راهنمای خرید لباس و وسایل ورزشی : حتی اگر هرگز در زندگی‌تان اهل ورزش نبوده ...


حتی اگر هرگز در زندگی‌تان اهل ورزش نبوده اید، مطمئنا با دیدن مغازه‌های میدان منیریه هیجان ورزش کردن در شما بیدار می‌شود... همشهری 6و7: حتی اگر هرگز در زندگی‌تان اهل ورزش نبوده اید، مطمئنا با دیدن مغازه‌های میدان منیریه هیجان ورزش کردن در شما بیدار می‌شود...

حتی اگر هرگز در زندگی‌تان اهل ورزش نبوده اید، مطمئنا با دیدن مغازه‌های میدان منیریه هیجان ورزش کردن در شما بیدار می‌شود. دیدن این همه لباس ورزشی، کفش، کوله ورزشی، قمقمه و مچ‌بند و جوراب هر کسی را وسوسه می‌کند تا پا به توپ شده  یا با خرید لوازم ورزشی، آنها را امتحان کند.

اینجا بورس انواع و اقسام وسایل ورزشی برای انجام ورزش‌های حرفه‌ای و حتی غیرحرفه‌ای است. اگر تصمیم گرفته‌اید برای سلامت خود یا خانواده‌تان آستین بالا بزنید، نشانی را درست آمده‌اید. همراه ما در منیریه قدم بزنید و ببینید درنهایت طالب کدام ورزش خواهید شد؟

راهنمای خرید لباس ورزشی , خرید لباس ورزشی , راهنمای خرید لباس

چرا منیریه می‌گویند؟

منیریه یکی از محلات قدیم تهران است. این محله در عصر قاجار یکی از محله‌های اعیان‌نشین بوده است. نام محله از اسم مادر کامران میرزا، منیرالسلطنه گرفته شده است.

به این دلیل که منیرالسلطنه، مادر کامران میرزا،فرزند سوم ناصرالدین شاه قاجار در عمارت منیریه در این محل زندگی می‌کرده است. تا سال‌ها این محل یکی از مناطق اعیان‌نشین بود تا اینکه طی چند سال اخیر به مرکز فروش لوازم ورزشی تبدیل شد.

هنوز هم در این محل بعضی از ساکنان قدیمی آن زندگی می‌کنند، اما بافت آن به نسبت قبل خیلی تغییر کرده است. با این حال باز هم می‌توان آثار تهران قدیم را در آن دید.

 بنابراین قدم زدن در کوچه‌های محله منیریه هم فال است و هم تماشا. هم می‌توانید با قیمت مناسب و با امکان انتخاب بیشتر خرید کنید و هم اینکه در تهران قدیم قدم بزنید و بیشتر با این شهر آشنا شوید.

یک، دو، سه خرید

 از هر کجای شهر که بخواهید به میدان منیریه بروید، مسیر سر راستی را پیش‌رو دارید.اگر در مسیر شمال به جنوب یا برعکس قرار دارید، می‌توانید اتوبوس‌های تجریش-  راه آهن  یا همان BRTرا سوار شوید و بدون دردسر ترافیک، درست میدان منیریه پیاده شوید.

اگر هم در غرب یا شرق هستید؛ مترو سوار شوید و در ایستگاه منیریه که واقع در خط 3 مترو است، از قطار پیاده شوید.حتی اگر از خط 2 مترو سوار قطار شده‌اید و خط عوض کردن را دوست ندارید در ایستگاه دانشگاه امام علی از قطار پیاده شوید و از آنجا حدود 10 دقیقه تا منیریه پیاده روی کنید.

راهنمای خرید لباس عروس , راهنمای خرید لباس عرسی , راهنمای خرید لباس عروسی

 به این ترتیب تا پیش از رسیدن به بورس لوازم ورزشی می‌توانید در تهران قدیم که چیز زیادی از آن باقی نمانده، قدم بزنید و لذت ببرید.

