ردپای آب بر روی مریخ+عكس : ردپای آب بر روی مریخ+عكس طبق تحقیقات مواد معدنی ...



ردپای آب بر روی مریخ+عكس

طبق تحقیقات مواد معدنی که نشان دهنده جریان آب بر روی مریخ است، كشف شد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، مسیرهایی صاف و شفاف برلبه دهانه مریخ  نشان دهنده جریان آب در این ناحیه است. تصاوری ارسالی Rover Opportunity ناسا که توسط گروه تحقیقاتی با سرپرستی استیو اسکوپرس از دانشگاه کیزیل واقع در ایتاکانی نیویورک گرفته شده است این مطلب را توصیف می کند.

محققان به علت تغییرات هیدروترمال گچ مانند که در همه جا پراکنده اند از طریق سنگ های لبه دهانه آن را شناسایی کرده اند.

به گفته نویسندگان وجود این ماده گچ مانند که به احتمال زیاد به خاطر رسوب آب در دمای پائین است که پس از فرآیندی این ماده گچ مانند بر روی زمین شکل گرفته است.

 

مریخ , سفر به مریخ , سفر بی بازگشت به مریخ

 

پس از 7 سال کار و پس از 33 کیلو متری Rover Opportunity به دهانه اندور که دارای قطری حدود 22 کیلومتر است و متشکل از سنگ های قدیمی است که قبلاً توسط مریخ نوردان بررسی شده است.

 

براساس این گزارش به طور خاص این مریخ نورد با بررسی بخشی از لبه دهانه که 700 متر است و COPE YORK نام دارد که محققان در جزئیات زمین شناسی به آن اشاره کرده اند این بخش علاوه بر ماده گچ مانند دارای تشک های دیگر با توجه به عمل آب نیز هستند که به عنوان یک بلوک از مواد خارج شده که شامل اجزا غنی از روی است احتمالاً به دلیل گردش مایعات هیدروترمال که در زمانی قبل وجود داشته اند اتفاق افتاده است./باشگاه خبرنگاران


ویدیو : ردپای آب بر روی مریخ+عكس