رازهای زنجبیل خانگی : زنجبیل تازه عطر و طعمی دارد که منحصر به فرد بوده و با ...


زنجبیل تازه عطر و طعمی دارد که منحصر به فرد بوده و با هیچ گیاه دیگری قابل مقایسه نیست؛ ریشه‌ای پیچ در پیچ و خوشبو که در انواع غذا، نان، شیرینی و دسر استفاده می‌شود و اگر با خواص آن آشنا باشید جایگاه ویژه‌ای در برنامه غذایی‌تان خواهد داشت.
مجله زندگی ایده آل: گل سرسبد ادویه‌جات چینی و هندی است که علاوه بر خواص بی‌شمارش این ویژگی را دارد که از آن به صورت تازه هم می‌شود استفاده کرد؛ ویژگی ای که بسیاری از ادویه‌ها مانند زردچوبه و خردل فاقد آن هستند. چند سالی است که در بین انواع و اقسام محصولات ریز و درشت چینی که وارد کشور می‌شود، زنجبیل تازه هم قرار دارد که حسابش از این اجناس معمولا بی‌کیفیت و بنجل جداست. زنجبیل تازه عطر و طعمی دارد که منحصر به فرد بوده و با هیچ گیاه دیگری قابل مقایسه نیست؛ ریشه‌ای پیچ در پیچ و خوشبو که در انواع غذا، نان، شیرینی و دسر استفاده می‌شود و اگر با خواص آن آشنا باشید جایگاه ویژه‌ای در برنامه غذایی‌تان خواهد داشت.

رازهای نگهداری آبغوره و آبلیموی خانگی , لوازم خانگی , مشاغل خانگی

- یکی از مهم‌ترین کاربردهای زنجبیل مقابله با دیابت است. زنجبیل باعث کاهش میزان تری‌گلیسیرید و گلوکز خون می‌شود.

- زنجبیل به هضم غذا کمک می‌کند و باعث کارکرد بهتر سیستم گوارش می‌شود. علاوه بر این باعث از بین رفتن نفخ شده و ضدعفونی کننده معده و روده است.

- دمکرده زنجبیل – تازه یا خشک – یکی از معجزه‌آساترین نوشیدنی‌ها برای درمان آنفلوآنزا و سرماخوردگی است، خصوصا اگر با کمی عسل و چند قطره آبلیموی تازه همراه باشد.

- این گیاه دارای ماده‌ای به نام جینجرول است که عامل اصلی طعم و عطر زنجبیل است. یکی از مهم‌ترین کارکردهای جینجرول جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی خصوصا سرطان  روده بزرگ است.

- زنجبیل خاصیت ضد تهوع و آرامبخشی قوی دارد، به همین دلیل برای افرادی که در حال شیمی درمانی هستند توصیه می‌شود.

-  وجود مقادیر بالایی از انواع املاح معدنی مانند روی، مس، کلسیم، منیزیم و ویتامین‌های B و C در زنجبیل باعث شده این ریشه معطر خاصیت انرژی‌زایی بالایی داشته باشد؛ به همین دلیل است که  از آن در انواع نوشیدنی‌های انرژی‌زا استفاده می‌شود.

-  زنجبیل باعث تحریک غدد فوق کلیوی و ترشح ماده‌ای به نام کورتیزول در بدن می‌شود که برای درمان روماتیسم بسیار مفید است.

-  در زنجبیل آنتی اکسیدانی به نام شوگائول وجود دارد که از ابتلا و رشد آلزایمر جلوگیری می‌کند.

-  زنجبیل باعث جلوگیری از لخته شدن خون شده و از سکته‌های قلبی و مغزی جلوگیری می‌کند اما باید توجه داشت که مصرف آن همراه با داروهای ضد انعقاد خون خطرناک بوده و باید در مورد آن حتما با پزشک مشورت کرد.

-  زنجبیل ضد درد و ضد ورم والتهاب است و حتی مصرف موضعی آن در محل تورم یا درد می‌تواند تاثیرگذار باشد.

-  زنجبیل تازه در صورتی که داخل کیسه فریزر و در یخچال نگهداری شود، ماندگاری طولانی دارد.

-  برای راحت‌تر رنده کردن زنجبیل، می‌توانید آن را منجمد کرده، سپس آن را به راحتی رنده یا خرد کنید.

-  زنجبیل تازه باید سفت، رنگش روشن و نسبت به اندازه‌اش سنگین‌تر باشد.

-  یکی از خواص مهم زنجبیل از بین بردن بوی بد دهان است و برای کسانی که مایلند از خواص سیر بهره‌مند شوند اما از بوی بد آن در هراسند، بسیار مفید است.


ویدیو : رازهای زنجبیل خانگی