راهنمای خرید و استفاده از بخارشوی خانگی :       از ۳۰۰ سال پیش تا به امروز ...



 

 

راهنمای خرید لوازم خانگی , راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی , راهنمای خرید و استفاده از شیشه شیر

 


از ۳۰۰ سال پیش تا به امروز استفاده از بخار آب و فشار حاصل از آن به زندگی انسانها کمک زیادی کرده است. جیمز وات با اختراع ماشین بخار در ۲۴۰ سال قبل موجب تحولی عظیم در صنعت جهان شد. شاید اختراع بخارشوی نیز بتواند تحولی در نظافت و بهداشت محیط کار و منازل ایجاد کند ...

 

 

این وسیله خانگی که کم کم دارد جای خود را در کنار سایر لوازم خانگی باز می‏کند و در لیست جهیزیه عروس خانم‏ها هم وارد میشود، برای نظافت و تمیزی اغلب سطوح صاف و صیقلی فلزی، سرامیکی، چوبی، سنگی، شیشه‏ای استفاده میشود.

 

برخی از مردم از آن برای تمیز کردن پارچه ‏ها، پرده‏ها، فرش و موکت، لباس و کفش استفاده میکنند که البته کارایی خوبی ندارد و استفاده از بخارشوی برای این موارد توصیه نمیشود. بخارشوی اگر دارای کیفیت و استاندارد خوبی باشد معمولا نتیجه کارش لذتبخش است.

 

 

بخارشوی؛ انواع و اقسام

 

دستگاه‏های بخارشوی معمولا در سه مدل (دستی، تِی بخار و چندمنظوره) تولید می‏شوند. قبل از خرید باید به نیاز خود توجه کنید. باید ببینید میخواهید چه سطوحی را تمیز کنید. آیا کف اتاق پذیرایی یا آشپزخانهتان زود به زود کثیف میشود و هر چند روز نیاز به نظافت و تمیز شدن دارد؟ آیا سطح گاز، سینک ظرفشویی و سطوح فلزی برایتان اهمیت بیشتری دارد؟ و نکته مهم‏تر اینکه چهقدر می‏خواهید هزینه کنید؟

 

 

تِی بخارشوی

 

این مدل از بخار شوی‏ها صرفا جهت تمیز کاری سنگ، سرامیک و پارکت طراحی شده و از آنها نمی‏توان برای تمیز نمودن اجاق گاز و شیشه و پنجره استفاده نمود. این بخار شوی‏ها شبیه به جاروبرقیهای دارای دسته بلند هستند. در صورتی که کف منزل بیشتر از سنگ و سرامیک تشکیل شده اولین اولویت خرید، مدل‏های کف شوی یا در اصطلاح تی بخارشو است. استفاده از این سری دستگاه‏ها با توجه به طراحی خاص جهت کفشویی بسیار آسان و با نتیجه مطلوب است. اگر کف منزل شما سنگ، سرامیک یا پارکت است و می‏خواهید از بخارشوی در تمیزی پنجره و دیوارها نیز استفاده کنید پیشنهاد ما خرید یک تی بخارشوی به علاوه یک دستگاه بخارشوی دستی است. معمولا در این حالت هزینه خرید دو دستگاه کمتر از خرید یک دستگاه بزرگ و چندمنظوره است.

 

 

بخارشوی دستی

 

این نوع بخارشوی بسته به لوازم همراه دستگاه بخارشوی، بیشتر برای تمیز کاری در‏ها، دیوارها، سینک ظرفشویی، اجاق گاز، شیشه و پنجره و قسمت‏هایی که به راحتی در دسترس هستند مورد استفاده قرار می‏گیرد. درصورتی که کف منزل زیاد از سنگ و سرامیک تشکیل نشده و شما نیز هزینه زیادی برای بخا رشوی در نظر نگرفته‏اید، مدل‏های بخارشوی دستی پیشنهاد ماست و درهمین حالت اگر هزینه برای شما چندان مطرح نیست مدل‏های کامل و چندمنظوره گزینه مناسب خرید است.

 

 

بخارشوی چندمنظوره

 

بخارشوی چند منظوره دارای سری‏های متنوع جهت تمیز کاری کف و همچنین در و پنجره‏ها هستند و با آن می‏توان هر جایی را تمیز کرد.

 

 

نحوه کار با بخارشوی

 

تمیز کردن سطوح مختلف توسط بخار با استفاده از دستمال یا برس کامل می‏شود. برخورد بخار با سطوح موجب جدا شدن آلودگیها میشود اما نمیتواند تمیزی را در حد مطلوب فراهم کند. فراموش نکنید دستمال بخارشوی نباید بیش از اندازه مرطوب شود چرا که لک حاصل از حرکت بخارشوی مانع تمیزی کامل خواهد بود.

 

 

میکروب کشی با بخار

 

وسیلهای است که با بهرهگیری از بخارآب در تمیز کردن محیط اطراف به ما کمک میکند. استفاده از نیروی بخار در صورتی که بخار در دمای بالا باشد(۱۰۰درجه سانتیگراد) میتواند در میکروب کشی و پاکیزگی بیشتر مورد استفاده قرار گیرد. از این رو استفاده از بخارشوی میتواند به بهداشت محیط خانه و سلامت افراد خانواده کمک کند.

 

 

کمک به مفاصل و عضلات

 

استفاده از دستگاه بخارشوی موجب میشود برای تمیز کردن سطوح، زیاد خم و راست نشوید و به مفاصل دستتان فشار وارد نشود، عضلات شما دچار خستگی نشود و همچنین پوست دست و ناخنهایتان که معمولا در اینجور کارها دچار آسیب و صدمه میشوند، سالم بمانند. همچنین کمردرد نیز که نتیجه کارهای ریز و درشت خانهداری است احتمالا کمتر به سراغتان خواهد آمد.

 

 

توصیه های ایمنی بخارشوی

 

▪ در بسیاری از مدل‏ها مخزن بخارشوی تحت فشار است. در حین استفاده و گرم شدن از باز کردن در مخزن خودداری کنید.

 

▪ پس از هربار استفاده، برای افزایش عمر دستگاه حدود نیم ساعت به دستگاه استراحت داده و سپس مجددا در مخزن آب ریخته و آن را روشن کنید.

 

▪ بخارشوی را از دسترس کودکان دور نگه دارید و پس از هربار استفاده، درجایی که کودک نتواند آن را بردارد، قرار دهید.

 

منبع : روزنامه سلامت


ویدیو : راهنمای خرید و استفاده از بخارشوی خانگی