راز پیوند کلاه مخملی‌ های معروف و اصولگرایان : یکی از کلاه مخملی های معروف ...


یکی از کلاه مخملی های معروف توضیح می دهد که حبیب کاشانی آنها را به سخنرانی حداد عادل، بذرپاش و چمران دعوت کرده در حالی که خودشان فکر می کردند قرار است در مجلسی مذهبی شرکت کنند. هفته نامه تماشاگران امروز - ثمر فاطمی: یکی از کلاه مخملی های معروف توضیح می دهد که حبیب کاشانی آنها را به سخنرانی حداد عادل، بذرپاش و چمران دعوت کرده در حالی که خودشان فکر می کردند قرار است در مجلسی مذهبی شرکت کنند.

تا همین چند سال پیش، لوتی های کلاه شاپو به سر و دستمال به گردن فقط در فیلم هایی با قصه های مربوط به دهه های 40 و 50 دیده می شدند؛ گاهی در قامت نوچه های شعبان بی مخ و زمانی، محافظ ناموس و کیان محل و جاهایی هم در نقش شر خر.

اما گذر زمان، تقدیر آنها را هم مثل خیلی چیزها تغییر داد و دوباره لوتی ها زنده شدند. حالا یکی شان راننده ماشین عروس می شود و آن یکی گل مجلس جشن ها اما به عقل هیچ کس قد نمی داد که یک روز پای لوتی ها به سیاست باز شود و بشوند تبلیغات چی انتخابات.

امسا لقبل از انتخابات مجلس، عکس هایی از این لوتی ها منتشر شد که نشان می داد برای اصولگرایان تبلیغ می کنند. حضور لوتی ها در مجلسی که غلامعلی حداد عادل، مهدی چمران و مهرداد بذرپاش سخنرانی می کردند، نقل محافل و تیتر بعضی از سایت های خبری شد: «لوتی های تهران؛ مهمانان ویژه همایش سیاسی ائتلاف اصولگرایان با حضور حداد عادل و بذرپاش».

لوتی های این مراسم می گویند روح شان هم از تبلیغات انتخاباتی و سیاسی بودن آن مراسم خبردار نبوده و عکسی هم با کسی نگرفته اند.

کلاه مخملی , کلاه مخملی های تهران , کلاه‌ مخملی‌

تشکیلات اساسی و سازماندهی شده ای برای لوتی ها وجود ندارد. موسسه ای هست به نام نام آوران که مخصوص قهرمانان و نام آوران است و مسئولانش ورزشکار هستند. در این موسسه کلاس هایی در زمینه های ورزشی و هنری برگزار می شود و از سازمان فنی و حرفه ای کشور هم مجوز دارد. بیشتر لوتی ها عضو این موسسه اند و اگر کسی بخواهد لوتی در مراسمش باشد، می تواند به این موسسه مراجعه کند.

یکی از لوتی هایی که این روزها به خاطر شرکت در مراسم انتخاباتی نامش بر سر زبان ها افتاده، ابراهیم مرادی است. او مدرس فوتبال است، مدرک مربیگری دارد و در حال حاضر مربی تیم فوتبال کوتاه قامتان ایران است.

لوتی دیگری هم که در آن مراسم حضور داشت، سید مهدی حیدری است که هم در زمینه ورزشی فعالیت می کند و هم در فیلم ها بازی می کند. حیدری از مداحی شروع کرده اما به آهنگسازی و موسیقی کاملا مسلط است. این لوتی در فوتبال ایران هم رکورددار بوده است. تا 47 سالگی فوتبال بازی می کرده، تا اینکه سیروس مقدم او را برای بازی در سریال «به سوی افتخار» انتخاب می کند. حیدری در آن فیلم با مجید سبزی، غلامرضا فتحی و داریوش ارجمند همبازی بوده و بعد از آن به بازی در سریال های دیگری مثل پلیس جوان و آیینه عبرت مشغول می شود. حضور در همین کارها او را وارد سینما کرده است. این دو، چهره های معروف لوتی ها هستند.

از آنها پرسیدیم که چطور شد پای شان به تبلیغات انتخابی باز شد. به گفته ابراهیم مرادی بیشتر کسانی که می خواهند لوتی ها در مراسم شان حضور داشته باشند، با مهدی حیدری تماس می گیرند یا با خود او: «با ما تماس می گیرند که فلانجا مراسمی داریم و بیایید. حالا یا برنامه خیریه است یا عنوان های دیگری دارد.»

