راه‌اندازی موزه لباس‌ و فیلم‌ «سوفیا لورن» : سوفیا لورن، حتی در هشتمین‌دهه ...


سوفیا لورن، حتی در هشتمین‌دهه زندگی خود نیز همچنان خبرساز است. به‌مناسبت تولد 80سالگی این ستاره هالیوودی موزه‌ای از لباس‌ها و فیلم‌های او در پایتخت مکزیک برگزار و کتاب «دیروز، امروز و فردا: زندگی من» شامل شرحی از خاطرات و عکس‌های او رونمایی شد. روزنامه شرق: سوفیا لورن، حتی در هشتمین‌دهه زندگی خود نیز همچنان خبرساز است. به‌مناسبت تولد 80سالگی این ستاره هالیوودی موزه‌ای از لباس‌ها و فیلم‌های او در پایتخت مکزیک برگزار و کتاب «دیروز، امروز و فردا: زندگی من» شامل شرحی از خاطرات و عکس‌های او رونمایی شد.

 20سپتامبر 2014، سوفیا لورن 80ساله شد. لورن که هنرپیشه معروف سینما در دهه‌‌های50، 60 و 70میلادی بود، به‌مناسبت هشتادمین‌سال تولدش نمایشگاهی در مکزیک برگزار کرد. این نمایشگاه، افتتاح موزه‌ای از لباس‌ها و فیلم‌هایش در شهر مکزیکوسیتی نیز بود و در حاشیه این نمایشگاه، از کتاب خاطراتش رونمایی کرد.

سوفیا لورن , بیوگرافی سوفیا لورن , لباس های بازیگران در فیلم وقایع ناگوار

 این هنرپیشه پرحاشیه تاریخ سینما که تابه‌حال دو‌بار برای بازی در فیلم «دوزن»، به کارگردانی ویتوریو دسیکا در سال1960 و دیگری برای فیلم معروف «ازدواج به سبک ایتالیایی»، به کارگردانی ویتوریو دسیکا در سال1964 اسکار دریافت کرده، کتاب خاطرات ۳۰۰صفحه‌ای خود با نام «دیروز، امروز و فردا: زندگی من» را که عنوان فیلم کمدی سه‌قسمتی ساخته ویتوریو دسیکا، کارگردان نام‌آور سینماست و لورن در آن سه‌نقش‌ مختلف را بازی کرده، بر اساس خاطرات و اسرار خود تدوین و در آن، رویدادهای زندگی خود را بیان کرده است.

همچنین در بخشی از این کتاب عکس‌ها و نامه‌های قدیمی از هنرپیشگان و دیگر اشخاص سرشناس همچون کری گرانت، فرانک سیناترا، ادری هپبورن، ریچارد برتون، همسرش کارلو پونتی و مارچلو ماسترویانی گنجانده شده است. سوفیا لورن در بخش دیگری از این کتاب سرگذشت زندگی شخصی خود از تولد و کودکی در خیابان‌‌های شهر رم تا تبدیل‌شدن به یکی از ستاره‌‌های درخشان دنیای سینما را شرح داده است.

 این کتاب به‌نوعی بخشی از تاریخ سینما طی شش‌دهه گذشته را از نگاه سوفیا لورن، ستاره جاودانه سینما، نشان می‌دهد. لورن به‌جز جایزه‌های اسکار، در سال1991 نیز یک‌اسکار افتخاری دریافت کرد. او در کتاب خاطرات خود در بخش پایانی «فردا» تلاش کرده است تمایل خود را به ادامه نقش‌آفرینی اعلام کند.


ویدیو : راه‌اندازی موزه لباس‌ و فیلم‌ «سوفیا لورن»