رسایی: حج عمره تحریم شود :       فارس: یك عضو فراكسیون روحانیون مجلس به سران ...



 

حمید رسایی , رسایی , تحریم ایران

 

 

فارس: یك عضو فراكسیون روحانیون مجلس به سران و علمای كشورهای مسلمان پیشنهاد كرد: در اعتراض به دخالت عربستان در سركوب مردم مظلوم بحرین حج عمره را تحریم كنند.

 

حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده تهران و عضو فراكسیون روحانیون مجلس هشتم اظهار داشت: با توجه به سابقه عربستان در تحولات منطقه،‌ این نخستین‌بار نیست كه دست حاكمان این كشور به خون مسلمانان و مردم مظلوم آغشته می‌شود.

وی افزود: امروز شیعیان عربستان هم در این كشور تحت شدیدترین فشارها قرار دارند و با مشكلات متعددی زندگی می‌كنند و مردم ایران هم حدود 23 سال پیش حج خونینی را تجربه كردند كه نشان داد آل سعود به اصول انسانی پایبند نیستند.

عضو ارشد فراكسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: تعجب ندارد كه حكام عربستان برخلاف معاهدات بین‌المللی برای سركوب مردم بحرین به این كشور لشكركشی می‌كنند اما همه كشورها باید تلاش كنند این ظلم آشكار بی‌پاسخ نماند.

حجت‌الاسلام رسایی یكی از بهترین اقدامات در واكنش به دخالت نظامی عربستان در بحرین را تحریم حج عمره عنوان كرد و گفت‌:‌ سران و علمای كشورهای اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی ایران و خاصه مراجع عظام تصمیم به تحریم حج عمره بگیرند.

وی اضافه كرد: اعزام صدها هزار حاجی به عربستان سالانه درآمد چند میلیاردی از كشورهای مختلف برای آل سعود دارد و از ایران نیز پول كلانی برای حج غیرواجب به عربستان تزریق می‌شود كه این پول‌ها امروز به سلاح تبدیل و علیه مسلمانان و شیعیان به كار گرفته می‌شود.

«شاید از نظر سیاسی نتوانیم اقدامی در خصوص تحولات بحرین و لیبی انجام دهیم ولی قطعاً با تحریم حج عمره و عدم اعزام حجاج به عربستان می‌توانیم آل سعود را ادب كنیم»

عضو فراكسیون روحانیون مجلس از مراجع ذیصلاح و تصمیم‌گیر خواست كه در خصوص اعزام حجاج به عربستان برای انجام عمره تجدیدنظر كنند تا فشار اقتصادی سبب شود آل سعود از كشتار مردم مظلوم بحرین دست بردارند.

حجت‌الاسلام رسایی این نكته را هم متذكر شد كه خودش در این زمینه پیش‌قدم شده و اعلام كرد كه در اعتراض به رفتار آل سعود نسبت به مردم مظلوم بحرین سفر حج عمره خود در فروردین‌ آینده را لغو كرده و به عربستان نخواهد رفت.

وی در پایان همچنین از جریانات دانشجویی خواست كه علاوه بر اعتراضات دانشجویی در برابر سفارت عربستان، عمره دانشجویی را در اعلام همبستگی با مردم بحرین متوقف ‌كنند.../فارس


ویدیو : رسایی: حج عمره تحریم شود