ربات‌های زنبوری که به کمک نیروهای امداد می‌آیند +تصویر : ربات‌های زنبوری در ...



ربات‌های زنبوری در اندازه زنبور ساخته‌شده‌اند و محققین امیدوارند که روزی بتوان از آن‌ها در کارهای مختلفی مثل شناسایی محل قربانیان حوادث استفاده کنند.

به گفته محققان، چشم‌های مکانیکی که قادر به تاباندن پرتو لیزر هستند، ازاین‌پس به کمک ربات‌های زنبوری می‌آیند و مانع برخورد آن‌ها با موانع پیش رویشان در حین پرواز خواهند شد. به‌علاوه این چشم‌های لیزری می‌توانند در زمینه‌های دیگری همچون کنترل گوشی‌های هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ، فناوری‌های قابل پوشیدن و دیگر تجهیزات متحرک به انسان‌ها خدمت کنند.

«روبوبیز» یا ربات‌های زنبوری در اندازه زنبور ساخته‌شده‌اند و محققین امیدوارند که روزی بتوان از آن‌ها در کارهای مختلفی ازجمله گرده‌افشانی و یا شناسایی محل قربانیان حوادث استفاده کنند.

 

این ربات‌ها به یک رادار لیزری به نام «لیدار» (lidar) مجهز هستند. این فناوری به‌جای امواج رادیویی که در سیستم رادارهای معمولی استفاده می‌شود، پرتوهای نامرئی لیزر را ارسال می‌کند. حسگرها نیز سرعت حرکت نورهای انعکاس یافته را می‌سنجند و بدین طریق، محاسبه‌ی فاصله و اندازه اشیا را امکان‌پذیر میسر می‌گردد. جالب است بدانید که برخلاف اکثر لیزرها، استفاده از این لیزر در اطراف چشم خطری ایجاد نمی‌کند.

مجله تصویر زندگی , تصویر , تصویر زمینه

 

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو : ربات‌های زنبوری که به کمک نیروهای امداد می‌آیند +تصویر