ربایکوف: قرارداد اس 300 امضاء می‌شود : سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه ...


سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: قرارداد جدید تحویل سامانه های موشکی اس - سیصد به ایران در آینده نزدیک امضاء خواهد شد. خبرگزاری صدا و سیما: سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: قرارداد جدید تحویل سامانه های موشکی اس - سیصد به ایران در آینده نزدیک امضاء خواهد شد.

وی امروز در حاشیه نمایشگاه تسلیحات روسیه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا مشکلاتی در مذاکرات میان ایران و روسیه در زمینه سامانه موشکی اس - سیصد وجود دارد، افزود: هیچ مشکلی با ایران در این زمینه وجود ندارد و این قرارداد به زودی امضاء خواهد شد. همه تصمیمات سیاسی پیشتر گرفته شده است.

بر اساس قراردادی که سال 2007 میان ایران و روسیه منعقد شد ، مسکو قرار بود سامانه های موشکی با برد متوسط و با ارزش بیش از 800 میلیون دلار را در اختیار تهران قرار دهد.

بر اساس این گزارش،  ایران 166 میلیون و 800 هزار دلار آن را به صورت پیش پرداخت در اختیار روسیه قرار داد اما تا اواسط سال 2010 ، این سامانه به ایران تحویل داده نشد.

دمیتری مدودف رئیس جمهور وقت روسیه سپتامبر سال 2010 حکمی را درارتباط با اجرای قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل امضاء کرد که تحویل سامانه های اس - سیصد را به ایران ممنوع می کرد.

با امضاء این حکم قرارداد فسخ و مبلغ پیش پرداخت به جمهوری اسلامی مسترد شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ممنوعیت تحویل موشک های اس - سیصد را به ایران آوریل سال 2015 لغو کرد و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد ممنوعیت تحویل این سامانه موشکی به ایران با توجه به پیشرفت در حل و فصل برنامه هسته ای این کشور دیگر لازم نیست.


ویدیو : ربایکوف: قرارداد اس 300 امضاء می‌شود