راهنمای خرید قاب عكس‌های دیجیتال :     بهترین راه به نمایش گذاشتن عكس‌ها این ...



 

راهنمای خرید گیرنده دیجیتال , راهنمای خرید قاب عکس دیجیتال , راهنمای خرید لوازم دیجیتال

 

بهترین راه به نمایش گذاشتن عكس‌ها این است كه از یك قاب عكس دیجیتال (digital photo frame) استفاده كنیم. امروزه انواع قاب عكس‌های دیجیتال ارزان با قیمتی حدود 20 یورو نیز در بازار یافت می‌شوند، اما نباید از آنها انتظار داشته باشید كیفیت خوبی را ارائه كنند. پس اگر می‌خواهید عكس‌های خود را با همان كیفیتی كه دارند نمایش دهید، باید انواع گران‌تر و مرغوب‌تر این قاب عكس‌های الكترونیكی را انتخاب كنید.

در برخی از این قاب عكس‌های دیجیتال، شما برای بارگذاری (upload) تنها كافی است شماره رمز منحصر به فرد قاب را در وب سایت اختصاصی آن شركت ثبت كنید، سپس از طریق رایانه خود و به كار بردن رابط كاربری این شركت، تنظیمات و بارگذاری عكس‌ها را انجام دهید. تا زمانی هم كه قاب عكس شما از طریق وای ـ فای به اینترنت متصل باشد، هر وقت كه اراده كنید می‌توانید عكس‌های خود را حتی از كشوری دیگر به قاب عكس دیجیتال خود ارسال كنید. اما اگر قصد دارید تعداد زیادی عكس را یكباره به قاب عكس بفرستید، بهتر است از طریق درگاه‌های فیزیكی (USB) یا كارتخوان دستگاه این كار را انجام دهید؛ زیرا فرآیند بارگذاری عكس‌ها به وب و دانلود آنها از وب به قاب عكس چرخه‌ای است كه به آهستگی انجام می‌گیرد. در این میان انجام برخی تنظیمات آن نیز تنها از راه وب میسر است. از راه اتصال شبكه نیز می‌توان بین قاب عكس دیجیتال و فیس بوك (Facebook) پیوند برقرار كرد. با در نظر داشتن تعداد زیاد كاربرانی كه از طریق این سرویس به اشتراك‌گذاری عكس می‌پردازند، می‌توان به اهمیت این موضوع پی برد.

شما می‌توانید قاب عكس خود را به صورتی تنظیم كنید كه عكس‌ها را مستقیما از فیس بوك یا دوستان منتخب‌تان كه طی 2 هفته گذشته عكس‌هایی را به پروفایل خود افزوده‌اند، دریافت كنید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید برای عكس‌ها توضیحاتی (comment) بنویسید. قابلیت ایمیل مستقیم عكس‌ها به این قاب عكس‌ها از ویژگی دیگر آنهاست. شما نمی‌توانید از قاب عكس‌های دیجیتال نوع مات، آن كنتراست بالایی را كه قاب عكس‌های شیشه‌ای براق دارند، انتظار داشته باشید؛ اما در عوض مشكل انعكاس نور را روی آنها ندارید. بعلاوه قادرید عكس‌های دیجیتال را به صورت اسلاید شو به نمایش درآورید و آنها را به اطراف حركت دهید و قسمت‌های مورد نظر خود را بزرگنمایی (zoom) كنید. ما برای آزمایش 4 نوع قاب عكس دیجیتال را به صورت ردیفی در كنار هم قرار دادیم تا ببینیم كدامیك از آنها نمایش عكس بهتری دارند. بنابر این عكس‌های مشابهی را در همه آنها به صورت یكسان به نمایش گذاشتیم و مستقیما تصویر همه آنها را با هم مقایسه كردیم.

آزمایش‌های ما شامل مواردی چون آسانی استفاده، قابلیت‌ها و ویژگی‌های عملكرد و كارایی‌های اضافی قابل ارائه توسط هر یك از آنها بود. در این مطلب سعی ما این است تا شما را در انتخاب ارزان‌ترین و بهترین قاب عكس دیجیتال از بین این چهار نوع كه بین 49 و 150 یورو قیمت دارند، راهنمایی كنیم. بنابر این هر یك از آنها را براساس ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی از قبیل داشتن قاب صفحه نمایش بزرگ‌تر، قابلیت صفحه لمسی (touchscreen)، وای ـ فای (Wi-Fi) و مدیریت بهتر عكس‌ها مورد بررسی و آزمایش قرار داده‌ایم كه نتایج آن را جهت اطلاع شما به شرح زیر می‌آوریم:

 

