راههای پیشگیری ازپوکی استخوان :   مصرف قره‌قورت، پونه خشک، پنیر و گردو در ...




 

مصرف قره‌قورت، پونه خشک، پنیر و گردو در جلوگیری از پوکی استخوان موثرند

 

 

راههای پیشگیری از اعتیاد , راههای پیشگیری از سردردهای میگرنی , راههای پیشگیری ودرمان شپش

 

 

بیماری پوکی استخوان به عنوان یک معضل بهداشت عمومی شناخته شده است و شیوع آن با افزایش سن متوسط جامعه روز به روز بیشتر خواهد شد.

 


متخصص تغذیه گفت: پوکی استخوان قابل پیشگیری است.

 


با توجه به اینکه توده استخوانی از دوران جنینی شروع به افزایش کرده و در سن ۳۵ سالگی به حداکثر میزان می‌رسد، پیشگیری از پوکی استخوان باید از ابتدای تولد آغاز شود.

 


وی تغذیه حاوی مقادیر کافی کلسیم و ویتامین D ، ورزش و فعالیت فیزیکی، پرهیز از استرس شدید و عادات بد سیگار کشیدن ، خودداری از مصرف زیاد نوشابه‌های حاوی کافئین و داروهای حاوی کورتن را
از مهمترین راه‌های پیشگیری از پوکی استخوان عنوان کرد و افزود: علی رغم باورهای غلط این بیماری با مصرف داروهای موثر و طول درمان نسبتا طولانی قابل درمان است.

 


وی تصریح کرد: این بیماری در مواردی بدون درد بوده و تنها با کوتاه شدن قد و قوز کردن آشکار می‌شود و در صورت ایجاد شکستگی ناشی از پوکی استخوان صدمات جبران ناپذیر جسمی، روحی و اقتصادی به فرد مبتلا و خانواده او و در نتیجه به جامعه وارد می‌کند.

 


این متخصص تغذیه در پایان تاکید کرد: قره قورت، پونه خشک، پنیر، نخود خشک و گردو به ترتیب سرشار از کلسیم هستند و مصرف آنها می‌تواند در پیشگیری از پوکی استخوان در افراد یائسه و سالم موثر باشد.

 

 


ویدیو : راههای پیشگیری ازپوکی استخوان