رايحه خوش در منزل :         شما مي توانيد به جاي استفاده از اسپري هاي خوش ...



 

 

کار در منزل , نظافت منزل , دکوراسیون منزل

 

 

شما مي توانيد به جاي استفاده از اسپري هاي خوش بو كننده شيميايي از يكي از روش هاي زير براي خوشبو و تميزكردن محيط زندگي خود استفاده كنيد.

 

 

 

7 روش براي خوشبو كردن محيط

 


1.استفاده از گياهان و گل هاي خوشبو: گل ها و گياهان مي توانند نقش بسزايي در تصفيه هواي اتاق داشته باشند و اگر اين گل ها از نوع عطر دار نيز باشند مي توانند علاوه بر تميز كردن هواي محيط باعث انتشار رايحه خوش نيز در فضا مي شوند. بنابراين توصيه مي كنيم استفاده از گل و گياهان را در فضاهاي مختلف خانه فراموش نكنيد.

 


2. استفاده از پوست مركبات: شما مي توانيد پوست پرتغال يا ليمو را كه فكر مي كنيد ديگر به هيچ دردي نمي خورند را در آب در حال جوشيدن روي اجاق گاز قرار دهيد و پس از دقايقي بوي خوشي را در سراسر فضاي خانه حس كنيد. با اين كار شما توانسته ايد علاوه بر بهره مندي از طعم و فوايد آن ميوه از بوي خوش پوست آن نيز براي خوش بو كردن محيط استفاده كنيد.

 


3.استفاده از اسانس هاي رقيق شده: شما مي تواني مقداري اسانس خوش بوي مورد علاقه خود را با آب رقيق كنيد و آن را روي فرش و پارچه رو مبلي اسپري كنيد.

 


4.سركه سفيد: كاسه اي از سركه سفيد را در گوشه اي از اتاق قرار دهيد و چند وقت يكبار آن را تعويض كنيد. سركه سفيد مي تواند بوي بد موجود در فضا و ذرات بدبو را جذب كند و از فضا حذف نمايد.

 


5.استفاده از نرم كننده ها: براي لباس ها و جوراب ها پس از شستشو از نرم كننده هاي معطر كه داراي عطري خوش هستند استفاده كنيد. اين كار سبب مي شود زماني كه لباس ها در كمد آويخته هستند فضاي كمد و در نهايت فضاي اتاق داراي عطري خوشبو و ملايمي شود.

 


6.شمع هاي معطر: به جاي استفاده از شمع هاي ساده از شمع هاي معطر در جاي جاي خانه استفاده نماييد. در سرويس بهداشتي, اتاق خواب, اتاق نشيمن , آشپزخانه و... با اين كار هم مي توانيد از زيبايي و گرماي شمع در دكوراسيون استفاده كنيد و همزمان فضا را معطر نماييد.

 


7.طبخ نان در خانه: عطر نان تازه مي تواند بسيار خوشايند باشد بنابراين اگر بريتان مقدرو هست چند وقت يكبار در خانه خود به طبخ نان بپردازيد تا هم از رايحه خوشايند نان تازه در خانه بهره مند شويد و هم از طعم خوش نان تازه.

 

 

 


ویدیو : رايحه خوش در منزل