راز قتل زن در دوربین های مداربسته :   اخبار حوادث - راز قتل زن در دوربین های ...



دوربین مداربسته , مرجع تخصصی دوربین مداربسته , آموزش نصب دوربین مداربسته

 

اخبار حوادث - راز قتل زن در دوربین های مداربسته

مرد شیشه ای که در جریان درگیری با زن معتاد او را خفه کرده بود، تصور نمی کرد دوربین های مداربسته راز جنایت او را فاش کنند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، عصر روز جمعه هشتم آذر ماه امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 یک فقره کشف جسد متعلق به یک زن جوان در خیابان اتحاد، به کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری و تیم بررسی صحنه قتل اداره دهم پلیس آگاهی در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد جسد متعلق است به زنی حدودا 38 ساله که هر دو پا و دستانش با طناب بسته شده و آثار خفگی نیز در گردن آن مشهود است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده انجام تحقیقات در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در شرایطی که در مراحل اولیه تحقیقات و در بازرسی از وسایل همراه مقتوله هیچگونه مدارک شناسایی وجود نداشت ، کارآگاهان با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی هویت مقتوله به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار شدند که در سال های 80 ، 87 و 90 به اتهام نگهداری و مصرف موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده بود؛ بررسی پزشکی قانونی نیز تأیید کرد که متهم تا زمان مرگ به مصرف مواد مخدر اعتیاد داشته است.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بررسی میدانی از محل کشف جسد (خیابان اتحاد) و بررسی تصاویر بدست آمده از برخی مراکز تجاری موفق به شناسایی فردی حدودا 40 ساله شدند که با یک دستگاه خودرو سواری «ال90» اقدام به انتقال جسد به محل کشف آن کرده است.

تماس مردمی و شناسایی قاتل
همزمان با اقدامات پلیسی جهت شناسایی فرد داخل تصاویر دوربین های مداربسته، یکی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس گرفت و با ارائه اطلاعاتی به پلیس اعلام کرد که یکی از همسایگان محل سکونتش در یک مجتمع مسکونی واقع در خیابان سراج را در هنگام انتقال بسته ای مشکوک به داخل پارکینگ مشاهده کرده که تصور می کند در داخل آن یک جسد بوده است؛ بلافاصله فرد تماس گیرنده به اداره دهم پلیس آگاهی دعوت و تصاویر دوربین های مداربسته به وی نشان داده شد که او نیز به محض مشاهده تصاویر، همسایه خود به نام «میلاد» را مورد شناسایی قرار داد.

دستگیری قاتل و اعتراف به جنایت
با شناسایی هویت قاتل ، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی بلافاصله اقدام به دستگیری «میلاد» کرده اما وی در مراحل اولیه منکر هرگونه ارتکاب جنایت شد.

در شرایطی که «میلاد» به شدت منکر هرگونه ارتکاب جنایت شده بود ، تصویر لحظه انتقال جسد به وی نشان داده شد که او نیز پس از مشاهده تصویر به ناچار لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

متهم در اعترافاتش به کارآگاهان گفت:به همراه مقتوله در داخل خانه در حال مصرف شیشه بودیم که متوجه شدم وی در وضعیت مناسبی قرار ندارد و قصد دارد با رشته ای که از داخل کیفش درآورده مرا خفه کند؛ در حالیکه با یکدیگر درگیر شده بودیم، مقتوله قصد داشت تا با ایجاد سر و صدا از خانه خارج شود که از ترس آنکه همسایگان و نهایتا همسرم -  که آنزمان در منزل پدرش حضور داشت – متوجه حضور مقتوله در داخل خانه نشوند همان رشته را به دور گردنش انداخته و آنقدر فشار دادم تا مقتوله از حرکت افتاد؛ پس از آن جسد را با آسانسور به پارکینگ منتقل، در صندوق عقب ماشین قرار داده و نهایتا به خیابان اتحاد بردم و بدون آنکه متوجه دوربین های مداربسته واحدهای تجاری منطقه باشم، دقیقا در برابر دوربین های مداربسته جسد را از ماشین خارج و بر روی زمین قرار دادم.

سرهنگ آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود:با توجه به اعتراف صریحخ متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.
اخبار حوادث - جام جم

 


ویدیو : راز قتل زن در دوربین های مداربسته