رجانیوز: 20:30 به نفع امریكا، انگلیس و ضد انقلاب وبگردی می کند! :       بخش ...



 

 

رجانیوز , باشگاه انقلاب , رهبر انقلاب

 

بخش ویژه "وبگردی" در بخش خبری 20:30 که هر هفته ذائقه مجازی ایرانیان را هدف قرار می دهد، در برنامه سه‌شنبه هفته گذشته خود به بهانه زمین‌لرزه و سونامی ژاپن، برای تارنمای امریكایی گوگل رپرتاژخبری رفت و در ادامه با معرفی یك سایت انگلیسی سرقت اطلاعات شخصی كاربران و تبلیغ سایت منسوب به لغتنامه دهخدا كه متعلق به ضدانقلاب است و اساساً هیچ ارتباطی با مؤسسه فرهنگی دهخدا ندارد، این اقدام عجیب را تكمیل كرد.

به گزارش رجانیوز، در این برنامه به‌صورت سوال برانگیزی ابزار جاسوسی جدید گوگل در حالی که نشان این تارنما در ابعادی بزرگ بر صفحه نمایشگر نقش بسته بود، تبلیغ شد. این در حالی است که گوگل در جنگ نرم علیه مردم و جمهوری اسلامی شمشیر را از رو بسته و در فضای مجازی از هیچ اقدامی فرو گذار نکرده است.

این در حالی است كه امكان جدید گوگل در مورد ژاپن در واقع برای اشراف اطلاعاتی و تسلط کامل بر اخبار و اطلاعات داخلی ژاپن و دخالت در نحوه امدادرسانی و همچنین وجهه سازی به عنوان حامی ملت‌ها طراحی و اجرا شده است و معلوم نیست كه این امكان با چه انگیزه‌ای در محبوب ترین بخش خبری سیما تبلیغ می‌شود.

وبگردی با رویه سابق 20:30 در تبلیغ سرویس ایمیل گوگل (Gmail) در عرض چند ثانیه چنان ادامه پیدا می کند که یک نشانی خودخوانده را احتمالا به‌جای نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی بر روی جی‌میل امریكایی برای اعلام گزارش‌های مردمی در مورد فعالیت شرکت‌های هرمی معرفی و با ترکیب گفتار و نوشتار تبلیغ می‌شود؛ در حالی که قبلا در ویژه برنامه "صرفا جهت اطلاع" مدام این کار انجام می شد و نهایتا مجری این ویژه برنامه با اقرار به اشتباه خود در تبلیغ "جی میل" اعلام کرد كه بینندگان از این پس از سرویس ایرانی بر روی تارنمای صدا و سیما استفاده می کند.

در ادامه این برنامه تبلیغ گوگل نیز ادامه پیدا می کند، اما این‌بار به بهانه جستجوی کلمه "پالایه" که "فرهنگستان زبان و ادب فارسی" به‌جای کلمه لاتین "فیلتر" اعلام كرده است. به این منظور،‌ "لغتنامه" در گوگل جستجو می‌شود و طبیعتا این جستجوگر، جستجو كننده را به تارنمای ابزار دست ضدانقلاب با عنوان جعلی "لغتنامه دهخدا" راهنمایی می‌كند که هیچ ارتباطی با مؤسسه دهخدا (وابسته به دانشگاه تهران) ندارد.

اما تهیه كنندگان برنامه وبگردی در مواجهه با صفحه پالایش، با این بهانه از سایت جعلی ضد انقلاب که بدون اجازه مؤسسه دهخدا از نام این مؤسسه فرهنگی سوء استفاده می‌کند و به تحریف فرهنگ و واژگان زبان فارسی و برخی جرایم دیگر می‌پردازد، دفاع غیرقانونی می‌كنند و کارگروه "تعیین مصادیق محتوای مجرمانه قانون جرایم رایانه ای" را که به ریاست دادستان کل کشور و با عضویت 12 نفر از سطوح عالی مدیریتی نهادهای مختلف کشور از جمله یکی از معاونین صدا وسیما تشکیل شده، تخریب می‌كنند.

این برنامه در ادامه با بیان خبر نادرستی ادعا می کند كه "تا پنج ماه دیگر آدرس های اینترنتی تمام می شوند"، این در حالی است که اساساً دامنه ها محدودیتی ندارند و ممکن نیست تمام شوند! و اگر هم منظور از "تمام شدن آدرس‌های اینترنتی"، تمام شدن محدوده IPv4 بوده است، این محدوده آی پی نیز در سال جاری تمام شده و معلوم نیست چرا تهیه‌كنندگان این برنامه تا این اندازه بی‌اطلاع هستند و اطلاعات غلط به بینندگان می دهند.

در ادامه، با معرفی تارنمای دیگری به طور کامل اعتبار این بخش از برنامه 20:30 زیر سوال می‌رود، به‌طوری كه تارنمای انگلیسی "هاوس سکیوریتیز مای پسورد" به شکل یک تیزر تبلیغاتی معرفی می شود و به کاربران ایرانی که مشغول تماشای "سیمای جمهوری اسلامی ایران" هستند، توصیه می کند کلمه عبور خود را در معرض بهره برداری جاسوس های انگلستان قرار دهند تا تارنمای معرفی شده بعد از اینکه آی پی و رمز عبور ایمیل و کارت بانکی وب سایت اینترنتی و اطلاعات مکانی کاربران ایرانی را به دست آورد، کلمه عبورشان را برایشان به اصطلاح ارزیابی و در واقع برای خود ذخیره کند تا به اطلاعات حساب‌های بانکی، پورتال ها و تارنماهای عمومی و شخصی و ایمیل افراد و حتی کلمه عبور رایانه های قربانیان خود که به‌وسیله بخش خبری 20:30 به دام افتاده‌اند، دسترسی پیدا کند.

با این حال، این سؤال به‌طور جدی مطرح است كه این همه تبلیغ برای سرویس های خارجی آیا با آگاهی از بیت المال هزینه می شود یا به‌واسطه بی اطلاعی عده ای خاص؟ به نظر می رسد مسئولین صدا وسیما باید این مسئله را پیگیری و با اطلاع رسانی درست موضوع را تبیین و از مردم عذر خواهی كنند. همچنین باید با کسانی که این برنامه های منحرف را تولید و پخش می کنند، برخورد شود.

در عین حال، به‌دنبال پیگیری‌های خبرنگار ما،‌ یك مقام مسوول در دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه قانون جرایم رایانه ای خبر داد كه نامه‌ای در این زمینه به رئیس سازمان صداوسیما نوشته شده و پیگیری‌های حقوقی نیز انجام خواهد شد...../تحلیل:عصرایران


ویدیو : رجانیوز: 20:30 به نفع امریكا، انگلیس و ضد انقلاب وبگردی می کند!