راه های نجات از یک آشپزخانه شلوغ پلوغ! : آیا شما از آن دسته آشپزهایی هستید ...


آیا شما از آن دسته آشپزهایی هستید که نظم و ترتیب ندارید و اکثراً شلخته هستید؟ نگران نباشید. استراتژی های زیر به شما کمک می کنند که آشپزخانه خود را مرتب نشان دهید.         پادشا: آیا شما از آن دسته آشپزهایی هستید که نظم و ترتیب ندارید و اکثراً شلخته هستید؟ نگران نباشید. استراتژی های زیر به شما کمک می کنند که آشپزخانه خود را مرتب نشان دهید.

بسیاری از آشپزها یا خانم ها کلی ظرف و ظروف، کتاب آشپزی، و وسایل آشپزخانه دارند که در هنگام آشپزی موجب به هم ریخته و آشفته به نظر رسیدن آشپزخانه می شود. در اینجا چند ایده برایتان مطرح می کنیم تا با استفاده از آنها کاری کنید که آشپزخانه شما مرتب تر به نظر برسد.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی , کابینت آشپزخانه , لوازم آشپزخانه

1. نمای آشپزخانه را ببندید. اگر به هنگام آشپزی نمی توانید مرتب و منظم کار کنید، حداقل می توانید جلوی دید مهمانان به آشپزخانه تان را بگیرید. اگر آشپزخانه اوپن دارید، پرده بکشید یا مانعی بین فضای آشپزخانه و فضای نشیمن ایجاد کنید که از داخل پذیرایی کاری که می کنید مشخص نباشد. در تصویر زیر می بینید که کابینت جلوی آشپزخانه بالاتر از سطح معمول آورده شده تا فضای داخل آشپزخانه معلوم نباشد.



آشپزخانه , هود آشپزخانه , خانه و آشپزخانه

2. سطل آشغال های توکار بسازید. اگر نمی توانید هر روز آشغال ها را بیرون بگذارید تا در دید نباشند، سطل آشغال توکار تهیه کنید. نمای سطل آشغال در آشپزخانه اصلاً جالب نیست و بیرون نگذاشتن آشغال ها نشانه شلختگی است. حداقل جایی برای آشغال ها در نظر بگیرید که در دید نباشد و انواع مختلف آشغال ها را در کیسه ها و سطل های جداگانه بریزید.



طراحی آشپزخانه , دکوراسیون آشپزخانه , وسایل آشپزخانه

3. سینک ظرفشویی خیلی بزرگی انتخاب کنید. وقتی آشپزی می کنید ظرف های بیشتر و بیشتری کثیف می شوند. سینک بزرگ موجب پنهان شدن ظروف کثیف و تمیزتر به نظر رسیدن آشپزخانه می شود.

آشپزخانه مدرن , آشپزخانه صنعتی , خرید اینترنتی صندلی اپن آشپزخانه

اگر از مدل صنعتی خوشتان می آید، می توانید سینک استیل مدل رستورانی بخرید.



دکوراسیون آشپزخانه کوچک , اپن آشپزخانه , طرح کابینت آشپزخانه

4. سینک توکار درست کنید. اگر آشپزخانه شما بزرگ است، می توانید داخل کابینت یا داخل جزیره، یک سینک کوچک برای شستشوی مواد لازم برای غذا و میوه جات و سبزیجات درست کنید تا هنگام غذا پختن آنها را داخل سینک بگذارید بمانند تا دیده نشوند.



آشپزخانه برادران , پرده آشپزخانه , چیدمان آشپزخانه

5. از سبدها کمک بگیرید. وقتی غذا درست می کنید، احتمالاً همه بطری ها، قوطی ها، ظروف، شیشه ها و وسایل را فوراً سر جایشان نمی گذارید. سبدهایی تهیه کنید و وسایل اضافی را داخل آنها بگذارید. می توانید همین تکنیک را در انباری، روی کانترها یا به عنوان قفسه پیاده کنید.

دکور آشپزخانه , دکوراسیون داخلی آشپزخانه , نجات رایانه

سبد کم عمق هم همین حکم را دارد و وسایل را در یک جا جمع می کند و هر لحظه خواستید می توانید کل آنها را در این سبد جابجا کنید.

دکوراسیون آشپزخانه ایرانی , خانه آشپزخانه , نجات شگفت انگیز هواپیما توسط وانت عکس

سبدهایی که داخل قفسه های جزیره می گذارید هم دسترسی سریع و آسانی به شما می دهند و آشپزخانه را مرتب تر نشان می دهند.



کابینت آشپزخانه کوچک , مدل کابینت آشپزخانه کوچک , فروشگاه لوازم آشپزخانه

6. قاشق و چنگال و ... را در جاقاشقی بگذارید. جاقاشقی ها هم همه قاشق چنگال ها را یکجا نگه می دارند و هم دسترسی سریعتری نسبت به کابینت دارند.

طراحی کابینت آشپزخانه , سرویس آشپزخانه عروس , کابینت آشپزخانه mdf

اگر می خواهید آنها را داخل کابینت بگذارید هم از جاقاشقی های توکار در کشوها استفاده کنید.



طراحی آشپزخانه جزیره ای , صندلی اپن آشپزخانه , کاشی آشپزخانه

7. از ماشین ظرفشویی کمک بگیرید. می توانید ظروف کثیف را داخل ماشین ظرفشویی جمع کنید و آنها را از دید خارج کنید و بعداً به ظروف کثیف رسیدگی کنید.

طراحی کابینت آشپزخانه مدرن , سقف کاذب آشپزخانه , طراحی آشپزخانه کوچک

ماشین ظرفشویی های مدولار و انعطاف پذیری که در تصویر می بینید، به صورت کشویی بوده و در کنار سینک ظرفشویی یا سینک میوه و سبزیجات بسیار کاربردی هستند.



لوازم آشپزخانه عروس , سینک آشپزخانه , لوازم آشپزخانه مدرن

8. از میز متحرک یا جزیره متحرک استفاده کنید. آشپزهای شلخته و نامرتب معمولاً فضای کانتر و پیشخوان کم می آورند. یک میز کوچک متحرک می تواند بسیار مفید باشد. آن را امتحان کنید.


ویدیو : راه های نجات از یک آشپزخانه شلوغ پلوغ!