راه اندازی مدارس 2 زبانه در خوزستان : نماینده دانش آموزان خوزستان در مجلس دانش ...


نماینده دانش آموزان خوزستان در مجلس دانش آموزی کشور گفت: راه اندازی مدارس دو زبانه در استان های مرزی کشور تصویب شد و از سال آینده در مناطق مرزی خوزستان مدارس دوزبانه راه اندازی می شود. خبرگزاری ایرنا: نماینده دانش آموزان خوزستان در مجلس دانش آموزی کشور گفت: راه اندازی مدارس دو زبانه در استان های مرزی کشور تصویب شد و از سال آینده در مناطق مرزی خوزستان مدارس دوزبانه راه اندازی می شود.

محمد ابراهیمی روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل سازمان دانش آموزی استان خوزستان اظهار کرد: مصوبات زیادی در مجلس دانش آموزی کشور برای رفاه دانش آموزان و بالا بردن کیفیت آموزش تصویب شد که از آن جمله می توان به راه اندازی مدارس دو زبانه در استان های مرزی اشاره کرد.

وی گفت: در سال تحصیلی جدید در استان کردستان به صورت پایلوت مدرسه دو زبانه راه اندازی شد و مقرر شده است در سال آینده در خوزستان نیز این مدارس راه اندازی شود.

عضو هیات رییسه مجلس دانش آموزی کشور در ادامه بیان کرد: از دیگر مصوبات این مجلس تدوین منشور حقوق دانش آموزی است که از شاخص های این منشور برابری حق و حقوق دانش آموزان در بحث جنسیت، آموزش و منطقه تحصیلی است.

ابراهیمی افزود: این منشور که به شورای عالی آموزش کشور ابلاغ شد با هزینه مجلس دانش آموزی کشور تهیه شده و بزودی به دانش آموزان اعلام تا با حقوق خود آشنا شوند.

نماینده دانش آموزان خوزستان در مجلس دانش آموزی کشور افزود: گسترش عدالت آموزشی و یکسان سازی سطح آموزش در کشور از دیگر مواردی است که از سوی سازمان دانش آموزی خوزستان به مجلس دانش آموزی کشور پیشنهاد و به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه مجلس دانش آموزی به جمعیت دانش آموز شخصیت و آگاهی می بخشد، گفت: سازمان دانش آموزی استان خوزستان 9 نماینده در مجلس دانش آموزی کشور دارد و در هفت دوره به طور متوالی عضو هیات رییسه این مجلس بوده است.

در استان خوزستان 980 هزار دانش آموز در هشت هزار و 805 مدرسه مشغول به تحصیل هستند.


ویدیو : راه اندازی مدارس 2 زبانه در خوزستان