ردپای هکر ایرانی در بانک‌های روسیه : اخبار حوادث -ردپای هکر ایرانی در بانک‌های ...



بانک ضرب المثل های ایرانی , محبوب ترین بانک ایرانی , روسیه برای ایرانی

اخبار حوادث -ردپای هکر ایرانی در بانک‌های روسیه

این جوان 23 ساله پول‌های سرقتی را به بانک‌های اروپایی انتقال می‌داد

گفت و گو با هکر جوان
مجموعاً چقدر دزدی کردی؟
مأموران می‌گویند 200 میلیون تومان.


خودت فکر می‌کنی چقدر سرقت داشتی؟
یادم نیست.


مدرک تحصیلی تو چیست؟
فوق دیپلم کامپیوتر دارم.


پس با کار رایانه آشنایی داری؟
من در این رشته درس خوانده‌ام .


برنامه‌های بدافزار را هم خودت نوشتی؟
بله.


شیوه برداشت از حساب‌های بانکی طعمه‌های خود را شرح بده.
من وقتی شماره حساب و سایر اطلاعات مربوط به حساب بانکی فردی را به دست می‌آوردم همه موجودی او را خالی می‌کردم.


نمی‌ترسیدی که شکایت کنند و پلیس تو را بازداشت‌ کند؟
برای اینکه حتی یک ریال از این پول‌ها را با نام و مشخصات خودم برداشت و خرج نمی‌کردم و حتی آی‌دی و رایانه‌ای که برای این کار مورد استفاده قرار می‌دادم نیز با نام جعلی بود تصور نمی‌کردم ردیابی شوم.


چطور طعمه‌هایت را به دام می‌انداختی؟
من عکس‌ها و فیلم‌هایی را به صورت ویروس طراحی می‌کردم؛ عکس‌هایی که افراد را وسوسه به باز کردن این بسته کند. به محض باز شدن بسته حاوی عکس، حساب بانکی او و همه عملیاتی که با آن کامپیوتر انجام می‌داد هک می‌شد. یک درگاه بانکی هم نوشته بودم که تنها سر سوزنی با اصل‌اش فرق داشت و طعمه‌ها به محض استفاده از آن به دام من می‌افتادند.


معمولاً چه حساب‌هایی مورد دستبرد تو قرار می‌گرفتند؟
برایم فرقی نمی‌کرد، از 100 هزار تومان تا هر مبلغ دیگری که در حساب بود را خالی می‌کردم.


افتتاح حساب در شرکت‌های بین‌المللی؟!
من با توجه به آشنایی که با زبان و کامپیوتر داشتم به راحتی وارد این فضا شدم.
الان حضور در این‌گونه فعالیت‌های مالی در دنیا مرسوم است فقط باید راهش را بدانی. فرد با بهره‌گیری از اعتباری که در فضای مجازی به صورت پول الکترونیک به دست می‌آورد مبالغ زیادی خرید انجام می‌دهد در حالی که هیچ پولی رد و بدل نمی‌شود.

 هکر جوان مازندرانی برای گمراه کردن مسیر تحقیقات پلیس دست به اقدامات بین‌المللی و برون‌مرزی زد.این دزد اینترنتی برای اینکه مأموران نتوانند رد او را به دست آورند پول‌های سرقتی را به حساب‌هایی در اروپا  انتقال می‌داد. بنابر این گزارش، آذر ماه سال 90 بود که با برداشت‌های الکترونیک از حساب بانکی چند  تن از مشتریان بانک که دارای کارت  بانکی بودند، آنان با مراجعه به بانک‌هایی که در آن حساب داشتند در جریان دستبرد اینترنتی از موجودی خود قرار گرفتند.

 

با مراجعه مالباختگان به مأموران پلیس فتا و ارائه شکایت‌هایی در این باره، پرونده ویژه‌ای برای ردیابی دزد فضای مجازی تشکیل شد.یکی از مالباختگان در این باره به پلیس گفت: چون در بازار کار می‌کنم و فرصت زیادی برای انجام عملیات بانکی به صورت حضوری در بانک ندارم معمولاًً کارهای مالی‌ام را از طریق اینترنت انجام می‌دهم. اکنون سال‌هاست که به این صورت کار می‌کنم و تا به امروز هیچ مشکلی برایم به وجود نیامده بود.

وی در ادامه گفت: چند روز پیش بود که ناگهان پیامکی از طرف بانک برایم ارسال شد که در آن نشان می‌داد 50 میلیون تومان از حسابم برداشت کرده‌ام.


ابتدا فکر کردم 50 میلیون ریال است ولی خوب که دقت کردم متوجه شدم مبلغ برداشت شده 500 میلیون ریال است. با تصور اینکه حتماً بانک اشتباه کرده به آنها مراجعه کرده و متوجه دستبرد اینترنتی از حسابم شدم.مالباخته دیگری که 100 هزار تومان از حسابش به سرقت رفته بود نیز در این باره گفت: چندی پیش با وجود توصیه‌های دوستانم درباره استفاده از درگاه بانکی موجود در سایت بانک،چون عجله داشتم ترجیح دادم از صفحه کلید برای عملیات بانکی استفاده کنم. هنوز چند ساعت از اتمام کار بانکی‌ام نگذشته بود که متوجه وقوع سرقت از حسابم شدم.


