راه‌ سخت آتزوری برای رسیدن به سید اول : تیم ملی ایتالیا برای آسان‌تر کردن قرعه‌اش ...


تیم ملی ایتالیا برای آسان‌تر کردن قرعه‌اش در مرحله نهایی رقابت‌های یورو 2016 راه پر پیچ و خمی را پیش رو خود می‌بیند. خبرگزاری تسنیم: تیم ملی ایتالیا اگرچه جواز حضور در مرحله نهایی جام ملت‌های اروپای سال 2016 را کسب کرده اما هنوز جزو تیم‌هایی که در قرعه‌کشی مرحله نهایی در گلدان (سید) یکم قرار می‌گیرند نیست و به این ترتیب احتمال همگروه شدنش با یکی از غول‌های فوتبال اروپا وجود دارد.

رقابت‌های یورو سال 2016 در فرانسه، با حضور 24 تیم و در 6 گروه چهار تیمی برگزار می‌شود و به این ترتیب 6 تیم به عنوان سرگروه در این گروه‌ها قرار خواهند گرفت که میزبان یکی از آنهاست. پنج سرگروه دیگر بر اساس جایگاه تیم‌های ملی اروپایی در رده‌بندی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) صورت می‌گیرد و بر اساس آن تیم‌های ملی اسپانیا، آلمان، انگلیس و پرتغال سرگروه خواهند بود. هلند هم یکی دیگر از تیم‌های بالانشین رنکینگ یوفا است که در صورت راهیابی به یورو می‌تواند سرگروه شود. با این حال ایتالیایی‌ها هنوز هم می‌توانند به سرگروهی در قرعه‌کشی مرحله نهایی یورو 2016 امیدوار باشند به شرط آنکه یک سری اتفاقات بر وفق مرادشان پیش برود.

ایتالیا باید در آخرین بازی خود در مرحله مقدماتی یورو در خانه نروژ پیروز شود که در آن صورت به عنوان تیم اول گروه H راهی مرحله نهایی خواهد شد. این پیروزی اما برای قرار گرفتن نایب قهرمان یورو 2012 در سید یک قرعه‌کشی یورو 2016 که در تاریخ 15 دسامبر (24 آذر) برگزار می‌شود، کافی نیست چون آتزوری در حال حاضر در رنکینگ یوفا جایگاه هشتم را در اختیار دارد. به این ترتیب ایتالیا باید با هلند و بلژیک بر سر رسیدن به گلدان اول رقابت کند. این بدان معناست که ایتالیا علاوه بر شکست دادن نروژ باید امیدوار باشد که در گروه A ترکیه در خانه ایسلند شکست نخورد تا برای هلند هیچ شانسی جهت رسیدن به پلی‌آف هم باقی نماند و کاملاً از گردونه رقابت‌ها حذف شود. اتفاق دیگری که باید رخ دهد تا ایتالیا در گلدان یک قرعه‌کشی یورو 2016 قرار بگیرد این است که بلژیک در آخرین بازی خود در مرحله مقدماتی یورو 2016 در خانه‌اش پیروز نشود.

حتی اگر بلژیک شکست نخورد و حتی پیروز شود، باز هم ایتالیا می‌تواند به هدف خود برسد البته به شرط آنکه آتزوری پیروزی‌اش برابر نروژ را با چهار گل بیش از آنچه بلژیکی‌‌‌ها به رژیم اشغالگر قدس می‌زنند، جشن بگیرند. به عبارت دیگر اگر به عنوان مثال بلژیک، تیم رژیم صهیونیستی را یک بر صفر شکست دهد، آن وقت ایتالیا باید 5 بر صفر نروژ را مغلوب کند.


ویدیو : راه‌ سخت آتزوری برای رسیدن به سید اول