راهنمای استفاده از سامانه اعلام قیمت مرجع : از سه‌شنبه گذشته سامانه «اعلام ...


از سه‌شنبه گذشته سامانه «اعلام قیمت مرجع» در بازار معاملات مسکن تهران شروع به کار کرد و این سامانه با آدرس اینترنتی www.hmi.mrud.ir قرار است به متقاضیان بازار (خریدار، فروشنده و مستاجر، موجر و بنگاهدار ) از لحاظ اعلام نرخ‌های واقعی و ارزنده، سرویس‌دهی کند. دنیای اقتصاد: از سه‌شنبه گذشته سامانه «اعلام قیمت مرجع» در بازار معاملات مسکن تهران شروع به کار کرد و این سامانه با آدرس اینترنتی www.hmi.mrud.ir قرار است به متقاضیان بازار (خریدار، فروشنده و مستاجر، موجر و بنگاهدار ) از لحاظ اعلام نرخ‌های واقعی و ارزنده، سرویس‌دهی کند.

البته فایل مخصوص بازار اجاره واحدهای مسکونی هنوز راه‌اندازی نشده که طبق پیش‌بینی مسوولان این سامانه قرار است تا دو هفته آینده این امکان را در اختیار متقاضیان بازار اجاره مسکن نیز قرار دهد.


نحوه دسترسی به «جست‌وجوی قیمت»

برای مشاهده آخرین قیمت‌های واقعی فروش و اجاره املاک در تهران روی این گزینه می‌توانید کلیک کنید. با این انتخاب پنجره‌ای با عنوان «جست‌وجوی قیمت» نمایش داده می‌شود که در این پنجره شما با طی مراحل لازم می‌توانید به آخرین اطلاعات دسترسی پیدا کنید:

ابتدا منطقه مورد نظر ( یک تا 22 ) خود را در جای خالی گزینه «منطقه» انتخاب کنید.

همچنین محله مورد نظر خود را در گزینه «محله» انتخاب کنید.

علاوه براین محدوده کمترین و بیشترین قیمت برای واحد مورد نظر خود را در صورت تمایل وارد کنید.

از سوی دیگر نوع قرارداد که منظور مبایعه نامه یا اجاره نامه است را نیز تعیین کنید.

حال با کلیک روی گزینه جست‌وجو، نرم‌افزار با توجه به اطلاعات ثبت شده، موارد مدنظر شما را پیدا خواهد کرد و در لیست پایین پنجره به نمایش گذاشته خواهد شد.

در این لیست، اطلاعات کاملی از مشخصات ملک و قیمت فروخته شده یا اجاره داده شده را همراه با تاریخ قطعی این واقعه مشاهده خواهید کرد. برای مشاهده موقعیت واقعی هر ردیف در نقشه، پس از انتخاب نقشه در پنجره اصلی روی گزینه جانمایی کلیک کنید.

با این انتخاب، برنامه این پنجره را کوچک کرده و موقعیت این ملک در حد بلوک برای شما روی نقشه با رنگ قرمز مشخص می‌شود.


برای برگشت روی پنجره فهرست قیمت‌ها کافی است روی گزینه بیشینه نوار پنجره که در پایین برنامه قرار گرفته شده است کلیک کنید.

راهنمای جست‌وجوی ملک متناسب با توان مالی

برای مشاهده آخرین قیمت‌های واقعی فروش و اجاره املاک در تهران روی گزینه «جست‌وجوی ملک» کلیک کنید و با طی مراحلی همچون مراحل دسترسی به جست‌وجوی قیمت، می‌توان واحدهای مورد نظر خود را پیدا کرد.

 البته در این بخش مبلغی را که برای هر مترمربع می‌توانید هزینه کنید را وارد پنجره بازه قیمتی می‌کنید و با کلیک بر کلمه جست‌وجو این سامانه بر اساس اطلاعات ذخیره شده به متقاضی نشان خواهد داد که آیا در منطقه و محله مورد نظر با بودجه‌ای که در نظر گرفته شده آیا شانس خرید وجود دارد یا اینکه باید بودجه خرید را افزایش دارد.       

سامانه اعلام خلافی خودرو , راهنمای استفاده از دریل , راهنمای استفاده از گوگل آنالیز     


ویدیو : راهنمای استفاده از سامانه اعلام قیمت مرجع