قدم اول، وسایل کوهنوردی

اولین فروشگاه‌هایی که در ضلع شمالی آنها را خواهید دید،مغازه‌هایی هستند که تجهیزات کوهنوردی از طناب و کوله تا لباس و کفش کوهنوردی را می‌فروشند. اگر دوست دارید صبح روز جمعه برای تفریح و ورزش همراه خانواده کوهنوردی کنید، این مغازه‌ها ویژه شماهستند.

 از آنجایی که  کوهنوردی ورزشی انفرادی و  دسته جمعی و خانوادگی است، طرفداران زیادی دارد.شاید در نگاه اول بیشتر تجهیزاتی که در این مغازه‌ها می‌بینید به نظر ویژه کوهنوردان حرفه‌ای باشد اما برای کوهپیمایی‌های تفریحی هم در اینجا وسایل جالبی وجود دارد که باید آنها را ببینید.

راهنمای خرید مانتو و لباس با رنگ آبی , راهنمای خرید لباس نبایدها , نکات مهم در خرید لباس ورزشی


کفش

اول سراغ کفش کوه می رویم.کفش‌های ساق دار با بندهای کلفت و محکم و کفی‌های  ضخیم و عاج‌دار شما را برای کوهنوردی صدا می‌کنند. علیزاده یکی از فروشنده‌ها در مورد این کفش‌ها می‌گوید:« قیمت این کفش‌ها از حدود 90 هزار تومان شروع می‌شود و تا یک میلیون و نیم هم می‌رسد.

مسلما کیفیت آنها  خیلی با هم متفاوت است اما برای کسانی که همیشه کوه نمی‌روند یا حتی کسانی که می‌خواهند کوهنوردی حرفه‌ای انجام دهند و این کار را تازه آغاز کرده‌اند، خریدن کفش‌های ارزان‌تر را توصیه می‌کنیم.

کیفیت کفش‌های ارزان هر قدر هم با کفش‌های گران متفاوت باشد اما کار غیرحرفه‌ای‌ها را راه می‌اندازد.» به کفش‌ها هم که نگاه کنید، می‌توانید کیفیت آنها را از تفاوت دوخت، عاج و بند متوجه شوید.


راهنمای خرید لباس بلاگ , راهنمای خرید وسایل منزل , راهنمای خرید ماشین کفش ورزشی

کوله

کوله‌پشتی کوه هم در این مغازه‌ها با هر کیفیت، قیمت و حتی در اندازه‌های مختلف یافت می‌شود.

 قیمت کوله‌پشتی‌ها از 50 هزار تا یک میلیون تومان متغیر است. معمولا انواعی که برندهای معروفی نیستند، قیمت‌های ارزان‌تری دارند و آنهایی که از برندهای معروف تجهیزات کوهپیمایی هستند،قیمت‌های بالاتری دارند. از طرفی کوله‌های ارزان‌تر ،کوچک‌تر هستند اما برای کوهنوردی‌های نیم روزه مناسبند.

کوله‌های بزرگ برای کسانی توصیه می‌شوند که می‌خواهند چند روزی را در کوه و کمر بگذرانند و در حقیقت کوهنوردان حرفه‌ای هستند. کوله پشتی‌های حرفه‌ای جای انواع و اقسام وسایل را دارند؛ از گاز پیک‌نیکی، کتری و  قابلمه گرفته تا چاقو، فلاسک، پتو و عصا.

مرکز خرید لباس ورزشی , راهنمای خرید لباس برای کودک , راهنمای خرید لباس شویی


تجهیزات جانبی

تمام تجهیزات کوهنوردی را همین جا می‌توانید پیدا کنید. این وسایل اینجا پیدا می‌شوند و هر کس دوست داشته باشد می‌تواند آنها را تهیه کند.

برای مثال گاز پیک نیکی‌های مخصوص کوه،کپسول‌های خیلی کوچک قابل حمل دارند و قیمت آنها از 50 هزار تا 150 هزار تومان متغییر است.

