راه‌های خانگی و ساده برای درمان موخوره : موخوره از آن مشكلاتی است كه بیشتر ...


موخوره از آن مشكلاتی است كه بیشتر برای خانم‌هاست زیرا موهایی بلند دارند، این مشكل می‌تواند حسابی آزاردهنده باشد اما می‌توان با راه‌حل‌های ساده و خانگی تا حد زیادی به سلامت موها كمك كرد
پادشا:  موخوره‌ را می‌توان‌ بیشتر در خانم‌هایی‌ كه‌ به‌ آرایش‌ مداوم‌ موها می‌پردازند و ‌ از مواد اكسیدان‌ و رنگ‌ موهای‌ گوناگون‌ استفاده می‌كنند، مشاهده‌ كرد. تحقیقات نشان می‌دهد، آسیب‌های مكانیكی و شیمیایی وارد بر مو سبب تخریب و چند شاخه شدن موها یا همان موخوره می‌شود. در واقع موخوره ایجاد شكاف‌ طولی‌ در مسیر موها  یا چند شاخه ‌شدن‌ انتهای‌ آزاد موست،  اما راه‌حل چیست؟ بسیاری از پزشكان می‌گویند كوتاه كردن موها تنها راه از بین بردن موخوره‌هاست؛ ولی استفاده از راه‌های طبیعی هیچ‌گاه ضرر ندارد و می‌تواند بسیاری از مشكلات را هم حل كند و به موهای ما جانی تازه ببخشد.



چرا موخوره به‌وجود می‌آید؟

استفاده از رنگ موهای گوناگون در یك دوره كوتاه زمانی، استفاده از حالت‌دهنده‌ها مثل اتو،  كوتاه نكردن موها و مراقبت نكردن از آن‌ها، استفاده مداوم از سشوار و استفاده از شامپوهای نامرغوب موجب ایجاد موخوره می‌شوند چون چربی طبیعی مو را از بین می‌برند،  بنابراین سعی كنید از آن‌ها كمتر استفاده كنید.



درمان خانگی برای جلوگیری از موخوره , بهترین درمان خانگی موخوره , درمان خانگی برای دندان درد

 مخلوط درخشان‌كننده انبه و ماست

یك انبه رسیده متوسط را پوست بكنید، دانه‌ آن را جدا و آن را قطعه قطعه كنید، بعد آن را درون مخلوط‌كن بریزید و خوب هم بزنید تا كاملا حالتی خمیری پیدا كند. حال این خمیر را با یك فنجان ماست تازه مخلوط كنید و موها و پوست كف سرتان را كاملا با این مخلوط آغشته كنید. حواس‌تان باشد باید این مخلوط را روی سانت سانت موهای‌تان بمالید و حدود 30دقیقه روی موهای‌تان باقی بماند و بعد موها را آب بكشید و با شامپو بشویید. این دستورالعمل را تا 4 هفته به كار گیرید تا ببینید هم موهای‌تان درخشان‌تر می‌شوند و هم موخوره‌ها از بین می‌روند.



درمان خانگی برای پیشگیری و درمان تبخال , درمان خانگی موثر برای بوی بد دهان , درمان خانگی برای ریزش مو

 هم تقویت‌كننده، هم از بین‌برنده موخوره‌ها

یك قاشق چای‌خوری عسل را با 5قاشق چای‌خوری روغن زیتون و یك زرده تخم‌مرغ به‌خوبی مخلوط كنید و خوب به هم بزنید تا كاملا یكدست شود. حالا این مخلوط را روی پوست كف‌سر و موها ماساژ دهید، بعد برای این‌كه تاثیر آن را بیشتر كنید روی موها را با یك كلاه حمام یا كیسه بپوشانید و البته بهتر است موها را با یك حوله داغ بپوشانید تا حرارت حوله موجب شود مواد موجود در مخلوط به‌خوبی جذب موها شود. این مخلوط باید حدود 20 دقیقه روی موها باقی بماند و بعد موها را آب بكشید و با شامپو بشویید.



بهترین درمان خانگی برای سرماخوردگی , درمان خانگی برای سوختگی دست , درمان خانگی برای مشکلات پوستی

 برای موهای‌تان معجون بسازید

شما باید یك قاشق غذاخوری دانه‌های شنبلیله را با نصف فنجان دال عدس مخلوط كنید.
 حالا این مخلوط را آسیاب كنید تا كاملا پودر مانند شود، بعد نصف فنجان كشك به آن اضافه كنید و كاملا هم بزنید. حالا این معجون را با دست و دلبازی فراوان به كل موها و پوست كف سرتان بمالید و حدود 2 ساعت صبر كنید و در نهایت موهای‌تان را با یك شامپوی ملایم بشویید. همچنین می‌توانید نصف فنجان كشك را با یك قاشق غذاخوری عسل مخلوط كنید، خوب به هم بزنید و به موها و كف سرتان بمالید. حدود 20 دقیقه صبر كنید و بشویید و ببینید كه موهای‌تان چقدر نرم، لطیف و درخشان می‌شود.



طرز تهیه شربت خانگی برای درمان زردی نوزاد , درمان خانگی موثر برای دندان درد , روش های خانگی برای درمان قطعی ترک پا

 نقش برس سر در ایجاد و از بین بردن موخوره

 برس و شانه‌های فلزی باعث صدمه دیدن مو‌ها می‌شوند و موخوره ایجاد می‌كنند به همین دلیل توصیه می‌شود از برس‌ها و شانه‌های از جنس طبیعی (چوب و…) استفاده كنید،  در ضمن از برس زدن‌های خشن و ممتد خودداری كنید و یك‌بار در روز برس بكشید. حواس‌تان باشد از برس كشیدن موهای خیس خودداری كنید چون سبب كشیدگی موها و آسیب به آن‌ها می‌شود. علاوه بر این‌ها استفاده از گیره، سنجاق سر و كش‌های محكم چون باعث كشیدن موها می‌شوند در ایجاد موخوره موثر بوده و در انتخاب آن‌ها باید دقت كرد.


ویدیو : راه‌های خانگی و ساده برای درمان موخوره