رای دادگاه پرونده فرخنده اعلام شد؛ یک سال زندان برای 11 پلیس : فرخنده دختر ...



فرخنده دختر ۲۷ ساله‌ای بود که دو روز مانده به نوروز امسال در زیارتگاه شاه دوشمشیره از سوی مردان خشمگین با این ادعا که او نسخه قرآن را سوزانده، به ضرب مشت، لگد، سنگ و چوب کشته و جسدش به آتش کشیده شد.

دادگاه کابل یازده افسر و مامور پلیس را به جرم غفلت در نجات فرخنده از چنگ مردان خشمگینی که او را به قتل رساندند، به یک سال زندان محکوم کرد.

به گزارش بی بی سی، دادگاه ابتدایی حوزه سوم کابل پنج نفر از این یازده نفر را که حسیب‌الله، رئیس حوزه دوم پلیس کابل هم در میان آن‌ها است، در مورد اتهام عدم استفاده از صلاحیت در انجام وظیفه در قضیه مرگ فرخنده تبرئه کرد.

دادگاه 11 افسر و مامور پلیس را به یک سال زندان محکوم کرد و 8 نفر دیگر را تبرئه کرد

رای دادگاه برای ٧ بازیگر دستگیر شده در پارتی شبانه اعلام شد , تشکیل پرونده قضایی برای 2 زن ورزشکار , بهترین وسیله برای نگهداری پرونده ها

 
صفی‌الله مجددی رئیس این دادگاه که حکم هیات قضایی دادگاه را اعلام می‌کرد، گفت که هشت نفر دیگر از متهمان به دلیل نبود مدارک کافی علیه آن‌ها، تبرئه شده‌اند.

او گفت که احکام صادر شده در مورد این ۱۹ نفر نهایی نیست؛ هم افراد محکوم شده و هم دادستانی می‌توانند درخواست تجدید نظر کنند.

پیشتر دادگاه چهار نفر را به جرم مشارکت در قتل فرخنده به مرگ محکوم کرده بود

مدارک لازم برای تشکیل پرونده وام ازدواج , در سال ١٩٩٧ میلادى پرونده طلاق عجیبى در دادگاه خانواده , اس ام اس برای اعلام خلافی

 
پیش از این این دادگاه چهار مرد را به جرم مشارکت در قتل فرخنده به اعدام و هشت تن دیگر را به ۱۶ سال زندان محکوم کرده بود.

در جلسه قبلی دادگاه همچنین ۱۸ نفر از متهمان پرونده قتل فرخنده بی‌گناه اعلام شدند.

فرخنده دختر ۲۷ ساله‌ای بود که دو روز مانده به نوروز امسال در زیارتگاه شاه دوشمشیره از سوی مردان خشمگین با این ادعا که او نسخه قرآن را سوزانده، به ضرب مشت، لگد، سنگ و چوب کشته و جسدش به آتش کشیده شد.

قتل فرخنده خشم مردم و سازمان‌های مدافع حقوق بشری از سراسر جهان را به همراه داشت و باعث اعتراض‌های گسترده نسبت به بدرفتاری با زنان در افغانستان شد.

 

اعلام شرایط جدید برای خریداران مسکن مهر , نقشه شوم پلیس قلابی برای دختر 18 ساله , تشکیل پرونده قضایی برای هفته روزنامه

 
این موضوع از همان آغاز در میان مردم، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها و محافل گوناگون در داخل و خارج افغانستان بازتاب گسترده‌ای داشت.

فرخنده دختر ۲۷ ساله‌ای بود که دو روز مانده به نوروز امسال در زیارتگاه شاه دوشمشیره به صورت فجیعی کشته شد. 

 

اخبار حوادث - عصر ایران

 


ویدیو : رای دادگاه پرونده فرخنده اعلام شد؛ یک سال زندان برای 11 پلیس