راز دروغ عجیب دختر جوان در قتل نامزد : اخبار حوادث - راز دروغ عجیب دختر جوان ...



اخبار حوادث - راز دروغ عجیب دختر جوان در قتل نامزد

دختر جوان سناریوی كاملی طراحی كرده بود. او از قبل، محلی را در بیابان شناسایی كرده بود كه در آنجا مقداری استخوان سوخته وجود داشت. همچنین وجود وسایلی مانند كفش‌های كتانی و دیگر وسایل سوخته شده در این محل باعث شد كه وی آنجا را به‌عنوان محل خیالی جنایت انتخاب كند.

« استخوان‌های پیدا شده در بیابان‌های اصفهان متعلق به حیوان است نه انسان». این نظریه پزشکی قانونی کافی بود تا راز دروغ عجیب دخترجوانی که مدعی بود برای فرار از ازدواج دست به قتل نامزدش زده است، فاش شود.

به گزارش همشهری، این دختر حالا می‌گوید به‌دلیل مشكلاتی كه داشته چنین سناریویی‌ را طراحی كرده تا به جرم قتل دستگیر و در نهایت قصاص شود.چند روز پیش وقتی دختر جوانی با مراجعه به پلیس آگاهی شهرستان مباركه در استان اصفهان مدعی شد كه 3 ‌ماه پیش دست به قتل نامزدش زده و جسد او را در بیابان سوزانده است، تحقیقات مأموران درخصوص این پرونده شروع شد. تیمی از كارآگاهان همراه دختر جوان راهی بیابان‌ شدند و در محلی كه دختر جوان اشاره كرده بود، استخوان‌های سوخته به همراه كفش‌های كتانی و وسایل سوخته‌ای پیدا كردند كه به‌نظر می‌رسید متعلق به مقتول بوده است.

با كشف این شواهد، دختر جوان بازداشت شد و در بازجویی‌ها گفت: یك سال پیش با جوانی به نام فرید آشنا شدم و قرار بود با هم ازدواج كنیم اما مدتی بعد اختلافاتی بین ما به‌وجود آمد كه باعث شد از ازدواج با او منصرف شوم. با این حال فرید اصرار داشت كه با هم ازدواج كنیم و در نهایت مرا تهدید كرد كه اگر تن به ازدواج با او ندهم، با توجه به اطلاعات خصوصی كه از من دارد، آبرویم را می‌برد. من هم برای اینكه او را از سر راهم بردارم نقشه قتلش را كشیدم و با كشاندن وی به بیابان‌های اطراف شهر، او را با چاقو به قتل رساندم و سپس جسدش را با بنزین آتش زدم.

به‌دنبال اعترافات دختر جوان، وی بازداشت شد و تحقیقات كارآگاهان درخصوص این پرونده ادامه یافت. سرهنگ ستار خسروی، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان كه پیش‌تر خبر از دستگیری این دختر به جرم قتل داده بود، در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: دختر جوان سناریوی كاملی طراحی كرده بود. او از قبل، محلی را در بیابان شناسایی كرده بود كه در آنجا مقداری استخوان سوخته وجود داشت. همچنین وجود وسایلی مانند كفش‌های كتانی و دیگر وسایل سوخته شده در این محل باعث شد كه وی آنجا را به‌عنوان محل خیالی جنایت انتخاب كند.

ادعایی كه دروغ بود
این دختر 19ساله یك روز قبل از عید فطر با مراجعه به پلیس ادعایش را مطرح كرد و از همان زمان نیز بازداشت شد. در این مدت تحقیقات كارآگاهان برای شناسایی خانواده مقتول ادامه یافت و هرچند در ابتدا تصور می‌شد جوانی كه متهم، ادعای كشتنش را مطرح كرده از مدتی قبل در اصفهان ناپدید شده بود اما در ادامه مشخص شدكه چنین فردی وجود ندارد. همین باعث شد كه مأموران به ماجرا شك كنند تا اینكه نتیجه پزشكی قانونی، شك آنها را به یقین تبدیل كرد.

