راهکار جدید احمدی تژاد برای ایجاد 200 هزار شغل : راهکار جدید احمدی تژاد برای ...



راهکار جدید احمدی تژاد برای ایجاد 200 هزار شغل

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور بر حفظ و احیای طب سنتی ایرانی تاكید و از آمادگی دولت جهت مساعدت رساندن در این زمینه خبر داد.

 

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآوردهای طبیعی و طب سنتی ایران گفت: بهترین زندگی در سایه‌ی سلامت است و بدن ما كه از طبیعت ساخته شده است، همواره در معرض آسیب است، اما در همین طبیعت چاره‌ی همه‌ی مریضی‌ها وجود دارد.

 

وی افزود: امروز ما با دو روش برای برخورد با بیماری‌ها روبرو هستیم. یك روش همین روشی است كه متداول است و پیشرفت‌های خوبی هم كرده است و دانشمندان ما هم در این حوزه بسیار درخشیدند، اما به موازات آن بیماری‌ها هم نسبت به سابق پیچیده‌تر شده‌اند.

 

رئیس جمهور خاطر نشان كرد: ‌هم اكنون درمقام نقد این روش نیستم و معتقدم كه این روش باید به كار خود ادامه دهد و كیفیت خود را هم بالا ببرد، اما باید بدانیم كه روش درمان بیماری و كسب سلامت تنها این روش نیست، كما این‌كه به این روش ایراداهای فراوانی را وارد می‌كنند. به باور من خداوند راه‌های دیگری هم برای درمان بیماری در مقابل ما قرار داده است.طبیعت ظرفیت‌های فراوانی برای درمان بیماری‌ها دارد و ما باید این ظرفیت‌ها را بشناسیم. طب سنتی ایران بر همین اساس شكل گرفته است. احمدی نژاد خاطر نشان كرد: ‌البته طی 200 سال اخیر آسیب‌های فراوانی به ما وارد شده است. و ما سرمایه‌های زیادی را از دست دادیم. از جمله طب سنتی خود را و این بزرگترین سرمایه‌ی ما به حاشیه رانده شد و یا بهتر بگوییم آن را به حاشیه راندند، ما باید به داشته‌های خود در طب سنتی برگردیم و این سرمایه‌ی عظیم را احیاء كنیم، سرمایه‌ای كه بعد از اسلام توسط ائمه شاهد جهش و رشد بیشتر بود. احمدی‌نژاد ادامه داد: در روش پزشكی جدید برای تشخیص بیماری هزینه‌های فراوانی می‌شود و بدون آزمایش و اسكن تشخیص‌ها ناممكن است و یا حتی دقیق نیست. در طب سنتی ما روش‌های دقیقتری وجود دارد كه با یك سلسله سوالات و روش‌های ساده می‌توان بیماری را تشخیص داد و علت این مساله در آن است كه در طب سنتی با علت‌های بیماری مقابله می‌شود، در حالی كه در طب جدید این عوارض بیماری است كه با آن مقابله می‌شود.

 

رئیس جمهور تاكید كرد: ما دستگاه‌ها و روش‌های جدید پزشكی را نفی نمی‌كنیم و معتقدیم كه آنها می‌توانند روش‌های قبلی را تكمیل كنند، اما طب ایرانی روش‌های درمانی خاص خود را دارد و ما باید آن را احیاء كنیم؛ چراكه با محیط بیرون و بدن انسان سازگرتر است.

رئیس جمهور با اشاره به این كه در این نمایشگاه 800 داروی گیاهی مشخص شده است گفت: در فرهنگ ایرانی طبابت امر مقدسی است و صنعت و تجارت نیز هر چند كه می‌توان با استفاده از آن تجارت كرد، كارهایی كه در زمینه تولید و تهیه داروهای گیاهی شده است، كافی نیست هر چند كه كارهای خوبی شده است، اما ما باید به جایی برسیم كه مردم برای بهداشت و درمان و سلامت خود دو گزینه داشته باشند و هر كدام خواستند استفاده كنند، این حق مردم است. همچنان كه در برخی كشورها دو سیستم وجود دارد ان دو سیستم می‌تواند مكمل هم باشند. البته طب سنتی نیز باید دارای نظامنامه و نظام پزشكی خود باشد و امیدوارم امسال بتوانیم این كارها را انجام دهیم.

 

رئیس جمهور با ابراز نگرانی نسبت به از دست رفتن میراث معنوی طب سنتی و بزرگان این عرصه گفت: وقتی یك میراث مادی دچار آسیب می‌شود و مثلا می‌شكند، خیلی ناراحت می‌شویم. گویی كه استخوان خودمان شكسته است، باید همین نگرانی را نسبت به میراث معنوی خود داشته باشیم. و از آن پاسداری كنیم. من در تهران جایی را می‌شناختم كه تعدادی طبیب سنتی در آن مشغول درمان مردم بودند كه متاسفانه آن منطقه برای ساخت یك پاساژ به عنوان ایستگاه مترو تخریب شد. اگر نسل چنین طبیبانی از بین برود، دیگر نمی‌توانیم این طب را احیاء كنیم. به همین دلیل بر حفظ این نسل و احیای این نوع طب تاكید دارم.

 

رئیس جمهور كشورمان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این كه سالانه بیش از 3 میلیارد دلار صرف واردات دارو و تجهیزات می‌شود، تصریح كرد: اگر بتوانیم معادل همین مقدار گیاهان دا رویی صادر كنیم، موفقیت خوبی كسب كردیم. با استفاده از همین رشته می‌توان بیش از 200 هزار شغل ایجاد كرد.دولت حاضر است در این زمینه كمك كند.

 

وی در ادامه با انتقاد از بروكراسی‌های های موجود كه می‌تواند روند كارها را با اخلال مواجه سازد، اظهارداشت: می‌توان این بروكراسی را دور زد، ما باید به طب خود برگردیم و با استفاده از آن سلامت و بهداشت مردم را بالا ببریم، در نگاه ایرانیان طب حرفه‌ای مقدس بوده است و نگاه به آن انسانی بوده است. و ما باید این طب را تقویت كنیم. تمدن ایران كه صدها سال تنها تمدن دنیا بوده است، و بعد از صدها سال دیگران آمدند، باید در همه‌ی زمینه‌ها اول باشد. من معتقدم كه طب ایرانی می‌تواند بسیاری از بیماری‌های صعب‌العلاج را درمان كند و این طب نه تنها در ایران، بلكه در جهان در سال‌های آینده جایگاه خود را پیدا خواهد كرد..../انتخاب


ویدیو : راهکار جدید احمدی تژاد برای ایجاد 200 هزار شغل