که نظر ایشان برخلاف نظر امام (ره) و مردم است. عیبی هم ندارد آقایان نظر بدهند، مردم هم نظر بدهند. آقایان تریبون دارند و از این طریق نظر می‌دهند ولی مردم چون تریبونی ندارند از طریق سبد رای نظر خود را می‌دهند و می‌گویند که چه کسی جانشین مطهری هست و چه کسی نیست.

 

 اخبار سیاسی - رویداد  24


ویدیو : رسول منتجب نیا : مردم در انتخابات نشان دادن چه کسی جانشین شهید مطهری است