رسایی: اولاند از شراب نگذشت ولی روحانی از خون های آلوده گذشت! : حمید رسایی ...


حمید رسایی در اینستاگرام خود متنی انتقادی نسبت به سفر رئیس جمهور به فرانسه نوشته است. مجله مهر: حمید رسایی در اینستاگرام خود متنی انتقادی نسبت به سفر رئیس جمهور به فرانسه نوشته است.

رسایی نوشته است: گاهی میخواهم تا چند روز ننویسم، اما سوژه ها امان نمی دهد. مرداد ماه امسال بود که فایبوس، وزیر خارجه فرانسه، شال و کلاه کرد بیاید ایران. او همان کسی است که در دهه ۶۰ و در زمانی که نخست وزیر وقت فرانسه بود، خون های آلوده به ایدز وارد کشورمان شد. بر اثر استفاده از این خون ها ۳۵۰۰ نفر آلوده و ۲۰۰ نفر کشته شدند.

 بسیاری از رسانه ها و تشکل های دانشجویی و صنفی، حتی خانواده این قربانیان در آستانه سفر وی از اینکه فرانسه تا به حال یک عذرخواهی خشک و خالی هم نکرده، به این سفر اعتراض داشتند. اما پاسخ رئیس جمهور ما به این اعتراض ها چه بود؟ روحانی بین دست دادن با فابیوس و جانبداری از این مطالبه به حق، کدام را برگزید؟

حالا روحانی می خواهد به فرانسه برود. ضیافت نهار از طرف اولاند، رئیس جمهور فرانسه ترتیب داده شده است. طبق پروتکل های بین المللی و لزوم رعایت آداب میهمان، از آنجا که طرف ایرانی حاضر به نشستن بر سر سفره ای که شراب در آن سرو شود، نیست، علی القاعده باید سرو شراب از میز غذا حذف شود. به نظر شما اولاند چه کرد؟ اولاند بین روحانی و شراب، یک بطری شراب را انتخاب کرد و حاضر نشد سرو شراب را از میز غذایش حذف کند! طبعا میهمانی و ضیافت نهار بهم خورد اما این موضوع پیامی را به دنبال داشت.

در حالی که روحانی سه ماه قبل، برای اینکه به فرانسوی ها برنخورد، خون های آلوده به ایدز را به راحتی فراموش کرد حتی به جانبداری از متهم پرداخت!او اگر هم نمی خواست به دلیل شرایط دیپلماتیک هم درباره مسئله خون های آلوده، اظهار نظری کند، می توانست حداقل سکوت کند اما ترجیح داد طرف فرانسوی ها را بگیرد!

آقای روحانی! حداقل به اندازه اولاند، که به اعتراف رسانه های غربی، مسخره ترین رئیس جمهور اروپاست، ولی روی ارزش های باطل فرانسوی پای فشاری می کند، شما هم روی ارزش های حق ملتمان پافشاری کنید و به غربی ها نشان دهید که ارزش های کشورتان، ملت تان، دین و مذهب تان برای شما مهم است.


ویدیو : رسایی: اولاند از شراب نگذشت ولی روحانی از خون های آلوده گذشت!