کتری‌های کوچک و دیگر ظرف‌های کوهنوردی هم از 55 هزار تا 75 هزار تومان قیمت دارند، اما اگر قصد خرید عصا یا چاقوی کوچکی برای کوله‌کوهتان دارید، می‌توانید آن را با حداکثر 20 هزار تومان تهیه کنید.

راهنمای خرید لباس بارداری , راهنمای خرید لباس حاملگی , راهنمای خرید ماشین لباس شویی

با لباس و کفش‌های حرفه‌ای آشنا شوید

شاید بیشترین وسایل ورزشی که در مغازه‌های منیریه به چشمتان بخورد، لباس و کفش ورزشی باشد.انواع مختلف گرمکن‌های ورزشی و لباس‌های بدنسازی مردانه و زنانه در بیشتر مغازه‌های اینجا پیدا می شوند.

کفش

کفش‌های ورزشی حرفه‌ا‌ی و غیرحرفه‌ای هم در رنگ‌ها و طرح‌ها و قیمت‌های متنوع اینجا پیدا می‌شوند.قیمت این کفش‌های رنگارنگ گاهی به 800 هزار تومان هم می‌رسند، اما اگر به دنبال کفش ورزشی معمولی هستید و هدف‌تان استفاده از آنهاست، نه دکور کردن؛ می‌توانید با قیمت 70 هزار تومان هم جنس خوبی پیدا کنید.


لباس ایروبیک

اگر به‌تازگی در باشگاه بدنسازی یا ایروبیک ثبت نام کرده‌اید و برای همین دنبال  ست ورزشی مناسب می‌گردید، آدرس را درست آمده‌اید.

 بسته به میزان بودجه‌ای که دارید،مطمئن باشید لباس مورد نظرتان را پیدا می‌کنید. اینجا از پایین‌ترین قیمت یعنی برای مثال ساق‌های 15 هزار تومانی تابالاترین قیمت یعنی 500 هزار تومان وجود دارد.


ساک ورزش

در مورد ساک یا کوله پشتی ورزشی هم همینطور است.ساک‌های کوچک خوشرنگ و زیبا با قیمت 15 هزار تومان تا کوله و ساک‌های گران‌تر تا 100 هزار تومان هم در مغازه‌های اینجا در دسترس شماهستند.


لوازم شنا

اگر  به دنبال وسایل شنا هستید، اینجا با قیمت مناسب می‌توانید آنها را پیدا کنید.قیمت‌ مایوها از 30 هزار تومان شروع می شوند.

 مایو با بالارفتن قیمت، کیفیت بهتری هم پیدا می‌کند. به همین دلیل مایوهای زنانه با کیفیت خوب گاهی به 200 هزار تومان هم می‌رسند.اینجا برای کوچولوها هم مایو پیدا می‌شود.

در یکی از مغازه‌ها مایوی خیلی کوچکی به چشم‌تان می‌آید که 15 هزار تومان قیمت دارد و به تن کوچولوی شما هم می‌تواند زیبا باشد.

راهنمای خرید لباس سایز بزرگ , خرید لباس , راهنمای خرید


توپ و راکت هم هست

با هم به سمت جنوب میدان منیریه می‌رویم. در ضلع جنوبی  این میدان  پاساژی به نام پاساژ «کاوه» جا خوش کرده است.

 در این پاساژ چند مغازه به صورت تخصصی راکت‌های مختلف می‌فروشند.راکت تنیس،بدمینتون و پینگ پنگ با قیمت‌ها و کیفیت های مختلف وجود دارند. البته شاید در مغازه‌های دیگر این بازار هم بتوانید این اقلام را پیدا کنید.

