راهنمای خرید مودم : مودم وسیله کوچکی است که امکان اتصال به اینترنت را فراهم ...


مودم وسیله کوچکی است که امکان اتصال به اینترنت را فراهم می‌کند؛ درواقع درخواست کاربر را از کامپیوتر مبدا به شبکه و همینطور نتیجه درخواست را از شبکه به کامپیوتر کاربر منتقل می‌کند. همسهری آنلاین - نگار شهیددخت: مودم وسیله کوچکی است که امکان اتصال به اینترنت را فراهم می‌کند؛ درواقع درخواست کاربر را از کامپیوتر مبدا به شبکه و همینطور نتیجه درخواست را از شبکه به کامپیوتر کاربر منتقل می‌کند.

 آشنایی با همه خطاهای مودم

استفاده از مودمی با كیفیت و قدرتمند می‌تواند به كاربر كمك كند تا مشكل كمتری در برقراری اتصال به شبكه داشته باشد. با توجه به اینكه امروزه بسیاری از كاربران به جای رایانه‌های رومیزی و PC از لپ تاپ و تبلت استفاده می‌كنند و در بسیاری از سازمان‌ها و ساختمان‌ها بیش از یك سیستم رایانه‌ای برای اتصال به اینترنت وجود دارد، مودم‌های بی‌سیم یا همان WiFi از محبوبیت بالاتری برخوردار شده‌اند. اگرچه بیشتر شركت‌های خدمات‌دهنده خودشان مودم هم ارائه می‌دهند اما بهتر است خودتان دست به‌كار شوید و كمی در هزینه‌هایتان صرفه جویی كنید.

راهنمای خرید مودم مناسب , خرید مودم 4g , راهنمای خرید

نكاتی كه هنگام خرید مودم باید مورد توجه قرارگیرد

نوع كاربری

توجه به نوع كاربری، یك اصل كلی هنگام انتخاب و خرید هر نوع كالایی است. پس باید توجه داشته باشید كه قبل از خرید یك مودم وایرلس نوع كاربری خود و فضایی را كه قرار است تحت پوشش قرار گیرد مشخص كنید. به‌عنوان مثال برای كاربری كه قصد دارد تنها با یك لپ‌تاپ در یك خانه كوچك به اینترنت متصل شود خرید یك مودم وایرلس 4بانده با برد بالا چندان منطقی و مقرون به‌صرفه نیست. همانطور كه خرید یك مودم تك كابله با برد پایین برای كاربری كه قصد دارد چندین كالای ارتباطی نظیر لپ‌تاپ، تبلت، گوشی موبایل و... را در یك فضای بزرگ به اینترنت متصل كند مناسب نیست.

تعداد پورت‌های مودم

در حال حاضر اكثر مودم‌ها از پورت‌های LAN یا USB برای برقراری شبكه داخلی خود استفاده می‌كنند. مودم‌های معمولی معمولا یك پورت دارند كه برای كاربر خانگی كاملا قانع‌كننده است. مودم‌های چند پورت هم بیشتر به درد شركت‌ها می‌خورند. LAN سرعت انتقال بالاتری نسبت به اتصال بی‌سیم دارد، پس درصورتی كه از نظر فاصله مشكلی ندارید، بهتر است كامپیوتر خود را با كابل LAN به شبكه متصل كنید. قیمت مودم چند پورت تقریبا دوبرابر مودم‌های تك پورت است. بیشترین تعداد پورت‌های LAN در مودم‌های حال حاضر 4پورت است.

استانداردهای مودم

در استاندارد a شبكه 802.11، بیشترین پهنای باند 54مگابیت در فاصله 35متری است. در استاندارد b شعاع قابل استفاده به 38 متر می‌رسد اما سرعت انتقال اطلاعات به 11مگابیت كاهش پیدا می‌كند. در مقابل در استاندارد g پهنای باند به 54 مگابیت می‌رسد اما شعاع قابل استفاده بیش از 38متر نیست. در استاندارد n نیز، هم شعاع فاصل و هم پهنای باند افزایش پیدا می‌كند. در این استاندارد نرخ انتقال اطلاعات به 248مگابیت و شعاع قابل استفاده به 70متر افزایش می‌یابد. با توجه به این اطلاعات بسته به حجم شبكه، 2استاندارد g و n برای استفاده در شبكه‌های بی‌سیم مناسب هستند و مودم‌هایی با این استاندارد برای استفاده در شبكه توصیه می‌شوند. اگر این اعداد برایتان پیچیده و گیج‌كننده به‌نظر می‌رسد، راه‌حل ساده‌تر آن است كه به فروشنده بگویید یك مودم خوب برای استفاده در منزل می‌خواهید! بقیه كارها به‌صورت اتوماتیك انجام می‌شود.

از شركت معتبر خریداری كنید

اگرچه در حال حاضر اكثر شركت‌های ارائه‌دهنده اینترنت به مشتریان خود مودم نیز ارائه می‌كنند اما اگر قصد دارید خودتان مودم را از بازار خریداری كنید حتما مودمی بخرید كه دارای گارانتی باشد. همچنین از خرید این كالا از شركت‌های بی‌نام و نشان خودداری كنید زیرا كمی ارزان‌تر خریدن به دردسرهای بعد از آن نمی‌ارزد!

