راهنمای استفاده از 6 ماسك طبیعی : خشكی پوست یكی از عوارض انكار‌ناپذیر است. ...


خشكی پوست یكی از عوارض انكار‌ناپذیر است. در طب سنتی توصیه‌ها و نكات پرفایده‌ای برای مراقبت از پوست مطرح شده است. برخی از ماسك‌های گیاهی موثر در درمان خشكی پوست و پیشگیری از ابتلا به زبری و خشونت پوست را باهم مرور می‌كنیم.

راهنمای استفاده از دریل , راهنمای استفاده از گوگل آنالیز , راهنمای استفاده

پادشا:  خشكی پوست یكی از عوارض انكار‌ناپذیر  است.   در طب سنتی  توصیه‌ها و نكات پرفایده‌ای برای مراقبت از پوست  مطرح شده است. برخی از ماسك‌های گیاهی موثر در درمان خشكی پوست و پیشگیری از ابتلا به زبری و خشونت پوست را باهم مرور می‌كنیم.



برای پوست‌های خیلی خشك

ماسك روغن زیتون و تخم‌مرغ یكی از بهترین ماسك‌ها و كرم‌های گیاهی برای افرادی است كه پوست‌های بسیار خشك دارند. خشكی پوست این افراد در بیشترین حد خود قرار گرفته است، به‌طوری كه با لمس كردن پوست دست آن‌ها، زبری و خشونت زیادی در سطح پوست احساس می‌شود. برای تهیه این ماسك گیاهی كافی است یك قاشق چای‌خوری روغن زیتون را با یك زرده تخم‌مرغ مخلوط كنید و آن را به‌مدت 30 دقیقه روی صورت و دست‌های خود ماسك كنید. پس از این مدت زمان دست‌ها را با كمك آب ولرم بشویید و سپس برای شست‌وشوی صورت از شیر كمك بگیرید.



 یك نرم‌كننده طبیعی

یكی دیگر از مواد طبیعی كه در درمان خشكی پوست و نرم‌كردن آن بسیار موثر است، عسل است. استفاده از ماسك عسل كه از تركیب یك زرده تخم مرغ و 5 قاشق مرباخوری عسل به دست می‌آید، تاثیر زیادی در درمان خشكی پوست و لطیف‌كردن و نرم‌كردن پوست بدن دارد. می‌توانید این ماسك را نیم ساعت پیش از رفتن به حمام به پوست دست یا صورت خود بمالید و پس از آن به حمام بروید.



اگر در جست‌وجوی راهی آسان برای درمان خشكی پوست خود در مدت زمانی كوتاه هستید، بهتر است از خمیر گل ختمی و نشاسته استفاده كنید. برای تهیه این خمیر كافی است 2 قاشق غذاخوری گل ختمی پودر شده را با نصف این میزان نشاسته الك‌شده تركیب كرده و با اضافه كردن شیر پرچرب خمیری یك دست تهیه كنید



برگ اسفناج روی صورت‌تان بگذارید

استفاده از ماسك اسفناج 3 بار در هفته كمك زیادی به بهبود خشكی پوست و درمان زبری آن می‌كند. برای تهیه این ماسك لازم است 10برگ متوسط اسفناج را در یك لیوان شیر خیس كنید و اجازه دهید این تركیب به‌مدت 3 تا 4 دقیقه روی حرارت كم بجوشد تا برگ‌ها پخته شوند. برگ‌های اسفناج را از صافی خارج كرده و پس از سردشدن آن‌ها را روی پوست خود قرار دهید و اجازه دهید به‌مدت 20 دقیقه روی پوست‌تان بماند. در صورتی كه اسفناج‌ها له شده‌اند می‌توانید له شده آن‌ها را روی صورت‌تان، ماسك كنید و از خواص معجزه‌آسای آن برای از بین بردن خشكی و زبری پوست بهره ببرید.



خمیر گل ختمی و نشاسته را تجربه كنید

اگر در جست‌وجوی راهی آسان برای درمان خشكی پوست خود در مدت زمانی كوتاه هستید، بهتر است از خمیر گل ختمی و نشاسته استفاده كنید. برای تهیه این خمیر كافی است 2 قاشق غذاخوری گل ختمی پودر شده را با نصف این میزان نشاسته الك‌شده تركیب كرده و با اضافه كردن شیر پرچرب خمیری یك دست تهیه كنید. این خمیر را بر تمامی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه روی پوست‌تان بماند. تكرار این ماسك به‌مدت یك هفته تاثیر زیادی در درمان خشكی پوست شما خواهد داشت و تا حد زیادی پوست شما را روشن خواهد كرد.



راهنمای استفاده از گوگل پلاس , راهنمای استفاده از ایفون , راهنمای استفاده از زامن های صندلی مدیریتی

ساده‌ترین ماسك

ماسك سیب‌زمینی یكی از ساده‌ترین و كم‌دردسرترین ماسك‌های طبیعی برای درمان خشكی پوست است. استفاده از این ماسك در طول فصل پاییز و زمستان علاوه بر درمان خشكی پوست به پیشگیری از ابتلا به این عارضه نیز كمك می‌كند. برای تهیه این ماسك كافی است یك سیب‌زمینی متوسط را آب‌پز كنید و پس از سرد شدن آن را رنده كرده و با مقداری شیر خمیر كنید. این خمیر را به‌مدت 20 دقیقه روی صورت خود ماسك كنید و سپس با آب نیمه ولرم آن را بشویید. این خمیر علاوه بر درمان خشكی پوست به لطیف‌شدن پوست‌های معمولی نیز كمك می‌كند.



برای دست و گردن

برای درمان این نوع خشكی استفاده از ماسك روغن آفتاب‌گردان را توصیه می‌كنیم. این ماسك كه از تركیب روغن آفتابگردان، زرده تخم مرغ و سركه به دست می‌آید، یكی از موثرترین مرهم‌ها برای درمان خشكی پوست دست و گردن محسوب می‌شود. برای این منظور، كافی است یك قاشق غذاخوری روغن آفتاب‌گردان را با یك زرده تخم‌مرغ خوب هم بزنید و سپس یك قاشق غذاخوری سركه به آن اضافه كنید. این تركیب را به‌مدت نیم ساعت روی پوست دست و گردن خود ماسك كنید و پس از اتمام این مدت آن را با آب ولرم بشویید. از این ماسك می‌توانید هفته‌ای 2 بار برای درمان خشكی پوست دست‌تان استفاده كنید.


ویدیو : راهنمای استفاده از 6 ماسك طبیعی