اما اگر دنبال کار حرفه‌ای هستید، اول سراغ پاساژ کاوه بروید. درحقیقت شاید راکت تنیس 15 هزار تومانی یا راکت بدمینتون و تنیس 30 یا 40 هزار تومانی هم  در بازار پیدا کنید، اما آنها حرفه‌ای نبوده و برای تفریح آخر هفته مناسب هستند.

بنابراین بسته به کاربرد آن‌ها، می‌توان نوع و قیمت خریدتان را مشخص کنید. اینجا برای هر سلیقه و قیمتی، کالا هست.

خرید لباس مجلسی , راهنمای خرید کولر گازی , راهنمای خرید لپ تاپ

از قیمت‌ها چه خبر؟

 قیمت راکت‌ها از حدود 50 هزار تومان شروع شده و حتی راکت 400 هزار تومانی هم به چشم می‌خورد.البته قیمت جفت راکت پینگ پنگ بیشتر از 200 هزار تومان نخواهد بود، ولی راکت‌های بدمینتون و تنیس، قیمت‌های بالاتری دارند.

 آقای مهدوی فروشنده یکی از مغازه‌های تجهیزات تنیس می‌گوید:«سبکی و جنس دسته و عمر راکت‌ها با هم خیلی فرق دارد و حتی جنس توری روی راکت‌ها، در سرعت پرتاب و نشانه‌گیری توپ هم موثر خواهد بود.

کسانی که سالهاست این ورزش‌ها را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند،این تفاوت‌ها را با نگاه کردن متوجه می‌شوند و نیازی به توضیحات ما ندارند.»


جایزه فراموش نشود

اگر تیم فوتبال گل کوچیک محله را سرپرستی می‌کنید، می توانید از مغازه‌های کاپ و مدال‌فروشی،از این نوع جایزه‌ها هم بخرید تا مسابقه‌تان شکل جدی‌تری بگیرد و تیم برنده جایزه دست خالی به خانه نرود.این جایزه‌ها  می‌توانند به بهترین خاطرات شما تبدیل شوند.

 بعضی از این تندیس ها را به‌صورت تك می‌فروشند و بعضی از آنها فقط به صورت یک سری 12 تایی به فروش می رسند.

قیمت این تندیس‌ها که معمولا برای مسابقه  مدرسه  و دانشگاه تهیه می‌شوند،برای تندیس های تکی  از 30 هزار تومان شروع می‌شود و قیمت تندیس هایی که به صورت سری فروخته می شوند از حدود 100 هزار تومان تا هر مجموعه 180 هزار تومان متفاوت است.

در این مجموعه‌ها تندیس‌ها به تعداد شش یا 12 تایی وجود دارند که بسته به تعداد، قیمت آن‌ها متغییر است.

فوتبالیست‌ها با این دنیا زندگی می‌کنند

کافی است همراه  با پسر کوچولوی‌تان به این دنیای رنگارنگ پا بگذارید. آن وقت است که دوست دارد پا به توپ شود و بی امان به سمت دروازه تیم حریف حمله کند!

 به همان نسبت که  فوتبال یکی از پرطرفدارترین ورزش‌هاست، تجهیزات ورزشی مرتبط به این رشته ورزشی از تنوع بیشتری برخوردار است.

 به بازار منیریه واقعا باید به شکل مکانی تفریحی برای گشت زدن و خرید وسایل ورزشی نگاه کرد. بنابراین کافی است همین آخر هفته، دست بچه‌ها را بگیرید و برای تماشای این بازار جالب و خرید وسایل فوتبالی راهی منیریه شوید. شاید از همین جا  شروع کردید و در ادامه سر از باشگاه‌های معتبر درآوردید!


کفش ورزشی اصل است

قیمت کفش ورزشی شامل کفش ویژه راه رفتن و یا همان کفش‌های ورزشی زیبای فوتبالی از 100 هزار تومان شروع می‌شود و شاید این رقم به 400 هزار تومان برای برندهای معتبر و معروف هم برسد. برای مثال آدیداس ونایک گران‌ترند و کیفیت رویه و کفی بالاتری دارند و عمرشان نیزطولانی‌تر است.

