راهنمای خرید خودروهای زیر 25 میلیون تومان : امروز قصد داریم اتومبیل های هاچ ...


امروز قصد داریم اتومبیل های هاچ بک موجود در بازه قیمتی زیر 25 میلیون تومان را به شما معرفی کنیم. هفت صبح: امروز قصد داریم اتومبیل های هاچ بک موجود در بازه قیمتی زیر 25 میلیون تومانرا به شما معرفی کنیم. برخی از این اتومبیل ها را پیش تر از این به طور جداگانه مورد نقد و بررسی قرار داده بودیم اما مقایسه آنها در کنار یکدیگر می تواند تصمیم گیری را برای شما آسان تر کند.

اتومبیل های هاچ بک در شهرهای شلوغ و پرترافیک طرفداران بیشتری دارند زیرا به راحتی می توان آنها را در فضاهای کوچک پارک کرد و مصرف سوخت شان نیز نسبت به اتومبیل های سدان مناسب تر است. ابعاد کوچک و طراحی ظریف شان نیز باعث شده در میان خانم ها بسیار پرطرفدار باشند.

فضای صندوق عقب اتومبیل های هاچ بک چندان جادار و قابل توجه نیست و نمی توان برای سفرهای خانوادگی از آن استفاده کرد اما برای خریدهای روزمره نیاز شما را برطرف می سازند. با این حال در برخی مدل ها، می توانید صندلی های ردیف عقب را به سمت جلو بخوابانید تا فضای بیشتری برای قراردادن وسایل بزرگ تر در اختیار شما قرار بگیرد. در کل مهم ترین وظیفه طراحان اتومبیل های هاچ بک این است که بتوانند بیشترین فضای بار و سرنشین را در ابعادی کوچک فراهم سازند.

چری (MVM 110 QQ)

ورود خودروهای جدید خارجی زیر 30 میلیون تومان به بازار , خرید بیشتر از 3 میلیون تومان اینترنتی , راهنمای خرید گوشی تا 800 هزار تومان

بعد از توقف مونتاژ خودرو کوچک و شهری دوو ماتیز در ایران، چری QQ به دست «مدیران خودرو» به ایران راه یافت. MVM 110 یک کپی کاملا آشکار و ناشیانه از دوو ماتیز بوده که باتوجه به سابقه خوب ماتیز در ایران، این خودرو نیز مورد استقبال هموطنان قرار گرفت اما خیلی زود به این نتیجه رسیدیم که MVM 110 از لحاظ ایمنی در برابر تصادفات، پایداری بر سطح مسیر، کیفیت مونتاژ و همچنین استهلاک قطعات بسیار ضعیف تر از ماتیز است. استهلاک بالای این خودرو با ایجاد سر و صدای اضافی در کابین خودرو آشکار شده و به تدریج ایرادات دیگری نیز به لیست خرابی آن اضافه می شود. سیستم تعلیق MVM 110 بسیار خشک بوده و ضربات حاصل از ناهمواری های سطح مسیر را به بدنه و شاسی منتقل می کند. تجربه ثابت کرده مصرف سوخت این خودرو بسیار اندک بودده هرچند که ارقام و اعداد دقیقی توسط کمپانی اعلام نشده است. MVM 110 در دو نوع سه سیلندر خطی 12 سوپاپ و چهار سیلندر خطی 16 سوپاپ با گیربکس پنج دنده دستی یا چهار دنده اتوماتیک در ایران عرضه می شود که مدل سه سیلندر آن فوق العاده کند و ضعیف است. در کل می توان گفت این خودرو فقط جهت انجام خریدهای روزمره و رفت و آمدهای درون شهری مناسب است.



HAFELLOBO

راهنمای خرید خودرو تا 50 میلیون , بهترین خودروهای بازار با قیمت زیر 50 میلیون تومان , راهنمای خرید ماشین تا 40 میلیون

چند سال پیش در یک نمایشگاه تاسیسات ساختمان، کاتالوگ های مختلفی از یک خودروی کوچک و شهری چینی عرضه می شد. کاتالوگ نشان می داد که ظاهرا قرار است اتومبیل کوچک چینی، با ظاهری عجیب و رنگ بندی وسیع در ایران عرضه شود. در نگاه اول فهرست تجهیزات و امکانات رفاهی این خودرو نظر هر کسی را جلب کرد اما مشخص نبود این خودرو چه زمانی وارد بازار شود. حدودا دو سال بعد، این خودرو با نام لوبو به دست شرکت بم خودرو عرضه شد و البته فاقد بسیاری از امکاناتی بود که روی کاتالوگ نوشته شده بود. ظاهر خودرو کمی نامتعارف و طراحی داخلی آن فوق العاده ساده و فاقد هیجان است. فقط دارای یک کیسه هوا برای راننده بوده و ترمزهای عقب آن از نوع کاسه ای است. سیستم صوتی نیز قابلیت پخش کاست را دارد و مدل CD پلیر آن به صورت سفارشی نصب خواهد شد. مصرف ترکیبی این اتومبیل جمع و جور شهری، حدود 6/5 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده و شاسی آن متعلق به لوتوس است.