براساس این گزارش، تاکنون بیش از 25 مالباخته که به شیوه‌های مختلفی از سوی این دزد اینترنتی  حساب‌هایشان خالی شده بود، شناسایی شده‌اند و این در حالی است که با کشف شیوه و نحوه سرقت هکر بازداشت شده پلیس احتمال می‌دهد قربانیان وی بسیار بیشتر از این تعداد باشند.


جزئیات دزدی‌های هکر جوان
سرهنگ «رستمی» رئیس پلیس فتای مازندران درباره شیوه‌های شکار طعمه‌های این هکر گفت: متهم یک هکر واقعی و بسیار باهوش بود.


وی بدافزار اینترنتی ساخته و طراحی کرده بود که بلافاصله بعد از کلیک طعمه روی عکس، فیلم یا متن خاصی از سوی طعمه همه اطلاعات حساب بانکی او برای وی ارسال می‌شد و او نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن همه موجودی در حساب را تا ریال آخر برداشت می‌کرد.وی ادامه داد: این هکر در روش کاری خود که بسیار سریع عمل می‌کرد پول سرقتی را به حساب‌های بانکی که با نام‌های جعلی در استان‌های دیگر باز کرده بود منتقل می‌کرد تا مسیر تحقیقات مأموران را به گمراهی بکشاند.


به گفته وی، این هکر همچنین برنامه‌ای هم‌شکل درگاه‌های بانکی طراحی کرده بود که مشتری بانک هنگام بازکردن پرداخت اینترنتی بانک، این صفحه که تنها تفاوت بسیار اندکی با صفحه اصلی داشت باز می‌شد ولی وقتی طعمه در آن عملیات بانکی انجام می‌داد، کار بانکی انجام نمی‌شد ولی در همان لحظه یک کپی از اطلاعات مربوط به شماره حساب، شماره کارت و همه اطلاعات مورد نیاز برداشت اینترنتی برای هکر ارسال می‌شد و او با فراغ بال به اقدام تبهکارانه خود دست می‌زد.


براساس تحقیقات پلیس این هکر  که 23 ساله است پس از برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی متعدد ابتدا این پول‌ها را به حساب‌های بانکی که همه آنها نیز با مشخصات جعلی و در چند استان دیگر باز شده بود، واریز می‌کرد. سپس متهم این پول‌ها را به یک حساب بین‌المللی در کشور روسیه واریز می‌کرد تا در آنجا تبدیل به دلار کند.تحقیقات مهندسان پلیس فتای مازندران نشان می‌دهد این حساب  متعلق به یک شرکت بزرگ است که در کار تبدیل پول به ارز مورد تقاضای مشتریانش فعالیت دارد.

 

پول‌های واریز شده در این شرکت تبدیل به دلار شده و از آنجا به حساب یک شرکت دیگر واریز می‌شد. هکر جوان با واریز موجودی‌اش به حساب سوم این امکان برایش به وجود می‌آمد تا بتواند به خرید‌های اینترنتی دست بزند.این حساب مجازی با اینکه در ظاهر پولی برای خرید رد و بدل نمی‌شد اما در عالم بانکداری بسیار معتبر است و حتی از طریق آن می‌توان در کشورهای مختلف دنیا خرید‌های بزرگ انجام داد.بررسی‌های کارآگاهان مازندران نشان می‌داد این هکر حتی در این بانک‌ها نیز از مشخصات جعلی و غیرواقعی استفاده کرده است تا امکان ردیابی خود را به حداقل برساند. او حتی برای گم کردن مسیرهای تحقیقاتی پلیس از آی‌دی‌های غیرواقعی و با نام و مشخصات جعلی استفاده می‌کرد همچنین دارای گذرنامه جعلی بود.


طبق اعلام پلیس فتای مازندران این متهم حتی در همه حساب‌های بانکی که در فضای مجازی برای خود در چند کشور خارجی ساخته بود نیز از مشخصات و نام‌های غیرواقعی خارجی بهره برده بود و اینگونه بر می‌آمد که او یک تبعه خارجی است.با توجه به همه این یافته‌ها مسیر پر پیچ و خم ردیابی هکر ناشناس آغاز شده بود و  مهندسان کارآگاه پلیس فتای مازندران قدم به قدم مسیرهای مختلف را مورد کاوش‌های دقیق قرار دادند تا اینکه توانستند رد او را در یکی از شهر‌های مرکزی مازندران به دست آورند.


وقتی مأموران پلیس فتا مخفیگاه «میثم» را به محاصره خود در آوردند و دستبند سرد پلیس بر دستان او قفل شد هرگز باور نمی‌کرد که راز اقدامات تبهکارانه‌اش فاش شده باشد.
اخبار حوادث  -روزنامه ایران

 


ویدیو : ردپای هکر ایرانی در بانک‌های روسیه