در نتیجه برای کسانی که مداوم فوتبال بازی می‌کنند، گزینه  مناسب‌تری هستند اما اگر می‌خواهید برای چند جلسه به صورت تفریحی سراغ فوتبال بروید، بهتر است سراغ کفش‌های ورزشی ارزان قیمت‌تر بروید.

خرید لباس زنانه , خرید لباس مردانه , راهنمای خرید شیرآلات
لباس مهم است

شورت‌های ورزشی و پیراهن و بلوزهای فوتبالی جالبی هم می توانید در اینجا پیدا کنید. برای مثال شورت و بلوز تیم‌های مختلف که قیمت آنها از دستی 30 هزار تومان شروع می‌شود، برای بچه‌ها انتخاب خوبی هستند.

 انواع بزرگسال این لباس‌ها قیمت بالاتری دارند. انواع برندهای خارجی برای سایز بزرگسال به 180 هزار تومان هم می‌رسند.

 اگر تیم «گل کوچیک» محله را تشکیل داده‌اید،  این لباس‌ها انتخاب خوبی برای شما و هم تیمی‌های شماهستند. اما اگر می‌خواهید با فرزندتان در حیاط خانه پا به توپ شوید؛ دو طرح و رنگ مختلف را انتخاب کنید.


توپ

قیمت توپ فوتبال هم از 35 هزار تومان شروع می‌شود و توپ 155 هزار تومانی هم در اینجا پیدا می‌كنید. بسته به این که می‌خواهید با چه هزینه‌ای پا به توپ شوید می‌توانید انواع مختلف را انتخاب کنید.

لباس ورزشی , راهنمای خرید لوازم خانگی , راهنمای خرید تلویزیون


روی خط چرخ

هر چند شاید خیلی از ما بزرگترها هم به اسکیت بازی علاقه داشته باشیم، اما بی‌شک اسکیت  بیشتر  ورزش بچه‌هاست. اگر دقت کنید، این روزها  به نسبت قبل در پارک‌های بزرگ شهر و حتی بوستان‌های کوچک محله  دختر بچه‌ها و پسربچه‌های زیادی را مشغول اسکیت بازی می‌بینید.

 از آن طرف،بچه‌هایی هم هستند که برای اولین بار اسکیت به پا می‌کنند و به همراه مربی‌شان اولین آموزش‌ها برای یادگیری این ورزش را آغاز می‌کنند. در میدان منیریه انواع و اقسام اسکیت‌ها حتی برای بچه‌های خیلی کوچک هم وجود دارد که قیمت انواع مختلف آن متنوع است.

راهنمای خرید کارت گرافیک , خرید لباس زیر , وسایل ورزشی

از قیمت چه خبر؟

 قیمت بعضی اسکیت‌ها به  500 هزار تومان هم می‌رسد. اما با 150 هزار تومان هم می‌توانید  اسکیت خوب و استاندارد پیدا کنید که هم باعث آسیب به مفاصل فرزندتان نشود و هم زود زوارش از هم درنرود! معمولا همراه  کفش‌های اسکیت، آرنج بند،مچ بند و زانو بند هم هست.

 این محافظ‌ها برای اسکیت‌بازی بسیار ضروری هستند.کلاه اسکیت یکی دیگر از محافظ‌های ضروری است.کلاه اسکیت و دوچرخه سواری شبیه هم هستند و در مغازه‌های منیریه می‌توانید با 70 هزار تومان یکی از آنها را تهیه کنید.

البته قیمت آنها به 150 هزار تومان هم می‌رسد. محمدپور یکی از فروشنده‌ها در مورد شروع آموزش اسکیت می‌گوید:«در بازار، اسکیت‌های بدون ساق هم وجود دارند که خریدن آن برای حرفه‌ای‌ترها توصیه می‌شود.