پراید 111

خودروهای 100 تا 150 میلیون تومان , خودروهای 0 تا 80 میلیون تومان , خودروهای بازار تا 50 میلیون تومان

پراید 111 یا به قول سازنده «زیبای کوچک»، در واقع نمونه فیس لیفت شده پراید هاچ بک (نسیم) بوده که یکی از خودروهای ارزان قیمت مورد علاقه جوانان است. قبلا در مورد پراید صحبت کرده بودیم و گفتیم یکی از مهمترین مشکلات آن، جنس بسیار خشک پلاستیک داشبورد و کیفیت نه چندان دلچسب دیگر ادوات کابین است اما به این نکته هم اشاره کردیم که اگر از این هاچ بک کوچک انتظار زیادی نداشته باشید، به عنوان یک خودرو کم مصرف شهری و ارزان قیمت رضایت نسبی شما را جلب خواهد کرد. به خصوص اینکه قیمت لوازم یدیکی آن نسبت به دیگر اعضای این گروه بسیار مناسب است. در کل، پراید 111 یک اتومبیل سرعتی و اسپورت نبوده و باتوجه به وزن بسیار کم و عرض کم حتما شما هم به یاد دارید که برخی از مالکین پراید نسیم، در صندوق و سپر عقب آن را با یک مدل غیرفابریک تعویض می کردند تا قاب پلاک، به جای در صندوق روی سپر منتقل شود اما همین موضوع باعث شد سایپا تصمیم بگیرد مدل 111 را با همین سیستم طراحی کند تا دیگر نیازی به تعویض در صندوق نداشته باشید! ضمنا در مدل 111 سپر نیز هم رنگ بدنه ساخته می شود.



پژو 206 و 207

راهنمای خرید , راهنمای خرید کولر گازی , راهنمای خرید لپ تاپ

پژو 206 یکی از خوش نام ترین اتومبیل هایی بود که ابتدا به طور مستقیم از فرانسه به ایران وارد شد و اندکی بعد، تولید آن در داخل کشور آغاز شد. طراحی این هاچ بک فرانسوی در زمان خودش بسیار جذاب و جالب توجه بود و خیلی سریع در میان ایرانی ها محبوب شد. کیفیت قطعات و مونتاز پژو 206 نسبت به اکثر خودروهای تولید داخل برتر است و اگر به جدول ماهیانه رتبه بندی خودروها از لحاظ کیفی نگاه کنید، حتما به این موضوع پی خواهید برد. مهم ترین مشکل 206 فضای تنگ و دلگیر ردیف عقب آن بوده که ممکن است در سفرهای نسبتا طولانی مدت، خستگی سرنشینان عقب را موجب شود. مشکل دیگر مربوط می شود به ضعف توان و شتابگیری در مدل های هشت سوپاپ (تیپ 2 و 3) و این ضعف زمانی شدت می یابد که کولر اتومبیل را روشن کنید. ترمزهای جلو و عقب 206 از نوع دیسکی با سیستم خنک کننده بوده و به کمک سیستم های کنترل پایداری EBD و ABS حمایت می شوند. ازجمله تجهیزات و امکانات رفاهی 206 SD می توان به ایربگ راننده و سرنشین جلو (در مدل های V2 و V8)، تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم برقی آینه ها با گرمکن، شیشه های برقی مجهز به سیستم قطع کن و قفل، تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو و کمربند ایمنی سه نقطه ای پیش کشنده اشاره کرد. شایان ذکر است که پژو 206 موفق به کسب چهار ستاره ایمنی (از مجموع پنج ستاره) از موسسه ایمنی اروپا Euro Ncap شده است.

راهنمای خرید شیرآلات , راهنمای خرید لوازم خانگی , راهنمای خرید تلویزیون

پژو 207i در واقع همان نمونه فیس لیفت شده 206 یا بهتر بگوییم، 206 پلاس (+206) است که از لحاظ ظاهری، به جز چراغ و سپر جلو، تفاوت چندانی با پژو 206 ندارد. این خودرو از لحاظ ایمنی و امکانات رفاهی، تقریبا با پژو 206 تیپ 5 برابر است و امکاناتی چون ایربگ سرنشینان جلو و همچنین سیستم های کنترل پایداری EBD، ABS و EBA را داراست. این خودرو نیز در دو نوع اتوماتیک و گیربکس دستی در ایران عرضه می شود. البته خیلی از امکاناتی که قبلا توسط ایران خودرو وعده داده شده بود، در حال حاضر روی این خودرو موجود نیست. طراحی داخلی پژو 207i نسبت به 206 مدرن تر بوده و فرم داشبورد و کنسول مرکزی آن زیباتر به نظر می رسد. نکته جالب، انبوه لوازم و تجهیزات جانبی پژو 206 و 207i بوده که اخیرا به دست برخی از شرکت ها به فروش می رسد. ازجمله این تجهیزات می توان به سیستم کروز کنترل، گرمکن صندلی های جلو، چراغ های زیر سپر LED، انواع اسپویلر اسپورت و سیستم شست و شوی چراغ های جلو اشاره کرد.



فولکس گل

راهنمای خرید کارت گرافیک , راهنمای خرید خودرو , راهنمای خرید دوربین عکاسی

سابقه درخشان فولکس گلف در ایران و استقبال جوانان از این خودروی هاچ بک اسپورت وجب شد تا فولکس گل نیز به هنگام ورود در بازار ایران با استقبال بسیار خوبی رو به رو شود و تعداد زیادی از این خودرو در همان ابتدای کار پیش فروش شد. کیفیت قطعات، ایمنی و سطح تجهیزات این خودرو آلمانی به خوبی پاسخگوی نیاز مشتری ایرانی بوده و ابعاد کوچک آن، برای رانندگی در شهر پرترافیکی چون تهران مناسب است اما توقف واردات گل و عدم عرضه مدل جدیدش در ایران باعث شد تا قیمت این خودرو با رشد نسبتا زیادی مواجه شود. ضمن اینکه لوازم یدکی این هاچ بک آلمانی نسبت به دیگر اعضای گروه گران تر است. بنابراین شما فقط می توانید نمونه های دست دوم این اتومبیل را خریداری کنید.


ویدیو : راهنمای خرید خودروهای زیر 25 میلیون تومان