رایزنی ظریف و وزیر خارجه اکوادور در نیویورک :   اخبار سیاست خارجی - رایزنی ...



وقتی ظریف وزیر نشناخت , رایزنی و شب بیداری ظریف، سردار سلیمانی، شمخانی در شب کودتای ترکیه , از نیویورک پست به کاخ سفید؛ ظریف ما را بازی داد

 

اخبار سیاست خارجی - رایزنی ظریف و وزیر خارجه اکوادور در نیویورک

وزیر امور خارجه ایران در دیدار همتای اکوادوری خود ابراز امیدوارى کرد رایزنى سیاسى بین دو کشور در چارچوب کمیته مشورت سیاسى در سطح معاونان وزراى خارجه تقویت شود.

به گزارش میزان،‌ ریکاردو پاتینو وزیر امور خارجه اکوادور و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان درباره روابط دو کشور و راه‌هاى توسعه آن، روند مذاکرات هسته‌اى و ضرورت افزایش همکاری‌ها در حوزه بین‌المللى گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

ظریف در این ملاقات ضمن تاکید بر سیاست راهبردى جمهورى اسلامى در جهت توسعه و تقویت مناسبات با کشورهاى آمریکاى لاتین ابراز امیدوارى کرد رایزنى سیاسى بین دو کشور در قالب کمیته مشورت سیاسى در سطح معاونان وزراى خارجه تقویت شود و همچنین برگزارى اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌هاى اقتصادى بین دو کشور با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

وزیر خارجه اکوادور نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه مهم و راهبردى کشورمان در منطقه اظهار داشت: ما نسبت به تقویت همکاری‌هاى دوجانبه و حمایت از مواضع جمهورى اسلامى در عرصه بین‌المللى و به ویژه در قضیه هسته‌اى مصمم هستیم.

وى با ظالمانه خواندن تحریم‌هاى اعمال شده علیه ملت ایران نسبت به فرجام مطلوب مذاکرات هسته‌اى ابراز امیدوارى کرد.

پاتینو همچنین بر ضرورت افزایش دیدارها و رایزنی‌هاى بین دو کشور در جهت استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و فرصت‌هاى موجود، تاکید کرد.

اخبار سیاست خارجی - میزان

 


ویدیو : رایزنی ظریف و وزیر خارجه اکوادور در نیویورک