کسانی که تازه کار هستند  یا اسکیت را برای بچه‌های کوچک‌تر خریداری می کنند،باید حتما اسکیت ساقدار بخرند تا هنگام بازی مچ پا نپیچیده و آسیب نبیند.» او ادامه می‌دهد:« بعضی‌ها در مرحله اول آموزش برای فرزندشان اسکیت‌هایی تهیه می‌کنند که زیر آن‌ها چهار چرخ وجود دارد.

اما این نوع کفش‌های چرخ‌دار اسکیت نیستند و اگر کودکی توانایی راه رفتن با آن را پیدا کرد، به هیچ وجه به این معنی نیست که بتواند با اسکیت‌های استاندارد هم راه برود.»


 ویژه کودکان

تاپیش از سرد شدن هوا، خیلی‌ها سبد پیک‌نیک را آماده کرده و ترجیح می‌دهندیک صبح تا عصر را در پارک جنگلی،کنار رودخانه‌ها یا پارک‌ها بگذرانند.اما این پیک‌نیک‌ها بدون تحرک و ورزش خیلی نشاط‌آور نیستند.

دارت:  اگر به بازی دارت علاقه دارید  و می‌خواهید مسابقه آخر هفته‌ای برگزار کنید، منیریه محل خرید صفحه دارت هم هست.

 قیمت این دارت‌ها از 55 هزار تومان شروع شده و بعضی از انواع آن به 155 هزار تومان هم می‌رسد. این تفاوت قیمت به کیفیت و اندازه صفحه برمی‌گردد.
فوتبال دستی: این بازی هم یکی دیگر از آن بازی‌هایی است که پیک نیک آخر هفته را هیجان‌انگیز می‌کند.

اندازه کوچک آن را می‌توانید با قیمت حدود 60 هزار تومان تهیه کنید. فوتبال دستی‌های بزرگتر با جنس بهتر هم پیدا می شوند که قیمت‌های متنوعی  دارند. برای مثال از300 هزار تومان شروع شده  و تا یک میلیون و 300 هزار تومان هم می‌رسند اما قابل حمل برای پیک‌نیک آخر هفته نیستند و به درد باغ و ویلا می‌خورند.

طناب: خیلی‌ها دوست دارند در فضای باز و هوای آزاد پارک طناب بزنند. با پرداخت نهایتا 20 هزار تومان این تفریح شاد را به خودتان هدیه بدهید. هر چند اینجا طناب چهار هزار تومانی هم پیدا خواهید کرد.

فریز بی:  یکی دیگر از بازی‌هایی که اصلا ویژه آخر هفته است، فریزبی است. به این دلیل که حتما باید آن را در فضای بازی مانند باغ و پارک بازی کنید. بومرنگ هم، هم‌خانواده همین بازی است. قیمت فریزبی و بومرنگ نهایتا پنج هزار تومان است.اما با این هزینه اندک می‌توانید مدت‌ها سرگرم باشید.

اسکوتر: اگر دوست دارید برای تفریح تابستانه فرزندتان اسکوتر تهیه کنید تا در پیک نیک هم با آن خوش بگذراند، اسکوتر گزینه خوبی است.قیمت اسکوترها از 50 هزار تومان شروع شده و به 200 هزار تومان می‌رسد.

 بدون شک اسکوتر یکی از وسایل بازی جذاب و دوست‌داشتنی برای بچه هاست و حمل آن در سفر و پیک نیک هم برای‌تان راحت است.

از منیریه نقاب بخرید

نگران آفتاب سوختگی نباشید.در میدان منیریه مغازه‌های زیادی هستند که آفتابگیرهای متنوع و زیبایی دارند. برای مثال  در همان پاساژ کاوه،‌مغازه‌ای ویژه فروش همین تجهیزات وجود دارد.قیمت این کلاه‌ها از 38 هزار تومان  شروع شده و به 100 هزار تومان می‌رسد.


ویدیو : راهنمای خرید لباس و وسایل ورزشی