تفاوت مودم وایرلس تك پورت و مودم وایرلس ۴ پورت

در واقع هیچ تفاوتی به لحاظ كیفیتی بین مودم تك پورت و ۴ پورت وجود ندارد. اگر در محلی كه می‌خواهید از این مودم استفاده كنید همه دستگاه‌ها امكان اتصال WiFi را دارند، نیازی به مودم ۴پورت نیست. اما اگر می‌خواهید از مودم در جایی استفاده كنید كه بیشتر از ۲ تا PC وجود دارد حتما مودم ۴ پورت بخرید.

تفاوت بین مودم وایرلس تك آنتن و مودم وایرلس چند آنتن

به‌طور خلاصه و خیلی ساده باید گفت تفاوت مودم وایرلس تك آنتن با مودم وایرلس چند آنتن سرعت انتقال دیتاست. مودم‌های وایرلس 2آنتن یا 3آنتن برای محیط‌های بزرگ بسیار مناسب هستند. لازم به ذكر است كه اگر می‌خواهید یك مودم وایرلس برای استفاده خانگی، به‌خصوص آپارتمان تهیه كنید شما به هیچ وجه به مودم 2 آنتن احتیاج ندارید! هرچه تعداد دستگاه‌ها بیشتر باشد سرعت كمتری هم به هر دستگاه اختصاص پیدا می‌كند.

برخی از مودم‌ها نیز دارای پورت USB جهت اتصال فلش و هارد دیسك هستند كه شما می‌توانید با اتصال یك فلش فایل‌های خود را روی آن كپی كرده و در شبكه خانگی خود به اشتراك بگذارید. همچنین می‌توانید پرینتر خود را به آن وصل كرده و در تمام شبكه آن را به ا شتراك بگذارید.

www. timeanddate. com

آیا می‌خواهید بدانید كه همین حالا در یك شهر خاص در یك نقطه دیگر از جهان دقیقاً ساعت چند است؟ آیا می‌‌خواهید زمان دقیق طلوع و غروب خورشید را در یك شهر خاص بدانید؟

این سایت به شما امكان می‌دهد كه زمان جاری را در شهرهای مختلف جهان مشاهده كنید. در عین حال، یك ماشین‌حساب منطقه زمانی در اختیار شما قرار دارد كه با استفاده از آن می‌توانید تبدیل‌های مابین مناطق زمانی و برنامه‌ریزی قرارهای خود را انجام دهید.

No Crop

یكی از مشكلاتی كه اغلب كاربران در زمان به اشتراك‌گذاری تصاویر خود در اینستاگرام با آن روبه‌رو می‌شوند، كراپ تصویر است چون تصاویر در اینستاگرام باید از الگوی مربعی تبعیت كنند. No Crop این مشكل را برای شما حل می‌كند. با استفاده از این اپلیكیشن می‌توان تصاویر را با اندازه‌ اصلی منتشر كرد.

همچنین می‌توان چندین تصویر را در كنار هم قرار داده و در قالب یك عكس منتشر كرد. No Crop چندین الگوی آماده برای قراردادن چندین تصویر و ساختن آلبوم در اختیار كاربر قرار می‌دهد كه استفاده از آن بسیار ساده است.

درصورتی كه نیاز به پس‌زمینه باشد، علاوه بر موارد نمایش داده شده، می‌توان از الگوهای رایگان موجود در فروشگاه اپلیكیشن استفاده كرد. امكان اعمال فیلترها در كنار نوشتن متن نیز در این اپلیكیشن فراهم شده است.

چگونه ایمیل را برگردانیم؟

بسیاری اوقات، به‌دلیل انتخاب اشتباه مخاطب، ناكامل بودن متن ایمیل یا دلایلی از این قبیل مجبوریم كه ایمیل را بازگردانیم و دوباره بعد از تكمیل ارسال كنیم. زمانی كه شما اقدام به نوشتن یك ایمیل می‌كنید، در حالت عادی تنها با چند گزینه روبه‌رو هستید، اینكه آن را ذخیره كنید یا ارسال كنید؛ اما زمانی‌كه ا‌یمیل را ارسال كردید، دیگر نمی‌توانید آن را به‌طور عادی برگردانید. اگر از سرویس جیمیل استفاده می‌كنید امكان برگشت ایمیلتان تا 30 ثانیه وجود دارد.

كافی است تنظیمات لازم را انجام دهید. برای این كار ابتدا به بخش تنظیمات بروید، در تب‌های فعال بخش setting تب lab را انتخاب كنید با تیك زدن و انتخاب گزینه Enable، در انتهای صفحه، گزینه save changes را بزنید تا جیمیل درصورت نیاز ریستارت شود.

شما نخستین مرحله از تنظیمات را انجام داده‌اید. برای تنظیمات ثانویه، به بخش تنظیمات بروید و این بار به نخستین تب یعنی تب general بروید. در این بخش به‌دنبال undo send باشید. درجلوی این گزینه عبارتی نظیر send cancellation period: seconds می‌بینید كه در اعداد پینشهادی شما می‌توانید ۴ عدد را مشاهده كنید. عاقلانه‌ترین حالت انتخاب زمان ۳۰ثانیه است. آن را ذخیره كنید. از این به بعد هر وقت ایمیلی ارسال كنید، به‌مدت ۳۰ ثانیه گزینه undo را برای آن مشاهده می‌كنید و این یعنی تا ۳۰ ثانیه اول ارسال ایمیل، وقت دارید آن را برگردانید و در غیراینصورت، ایمیل شما ارسال شده است.


ویدیو : راهنمای خرید مودم