ربایش من بازی سیاسی علیه ایران بود :       شهرام امیری در بدو ورود به ایران: ربایش ...



 

 

تجمع علیه بازی ایران کره , بازی رایانه ای آمریکا علیه ایران , بیانیه بعد از نماز جمعه علیه بازی ایران کره جنوبی

 

شهرام امیری در بدو ورود به ایران:

ربایش من بازی سیاسی علیه ایران بود/بازجویانی از اسراییل در جلسات بازجویی من حضور داشتند


اسنادی از آمریكا در اختیار دارم که آنها را منتشر خواهم کرد تا مشخص شود که ادعای آنان دروغ است/می‌خواستند مرا به اسرائیل منتقل كنند/مبادله امیری با سه زندانی آمریكایی در ایران صحت ندارد.

شهرام امیری در رابطه با نحوه ربایشش توسط نیروهای آمریكایی گفت: 14 ماه پیش من در مدینه و در مقابل هتلم توسط عوامل جاسوسی آمریکا و عربستان به مکانی نامعلوم در عربستان منتقل شدم و سپس با یک فروند هواپیمای نظامی از عربستان به آمریکا برده شدم. در دو ماه نخست که در آمریکا بودم تحت شدیدترین شکنجه‌های روحی و روانی ماموران سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) بودم؛ هدف اصلی آمریکا یک بازی سیاسی علیه ایران بود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، شهرام امیری شهروند ایرانی ربوده شده توسط نیروهای آمریكایی در عربستان، در ساعات نخستین روز پنجشنبه به تهران بازگشت.
وی در بدو ورودش به كشور به تشریح ربوده شدن خود توسط نیروهای آمریکایی و سعودی در یك نشست خبری پرداخت و گفت: تبلیغات منفی گسترده‌ای علیه من طراحی شده و حتی ایالات متحده آمریکا من را تهدید به انتقال به اسرائیل کرده بود.
امیری ادامه داد: از من می‌خواستند که در رسانه‌های گروهی اعلام کنم که به خواست خودم به آمریکا پناهنده شده‌ام و در این فرایند اسناد مهمی به همراه یک لپ‌تاپ که حاوی اسناد محرمانه هسته‌ای است به آمریکا منتقل کرده‌ام.
وی با بیان این مطلب كه اقدامات آمریکا در راستای خوی خصمانه استکبار است؛ گفت: هر کس دیگری هم که جای من بود حاضر نمی‌شد شرافت خود را فدای خواسته‌های مالی کند.
این شهروند ایرانی ربوده شده توسط آمریكا، با طرح این سوال كه چرا مقامات ایالت متحده آمریکا با وجود ادعا مبنی بر همکاری‌ام با این كشور حاضر نشدند وجود من را در آمریكا تایید کنند و یا اینکه به من اجازه دهند با رسانه‌های گروهی مصاحبه کنم؟، متذكر شد: این افراد می‌گفتند که اگر از خواسته آنان تمکین نکنم من را به اسرائیل تحویل می‌دهند. به نحوی که با حضور من در زندان‌های مخفی اسرائیل اثری از من نخواهد ماند.
امیری از پیشنهاد 50 میلیون دلاری آمریكا به همراه فراهم كردن شرایط ادامه زندگی و ی در یكی از شهرهای اروپا برای تطمیع وی جهت ارائه اطلاعاتی از فعالیت‌ هسته‌ای ایران خبر داد و گفت: از روز اول آمریكایی‌ها برای یك مصاحبه 10 دقیقه‌ای با شبكه خبری ‌‌CNN حاضر بودند به بنده 10 میلیون دلار بدهند كه من نپذیرفتم.
وی همچنین خاطرنشان كرد: بازجویانی از رژیم صهیونیستی در برخی جلسات بازجویی من حضور داشتند و مشخص بود برنامه آمریکا انتقال من به اسرائیل است.
امیری در پاسخ به پرسش دیگری در رابطه با نحوه فرار از دست ماموران امنیتی آمریکا و نیز نحوه انتشار فیلم‌هایش در سایت‌های اینترنتی گفت: این موضوعات به یک معما تبدیل شده و خودآمریکایی‌ها نیز می‌گفتند این موضوع واقعیت ندارد. اما من اسنادی در اختیار دارم که آنها را منتشر خواهم کرد تا مشخص شود که ادعای آنان دروغ است.

**قشقاوی: مبادله امیری با سه زندانی آمریكایی در ایران صحت ندارد
براساس این گزارش حسن قشقاوی، معاون پارلمانی وزیر امور خارجه نیز در مراسم استقبال شهرام امیری در مورد شایعاتی كه حاكی ازارتباط رهایی شهرام امیری و مبادله سه كوهنورد آمریكایی بازداشت شده در ایران است، گفت: نه طرف آمریكایی این‌چنین ادعایی كرده و نه چنین چیزی واقعیت دارد. همه اینها سناریوهایی تبلیغاتی است كه همواره مطرح می‌شود و كاملا بی‌پایه و اساس است. آینده نشان خواهد داد كه چنین چیزی صحت ندارد.
وی با تاكید بر این‌كه حقوق امیری توسط دولت و بر اساس تمامی موازین شناخته شده حقوق بین‌الملل مورد پیگیری قرار می‌گیرد، تصریح كرد: ما تمام تلاش خود را در مورد حقوق تضییع شده و خسارات وارده معنوی و روحی ایشان انجام می‌دهیم. طبیعی است با توجه به آمادگی نهادهای ذیربط از این پس با حضور ایشان این آمادگی وجود دارد كه پیگیری حقوق ایشان مورد پیگیری كامل قرار گیرد.
معاون پارلمانی وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با پیگیری‌های حقوقی اقدام سازمان‌های امنیتی عربستان در ربایش شهرام امیری اظهار داشت: این مساله باید مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.
وی در مورد اطلاق دانشمند هسته‌ای به شهرام امیری علی‌رغم اظهارات وی مبنی بر اینكه فعالیت هسته‌ای نداشته است؛ گفت: بنده زمانی سخنگی وزارت خارجه بودم و هیچگاه چنین چیزی نگفتم. سخنگوی بعدی نیز هرگز از ایشان به عنوان یك دانشمند هسته‌ای یاد نكرده است.
در مراسم استقبال از شهرام امیری شهرمند ایرانی ربوده شده توسط نیروهای آمریكایی و سعودی، ملاباشی معاون پژوهشی وزیر علوم نیز با تاكید بر پیگیری حقوق امیری در كلیه مجامع ذی‌صلاح جهانی گفت: ما این گروگان‌گیری را كه مخالف تمام موازین بشری است، براساس حقوقی كه بنا بر كنوانسیون‌های جهانی از آن برخورداریم مورد پیگیری قرار می‌دهیم...../تحلیل:ایلنا


ویدیو : ربایش من بازی سیاسی علیه ایران بود