راه اندازی مرکز ترک اعتیاد برای مادران معتاد : رییس سازمان بهزیستی گفت: مرکز ...



آزمایش عدم اعتیاد برای استخدام , ویروس برای درمان اعتیاد به الکل , هزینه آزمایش عدم اعتیاد برای استخدام

رییس سازمان بهزیستی گفت: مرکز ارتقا یافته ترک اعتیاد برای زنان معتادی که فرزندانشان با آنان زندگی می کنند در شرق تهران راه اندازی می شود..

انوشیروان محسنی بندپی این مطلب را روز دوشنبه در اولین نشست علمی و تخصصی مشاوران امور زنان و خانواده سازمان بهزیستی کشور که با حضور شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده برپا شد، عنوان کرد.

به گفته بندپی، کمتر از 10 درصد زنان اعتیاد دارند که باید 9 درصد این معتادین برای ترک اعتیاد به بهزیستی مراجعه کنند؛ این در حالی است که فقط چهار تا پنج درصد این افراد برای ترک اعتیاد خود به سازمان بهزیستی مراجعه می کنند.

رییس سازمان بهزیستی یکی از علل مراجعه کمتر زنان معتاد به بهزیستی برای ترک اعتیاد را ناشی از برخی باورهای غلط عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی کشور باید در این باره مداخلات موثر کارشناسان زن را افزایش دهد به طوری که به جای مراجعه زنان معتاد برای ترک اعتیاد کارشناسان به آنان مراجعه کنند.

زنان، 80 درصد تماس گیرندگان با خط ملی اعتیاد
رییس سازمان بهزیستی کشور به خط ملی اعتیاد هم اشاره کرد و اینکه 80 درصد مراجعان یا تماس گیرندگان این خط ، زنان هستند.

محسنی بندپی گفت: این زنان، کسانی هستند که قصد دارند فرزند، همسر یا یکی از بستگان خود را ترک دهند که این نشان می دهد مسوولیت پذیری زنان از مردان بیشتر و نقش محوری آن ها در اجتماع غیرقابل انکار است.

به مشارکت همه برای تحقق توسعه نیاز است
وی ادامه داد: برای تحقق توسعه اجتماعی، تسریع در فرآیند توسعه اقتصادی و تحقق عدالت اجتماعی، به مشارکت فعال و موثر همه آحاد جامعه به خصوص مشارکت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور نیاز است.

بندپی با بیان اینکه محور توسعه در هر کشوری انسان است اضافه کرد: میزان استعدادها، خلاقیت ها و نبوغ، توسعه یافتگی یا عقب ماندگی کشور ها را مشخص می کند و کشوری

در همه ظرفیت ها بهره مند است که در ریل توسعه قرار گیرد.

رییس سازمان بهزیستی کشور یاد آور شد: در آموزه های دینی والهی به این مطلب اشاره نشده است که زنان کمتر کار و فکر می کنند از این رو باید زمینه ای برای بروز و ظهور استعداد های آنها فراهم شود.


اخبار اجتماعی - ایرنا


ویدیو : راه اندازی مرکز ترک اعتیاد برای مادران معتاد