KODAK PULSE DIGITAL FRAME WS730S

2 عامل اصلی پیشرفته بودن و قابلیت‌های فراوان، بخوبی قیمت بالای این قاب عكس دیجیتال را توجیه می‌كند. این قاب عكس 7 اینچی كوچك ترین عضو گروه مورد آزمایش ماست كه عكس‌هایی با اندازه 6 در 4 اینچ را نمایش می‌دهد. از ویژگی‌های آن می‌توان به صفحه لمسی و وای ـ فای بودن آن اشاره كرد. اگرچه این قاب عكس دیجیتال صفحه نمایشی كوچك دارد، اما انبوهی از قابلیت‌ها دارد. صفحه نمایش مات آن در نمایش عكس‌ها از جلوه دیگر قاب عكس‌های دیجیتال كه صفحه نمایش شیشه‌ای براق دارند، بی‌بهره است؛ اما شبكه بندی وای ـ فای (Wi-Fi networking) آن با فراهم كردن رابط كاربری بصیر از طریق وب كه فرستادن مستقیم عكس‌ها از فیس بوك به قاب و دیدار دوستان را ممكن می‌سازد، این كاستی‌اش را كاملا جبران می‌كند. با این حال قابلیت صفحه لمسی آن مانند تلفن‌های همراه و تبلت‌های جدید نیست و اجازه حركت عكس‌ها به این سو و آن سو را به شما نمی‌دهد.

 

AGFA AF 7088MT MOVEE TOUCH

این اولین قاب عكس دیجیتال شركت آگفاست كه از صفحه نمایش لمسی براق شیشه‌ای تبلت گونه برخوردار بوده و حركت عكس‌ها به هر طرف و سر خوردن از یك آلبوم به یك آلبوم دیگر را ممكن می‌سازد. دارای باتری قابل شارژی است كه 2 ساعت دوام می‌آورد و می‌تواند در اتاق پذیرایی بین مهمان‌های شما دست به دست بگردد. یكی از ایرادهای آن، این است كه با چرخاندنش، گرایش صفحه نمایش آن به صورت خودكار از حالت landscape به حالت پرتره (portrait) تغییر نمی‌كند. ایراد بعدی رابط كاربری كم سرعت آن است كه سرعت پاسخگویی مناسبی را ارائه نمی‌كند.

عكس‌ها روی آن از كیفیت خوبی برخوردارند اما جزئیات را تنها در عكس‌های تیره‌تر بخوبی نشان می‌دهد كه این ایراد در آن با تنظیم روشنایی قابل رفع است.

 

ELONEX WS710 WEATHERSTATION AND PHOTO FRAME

این قاب عكس یك حسگر ریموت نیز دارد و اگر به دنبال وسیله‌ای هستید كه بخوبی به عنوان قاب عكس دیجیتال انجام وظیفه كند و كاربردهای مفید دیگری نیز داشته باشد، این همان گمشده شماست. كافی است این قاب عكس دیجیتال را به خارج از محیط خانه ببرید. بلافاصله به عنوان مركز هواشناسی سیار شما عمل كرده و به صورت بیسیم (wireless) درجه حرارت محیط خارج و رطوبت هوا را به شما گزارش می‌دهد. علاوه بر آن، می‌توانید با آن به رادیوی FM هم گوش كنید. اگر بیش از آن كه بزرگی اندازه قاب عكس برای شما مهم است، به كیفیت آن اهمیت می‌دهید، صفحه نمایش این قاب عكس‌ها را با كیفیت، وضوح و رنگ‌های بسیار زنده‌ای كه خیلی بهتر از قاب عكس‌های دیجیتال گرانقیمت دیگر است، ارائه می‌كند كه واقعا ارزش مبلغ پرداختی را دارد.

 

VIEWSONIC VFM1586-11E

عكس‌ها روی قاب عكس‌های بزرگ‌تر جلوه بهتری دارند اما قاب عكس ویو سونیك با محیط 22 اینچی خود، از محصولات دیگر متمایز است. بزرگی قاب آن قیمت گران این وسیله را بخوبی توجیه می‌كند اما قابلیت‌ها و رابط كاربری آن خیلی ابتدایی است. عكس‌ها در آن بوضوح و روشنی كه در قاب عكس‌های دیجیتال كوچك‌تر كه از پیكسل‌های بیشتری در مقیاس اینچ برخوردارند، جلوه‌گر نشده اما با دكوربندی زیبای سنتی كه در گوشه‌ها دارد، موجب می‌شود نمایش عكس‌ها روی آن جالب به نظر بیاید.

منبع:jamejamonline.ir


ویدیو : راهنمای خرید قاب عكس‌های دیجیتال