رد پاره کردن توافق در دولت بعدی آمریکا : وزیر انرژی آمریکا در دفاع از توافقنامه ...


وزیر انرژی آمریکا در دفاع از توافقنامه هسته ای ایران و1+5 گفت، توافقنامه به سرانجام رسیده و ادعای پاره کردن توافقنامه توسط رییس جمهور بعدی آمریکا حرکتی احمقانه است. خبرگزاری ایرنا: وزیر انرژی آمریکا در دفاع از توافقنامه هسته ای ایران و1+5 گفت، توافقنامه به سرانجام رسیده و ادعای پاره کردن توافقنامه توسط رییس جمهور بعدی آمریکا حرکتی احمقانه است.

ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا با حضور در برنامه«اجرای آخر وقت » شبکه سی بی اس آمریکا ، خطاب به مخالفان توافقنامه هسته ای اظهار داشت، مزایای توافقنامه در یک سال و نیم دیگر بر همگان روشن خواهد شد.

وزیر انرژی آمریکا در ادامه به تشریح بازرسی های آژانس انرژی اتمی از ایران و زمان 24 روزه در نظر گرفته شده، پیش از درخواست از ایران برای بازدید از سایت ها پرداخت.

وی با کنایه به جمهوری خواهانی که ادعا می کنند مدت تعیین شده24روزه به منظور پاکسازی و سرپوش گذاشتن بر نقض های احتمالی صورت گرفته است، تصریح کرد:« آنها این فرصت 24 روزه را به داخل دستشویی ریختن مواد مخدر برای از بین بردن شواهد تشبیه می کنند، نخیر در مورد مواد هسته ای چنین نیست.»

مونیز تصریح کرد، البته رییس جمهوری بعدی قطعا این اختیار را دارد که از توافقنامه کنار بکشد. این یک قرارداد سیاسی است.

وی اضافه کرد، به هر حال ما معتقدیم مزایای این توافقنامه بر همگان کاملا روشن خواهد شد و کنار کشیدن از توافقنامه بی شک کاری احمقانه خواهد بود.

جمهوری خواهان آمریکا معتقدند فاصله زمانی تعیین شده 24 روزه برای سرپوش گذاشتن و پاکسازی نقص احتمالی صورت گرفته از طرف ایران لحاظ شده است.

«دانالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری خواه که بیشترین شانس را میان رقبای جمهوری خواه خود داراست، همواره گفته است، من توافقنامه را پاره نخواهم کرد بلکه بمنظور دستیابی به توافقنامه ای بهتر با ایران تلاش خواهم کرد.


ویدیو : رد پاره کردن توافق در دولت بعدی آمریکا