مرادی مدعی است که سید مهدی خیری به هیچ عنوان در برنامه های عروسی شرکت نمی کند اما در خیریه ها یا مراسم هایی که از طرف شهرداری یا اماکن دولتی برگزار می شود، حاضر می شود. او شرکت در هر نوع برنامه سیاسی را منکر می شود و به «تماشاگران امروز» می گوید: «اگر دوستان دیگر ما هم به این جور مراسم ها دعوت می شوند ما خبر نداریم. من و سید مهدی حیدری به هیچ عنوان به این مراسم ها نمی رویم. ما سیاسی نیستیم. ما آزاد و راحتیم.»

با این حال مرادی تایید می کند که در برنامه ای که عکس هایش منتشر شده هم خودش حضور داشته و هم حیدری و هم دوستان دیگرشان. طبق ادعای مرادی، حبیب کاشانی، عضو شورای شهر تهران و مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیبس او و دوستانش را به این مراسم دعوت کرده: «اجازه بدهید من آمار آن برنامه را به شما بدهم. اتفاقا نیم ساعت قبل از اینکه تماس بگیرید، من با آقای سید مهدی حیدری و یکی از دوستان دیگرمان داشتیم درباره همین موضوع صحبت می کردیم. آقای کاشانی ما را برای شرکت در مراسم فاطمیه دعوت کرده بود.

آن شب، یکی از شب های ایام فاطمیه بود و من و آقای سید مهدی حیدری و ده دوازده نفر کلاه مخملی برای مراسم فاطمیه به آنجا رفتیم. وقتی رسیدیم دیدیم که آقایان چمران، حداد عادل و بذرپاش روی سن رفتند و در مورد انتخابات صحبت کردند.»

او درباره عکس هایی هم که از آنها و آن مراسم منتشر شده، می گوید: «اگر به عکس ها نگاه کنید می بینید که ما عکسی با آنها نگرفته ایم. عکس ها زمانی گرفته شده که آنها برای سخنرانی در حال رفتن به روی سن بوده اند و در مسیر از کنارمان رد شده اند؛ چون ما به هیچ عنوان با سیاسیون کاری نداریم. خود آقای سید مهدی حیدری همین الان روبروی من نشسته اند و به حرف هایی که به شما می گویم گوش می کنند. ایشان هم حرف های من را تایید می کنند.»

مهدی حیدری هم در گفتگو با تماشاگران امروز روی این جمله تاکید می کند: «ما طرفدار هیچ قشری نیستیم؛ جز حق. برای ما فقط آبادی مملکت مهم است. این که نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر درست کار کنند تا کشور آباد شود و مردم راحت زندگی کنند.»

مرادی از این دلگیر است که چرا وقتی از آنها دعوت کرده اند به آنها خبر نداده اند که مراسم تبلیغاتی است: «برای ما اصلا فرقی نمی کند که مراسم اصولگرایان باشد یا اصلاح طلبان؛ همه آنها برای این مملکت هستند. آنها طبق قانون برای انتخابات کاندیدا شده بودند و تبلیغات می کردند اما ای کاش و ای کاش ما از قبل می دانستیم که قرار است در این مراسم چه اتفاقی بیفتد. ما اصلا سیاسی نیسیتم و به سیاست هم کاری نداریم. برنامه ما شاد کردن مردم و حضور در کارهای خیریه است.»

شاید فکر می کردیم او از کاشانی برای این کارش انتقاد کند، اما نمی کند: «او بزرگ ماست و اینقدر آدم پاکی است که هر جا بگوید، می رویم.»

ما پول نمی گیریم

احتمالا تصور این است که لوتی ها برای حضور در برنامه ها مبلغی را دریافت می کنند اما مرادی از این ذهنیتی که افکار عمومی دارند، ناراحت است: «ما هر جایی نمی رویم. فقط در مراسم های خیریه یا ورزشی شرکت می کنیم.ما آبرو داریم و آبرو و اعتبارمان را قطره قطره جمع کرده ایم. اگر در مراسم فاطمیه شرکت می کنیم به خاطر بچه مسلمان بودن خودمان است، نه چیز دیگری.»


ویدیو : راز پیوند کلاه مخملی‌ های معروف و اصولگرایان