سرهنگ خسروی ادامه می‌دهد: سرانجام نتیجه آزمایش‌های انجام شده روی استخوان‌هایی كه در بیابان كشف شده بود، از سوی پزشكی قانونی به پلیس اعلام شد. بررسی‌ها نشان می‌داد كه تمامی استخوان‌ها متعلق به حیوان است نه انسان. به همین دلیل مأموران حدس زدند كه دختر جوان دروغ می‌گوید و به بازجویی از او پرداختند.

براساس این گزارش، وقتی متهم دید كه دستش رو شده به طراحی سناریوی دروغین جنایت اعتراف كرد و گفت: از مدتی قبل به‌خاطر مشكلاتی كه در زندگی برایم به‌وجود آمده بود، افسرده بودم. تحمل آن وضعیت را نداشتم و تصمیم گرفتم كاری كنم كه پلیس مرا به جرم قتل دستگیر كند و در نهایت به دار مجازات آویخته شوم. این بود كه سناریوی یك قتل را طراحی كردم و با پیدا كردن محلی در بیابان و صحنه‌سازی، تصمیم گرفتم آنجا را به‌عنوان محل ارتكاب جنایت معرفی كنم تا اینكه پلیس رازم را فاش كرد. پس از اعترافات دختر جوان، پرونده قتل مختومه شد و برای تصمیم‌گیری نهایی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

دروغ گفتن به پلیس چه مجازاتی دارد؟
دروغ گفتن دختر جوان به پلیس درخصوص قتل نامزد خیالی‌اش، مأموران را به دردسر بزرگی انداخت و باعث شد آنها مدت‌ها درباره اظهارات او تحقیق كنند و حتی كار به انجام آزمایش روی استخوان‌های كشف شده كشید اما در نهایت معلوم شد همه‌‌چیز ساخته و پرداخته ذهن دختر جوان است. در چنین مواردی این سؤال مطرح می‌شود كه آیا دروغ بزرگ دختر جوان جرم محسوب می‌شود یا نه؟ محمدرضا گیوگی، قاضی بازنشسته دادگستری در این‌باره می‌گوید: «طبق قانون، یك موضوع زمانی جرم تلقی می‌شود كه برایش مجازاتی درنظر گرفته شده باشد.

در این پرونده دختر جوان به مأموران پلیس دروغ گفته و برای این اقدام در قانون مجازاتی درنظر گرفته نشده است. هرچند این دختر با این كارش تخلف كرده است اما این كار جرم نیست». وی ادامه می‌دهد: «ممكن است دروغ دختر جوان موجب تشویش اذهان عمومی یا اخلال در نظم جامعه شده باشد. اگر این اقدام به این شكل تفسیر شود اقدام دختر جوان جرم تلقی می‌شود و عنوان اتهامی آن تشویش اذهان عمومی است.»

با وجود این محمدسلطان همتیار، قاضی دیوان عالی كشور حتی موضوع تشویش اذهان عمومی را نیز رد می‌كند. او معتقد است دروغ دختر جوان به ضرر خودش تمام‌شده و با این كارش یك‌ماه را در زندان گذرانده است اما كارش جرم محسوب نمی‌شود و حتی شامل تشویش اذهان عمومی هم نمی‌شود. او می‌گوید: «فقط می‌توان گفت این دختر اقرار غیرواقع كرده است اما جرمی رخ نداده است.»

وی ادامه می‌دهد: «البته اگر به این ماجرا سختگیرانه نگاه شود حاكم شرع می‌تواند اقدامی برای تادیب دختر جوان درنظر بگیرد. با این حال باز هم تأكید می‌كنم كه چنین چیزی در قانون وجود ندارد.» با توجه به این اظهارات به‌نظر می‌رسد برای برخورد با چنین مواردی كه ممكن است مدت‌ها وقت پلیس و دستگاه‌ قضایی را بگیرد و حتی آنها را به دردسر بیندازد، خلأ قانونی وجود دارد تا با مجازات خاطیان، از بروز چنین مواردی جلوگیری شود.
اخبار حوادث - همشهری

 


ویدیو : راز دروغ عجیب دختر جوان در قتل نامزد